rønning Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei! Er en stund siden jeg har holdt på med databaser i arbeidet mitt, men tror kanskje at jeg må begynne å oppdatere meg igjen. Noen som vet av noen bra guider (helst av nyere dato) som har holdt følge med utviklingen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei. Jeg har ikke noen spesefikke guider jeg akkurat, men å prøve selv, er en fin guide. Jeg har gjort det på mange programmer, og da lærer man som regel endel også. Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hei. Jeg har ikke noen spesefikke guider jeg akkurat, men å prøve selv, er en fin guide. Jeg har gjort det på mange programmer, og da lærer man som regel endel også. 5979518[/snapback] Godt poeng, og ellers finnes det en rekke god litteratur i en egnet bokhandel. Ellers så ville jeg kanskje valgt en litt mer solid database dersom jeg skulle oppdatert meg, og hvis den da skla være gratis så vil Microsoft SQL Server 2005 Express, Oracle Express, eller PostgreSQL kunne være mye bedre valg, i mine øyne i hvert fall. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kjøp ein stor feit bok til den databasen du skal bruke. Du vil ofte bruke den som ein oppslagsbok etterkvart som det dukker opp problemstillinger. Sjølv vil eg anbefale å gløyme MySQL og heller starte på ein av dei store tøffe databasene. Oracle med SQLDeveloper eller PostgreSQL med pgAdmin er to flotte saker å sjå på. Modulator er veldig greit til å teikne E-R modeller med og det eksporterer det rett til SQL script. Det er ikkje gratis, men eg bruker det sidan eg fekk det igjennom skulen og ikkje veit om andre gratis alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå