Gå til innhold

Kostruktiv kritikk av bjost.com

Anbefalte innlegg

Ikke støt hjelpen fra deg mann!

Her kommer folk og gir deg masse gode tips, som virkelig kan gjøre sidene dine bedre, og du snur ryggen til og prøver å bruke deres hjemmesider mot dem! Det fungerer ikke i hele tatt.

Gidder ikke kommentere noe her, siden det meste er sagt, men det virker ikke som om det kommer fram til deg.

Forresten, har du laget noen andre hjemmesider? Har du evt. link?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her vil jeg ta epleweb.com litt i forsvar, for det er en svært god side både browser- og kodemessig, med hensyn til mange ting som er viktig å ta hensyn til, noe veldig mange folk her inne har prøvd å fortelle deg (på mer eller mindre konstruktive måter). Loomy vet hva han snakker om, og jeg må si meg enig i alt han har nevnt hittil.

Det skremmer meg litt, jeg driver selv et webdesignfirma, og tenker akkurat motsatt av deg: kundene mine vil ha besøkende på nettstedet som vil se deres side i forskjellige browsere, ergo hjelper det ikke om den eller min side ser bra ut i den spesifikke browseren JEG bruker...

Jeg må, som en "kollega", be deg kanskje tråkke litt ut av det trangsynte, tolk de tingene som er sagt her som konstruktiv kritikk, ikke be om hjelp for å motbevise alle tipsene du får! ;)

Lenke til kommentar

Hei og god dag til dere ågså.

Greide da å se at de bildene jeg hadde teksten i blei en smule vanskelig...

Å jeg har foanra litt på dem.

Ikke missforstå meg..

Setter pris på "all kritikk".

Trur nok disse forbedringer blei til det bedre. :hmm:

Lenke til kommentar

Syns ærlig talt at forsiden og noen av undersidene ble veldig rotete. Sentrert tekst er ikke særlig lurt på mengdetekst. Var også lite forskjell på overskrift og mengdeteksten. Ville kanskje prøvd med en annen farge, svart/grå er som regel det letteste å lese i større mengder.

Menyen så fin ut, men så litt rart ut at den ble "kuttet" tvers av nederst til fordel for en litt overdrevet skyggeeffekt.

Forsåvidt grei nok kildekode til å være frontpage (bortsett fra at det mangler doctype!), men vil som til så mange andre anbefale deg å gå over til å bruke css til å lage design med.

Fin header.

Lenke til kommentar

måtte prøve å forenkle det litt for å vise deg hvor mye finere det blir med litt enklere grafikk. Håper du ikke har noe imot det?

Bjost Forenklet!

Har ikke brukt noe tid på å style tekst og slikt noe mer. Er sikkert endel som bør rettes opp i css filen også. Men synes dette forklarer godt hva jeg mener. :)

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
måtte prøve å forenkle det litt for å vise deg hvor mye finere det blir med litt enklere grafikk. Håper du ikke har noe imot det?

Bjost Forenklet!

Har ikke brukt noe tid på å style tekst og slikt noe mer. Er sikkert endel som bør rettes opp i css filen også. Men synes dette forklarer godt hva jeg mener.  :)

5930311[/snapback]

Hei

Neida har ingenting imot hjelp. :)

Gjorde endel forandringer, men e nok litt for glad i midtstilt tekst.

Synnest det er mere symetrisk.

Lenke til kommentar

Nettop. Å ikke ha teksten sentrert eller høyrejustert er noe av det mest grunnleggende med typografi/lesbarhet. Det er på ingen måte tilfeldig at det ikke er noen andre sider som bruker teksten sin midtstilt. Det er veldig, veldig mye tyngre å lese det, noe som gjør at mange ikke gidder, og derfor ikke får med seg poenget i teksten.

Lenke til kommentar

Når man har venstrejustert tekst vet øyet hvor linjen starter og det blir derfor mer lettlest. Med midtstillt tekst må man stoppe for at øyet skal finne begynnelsen på linjen. Midstilt tekst er greit nok på plakater, logoer o.l. , men på en nettside blir det bare stress.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og vel overstått påske.

Har gjort noen småforandringer siden sist, og trur det blei tel det bedre?

Det var dette med senterert tekst da :hmm: litt for glad i den.

Tok bort litt av skyggeefekten i menyen.

Tillbakemeldinger??

bjost.com

Endret av comcom
Lenke til kommentar

Den kommer seg, men det forundrer meg at du har tenkt å selge webdesign med denne siden. Det skinner jo gjennom at du ikke har særlig store kunnskaper i forhold til andre webdesignfirma (eller i forhold til mange av hobbywebdesignerene på dette forumet).

Lenke til kommentar
Når man har venstrejustert tekst vet øyet hvor linjen starter og det blir derfor mer lettlest. Med midtstillt tekst må man stoppe for at øyet skal finne begynnelsen på linjen. Midstilt tekst er greit nok på plakater, logoer o.l. , men på en nettside blir det bare stress.

5931640[/snapback]

OK...Der var teksten flytta til venstre. :hrm:

Blei nok bedre..

Stress er det jo nok av alikevel. :)

:::bjost.com:::

Lenke til kommentar

Nå kommer det seg!! :)

Men er det bare jeg som føler en tanke epilepsi snike seg inn i beinmargen av det repeterende bakgrunnsbildet...?!

Ville kanskje vurdert å finne en mer stilren og rolig bakgrunn... Det blir både forstyrrende for sideinnholdet og slitsomt for øyet :)

Lenke til kommentar

Du har forbedret siden veldig siden jeg så den første gangen. *tommel opp*

Men må si som en del andre at jeg er overrasket over at du skal selge websider med det grunnlaget som vi har fått sett her.

Da tror jeg at jeg kan klare det minst like bra.

Og jeg går bare første året på Medier og kommunikasjon.

Du må nok sette deg mer inn i dette med webdesign før du gjør noe mer.

Sorry å måtte si det men sånn er det.

Skjønner at man kan miste motet av å høre all denna kritikken, men det er bare å bite tenna sammen å ta det til seg å lære av det.

Lenke til kommentar

Hei på dere.

Vil med dette takke for alle råd, og tips.

Jeg har nok hatt kunder som har vært "snille", og latt meg gjøre det på "mitt" vis litt for lenge.

Det gjorde nok godt å få tilbakemeldinger "utenifra".

Man kan jo bli værende for lenge i sin egen plaskedam uten nye impulser, ser jeg.

Takker så mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...