Gå til innhold

Kostruktiv kritikk av bjost.com

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager å si det, mette var ikke så masse å skryte av..har masse ting som kan og bør bedres, men er litt for trøtt nå, kan skrape sammen noe i morgen..

5922074[/snapback]

Kommen nok sikkert innpå her igjen i morra. Så vi får nok snakkes. Var forresen ikke ute etter "skryt" men konstruktiv kritrkk.

Godnatt til dere alle.

Ha ei fortsatt fin påske.

Endret av comcom
Lenke til kommentar

Når jeg først så siden fikk jeg en litt sånn 90-talls følelse, da folk nettopp hadde funnet ut at sider kunne lages i tabeller.

[kontruktiv kritikk]

Synes det ble veldig trangt. Teksten er klemt sammen og blir tung å lese. Legg til litt margin her og der, varier litt i størrelse og farger og lag gjerne lister.

Bredden på siden varierer etter teksten og på søkesiden blir plutselig siden venstrejustert, vet ikke om det skal være sånn, men ser litt rart ut.

Tabeller er ikke en god måte å lage hjemmesider på. De skal brukes til tabeller og kun tabeller. Skal man sette opp design bruker man css.

Frontpage er ikke et godt hjemmeside-verktøy og dere bør bruke et program som skriver skikkelig kode som Macromedia Dreamweaver, eller aller helst skrive koden selv. Spesiellt når dere driver et webdesignfirma. Da bør man forvente god kode.

Ellers så synes jeg at siden mangler fokus. Hva handler den egentlig om? Data? Hvorfor er det da linker til vg, nrk-sport og google maps? Det virker ikke spesiellt profesjonellt.

En side skal kunne vises i alle nettlesere uavhengig av oppløsning.

Så heter det zoom ikke som på kartet :p

[/konstruktiv kritikk]

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Okey, EvoZ tok seg av det litt mer tekniske, så kan jeg ta for meg det visuelle.

For det første ser ikke siden spesielt profesjonell ut. Dette har nok mye med innholds boksen å gjøre. Denne er altfor liten, og har altfor mye tekst - noe som resulterer i et rotete resultat.

Du bruker altfor mange trigger ord i menyen din. Dvs at du kunne brukt færre knapper til akkurat det samme, eller du kunne rett og slett fjernet noen av dem. Et godt trigger ord skal være kort og konsist, slik at brukeren ikke er i tvil om hva man finner.

Du kunne f.eks slått sammen "kontakt oss" og "support", siden jeg ser du kun har et kontaktskjema under " kontakt oss". Fjern også "linker" i menyen din. Ingen vits å linke videre på den måten, hvis ingen av dem sponser siden da.

Du fjerne den rød rullende teksten. Det er ikke et sprørsmål engang.

Siden ser veldig rotete ut nesten hvor enn man befinner seg på siden. Informasjonen er nok sikkert der, men ikke tydelig nok til at en bruker gidder å sitte i mange minutter for å finne den.

Ellers er det sagt fra før av at du ikke burde bruke tabeller, men heller prøve og lære deg HTML og CSS, slik at du kan kode din egen side.

Til slutt vil jeg bare si at du burde gjøre om hovern på linkene i hovedteksten. Nå vet jeg ikke om den gjør det i IE, men i FF forstørrer man hele linjen med tekst når man holder over en link.

Håper dette var til litt hjelp. Lykke til!

Endret av VgaR
Lenke til kommentar

Hei og takker for gode tips.

Blir litt å ta seg til når man får tid ser jeg.

Skal se hva jeg kan gjøre ang. forskjellige måter siden vises på i diverse nettlesere.

Er klar over at FrontPage passer best for IE leseren.

Rulleteksten er borte straks :)

Ha en fortsatt fin påske

Lenke til kommentar

Mye er sagt her. Syns siden er lite oversiktilig..Noe av det første du kan gjøre er å dele innholdet inn i 2 deler i stedet for 3, slik at du har innhold i en kolonne, og linker til sponsorer/tjenester i en annen kolonnen.

Tror også det hadde vært en idè å slette det bildet du har under innholdet, det er liksom ikke noen mening i at det er der, og særlig pent var det heller ikke...

Jeg synes bakgrunnen var litt slitsom, og du må i hvertfall ha en bakgrunnsfarge der teksten skal være, slik at man slipper å se bakgrunnen bak teksten.

Noe som også er sagt litt tidligere er menyen, fjern alt som ikke har med webdesign og hjemmesidesnekring å gjøre.

Det handler først og fremst om at dere som selskap må virke seriøse, da er det viktig at førsteintrykket til de som besøker dere er bra. Det er da viktig med en RYDDIG og pen, stilren side.

Lenke til kommentar
Mye er sagt her. Syns siden er lite oversiktilig..Noe av det første du kan gjøre er å dele innholdet inn i 2 deler i stedet for 3, slik at du har innhold i en kolonne, og linker til sponsorer/tjenester i en annen kolonnen.

Tror også det hadde vært en idè å slette det bildet du har under innholdet, det er liksom ikke noen mening i at det er der, og særlig pent var det heller ikke...

Jeg synes bakgrunnen var litt slitsom, og du må i hvertfall ha en bakgrunnsfarge der teksten skal være, slik at man slipper å se bakgrunnen bak teksten.

Noe som også er sagt litt tidligere er menyen, fjern alt som ikke har med webdesign og hjemmesidesnekring å gjøre.

Det handler først og fremst om at dere som selskap må virke seriøse, da er det viktig at førsteintrykket til de som besøker dere er bra. Det er da viktig med en RYDDIG og pen, stilren side.

5923639[/snapback]

Hei og takker så mye.

Skal se kva jeg får gjort. Men været er litt for godt akkurat nu. :)

Lenke til kommentar
Dere kan fint klare dere med 4-6 linker i menyen. Til eksempels "Hovedsiden", "Tjenester", "Support", "Portefølje" og "Nyheter og "Linker" hvis der MÅ ha dem. Virker mye mer profft.

5923671[/snapback]

Hei igjen

Været blei dårlig, så jeg fikk gjort noen forandringer.

Til det bedre håper jeg.

Fint med innspill her på forumet.

Takk igjen. :)

Kan jo legge ut linken igjenLinken

Endret av comcom
Lenke til kommentar

Masse er nevnt her, så jeg har egentlig bare tre ting jeg vil si:

- Selv om siden ikke akkurat er preget av web 2.0, så synes jeg mesteparten var veldig oversiktlig og grei.

- "Fotos", er det et ord? Det hørtes ut som noe norsk-engelsk, men jeg kan jo ta feil :D

- Innhold lagret som .gif bilder virker litt tungvint når det gjelder oppdatering av sidene, og tiden det tar for besøkende å laste siden. Men dette kan jo være en smak og behag sak.

Lenke til kommentar

Den ble bedre ja, men får fortsatt litt 90-talls følelse. Klarer ikke helt å sette finger'n på hva det er, men jeg tror det er fargene. Menyen var litt breiere enn hovedfeltet her i Opera.

Og... :p

*Hva hvis noen har en nettleser for funksjonshemmede som leser opp innholdet. Den klarer ikke å lese bilder.

*Hva hvis en gammel nærsynt dame vil ha større tekst

*Hva hvis jeg vil printe ut noe, eller ha noe av det over i et word-dokument

*Hvis jeg vil lese siden på mobilen eller pda'en min

*Teksten blir ofte "blurret" (Hva heter det på norsk?)

Ellers er midtsilt tekst tung å lese.

Ser at siden din er tilpasset 1024x768. En god side fungerer like godt i alle nettlesere og oppløsninger.

Lenke til kommentar
Den ble bedre ja, men får fortsatt litt 90-talls følelse. Klarer ikke helt å sette finger'n på hva det er, men jeg tror det er fargene. Menyen var litt breiere enn hovedfeltet her i Opera.

Og...  :p

*Hva hvis noen har en nettleser for funksjonshemmede som leser opp innholdet. Den klarer ikke å lese bilder.

*Hva hvis en gammel nærsynt dame vil ha større tekst

*Hva hvis jeg vil printe ut noe, eller ha noe av det over i et word-dokument

*Hvis jeg vil lese siden på mobilen eller pda'en min

llers er midtsilt tekst tung å lese.

Ser at siden din er tilpasset 1024x768. En god side fungerer like godt i alle nettlesere og oppløsninger.

5926872[/snapback]

:tease::tease::tease::D:D

90-tallsfølelse? E du fjortis?

spøker bare :D

Diffus kanskje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...