Gå til innhold

Undervannshus til digitale kameraer

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg et undervannshus til mitt Canon S70. Er det noen som har noen erfaring med slike hus. Holder de tett, er de til å stole på osv. Jeg er ikke veldig sugen på å ødelegge kameraet mitt med saltvann....

Noen som har et tips hvor det lønner seg å kjøpe et slikt hus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XD har solgt endel undervannshus.

Dykkerhus S60/S70

Dette huset er ikke av de mest solide, men Canon har vel en garanti ved dykking til max 30m ved dette huset. Jeg har mer erfaring med dykking enn UW photo, men vil ikke tro dette huset er så veldig solid. Allikevel er mer profesjonelle hus dyre og forbeholdt dyrere kamera stort sett. Ville holdt meg til fabrikantens. De skal rengjøres godt med rent vann etter bruk (også i basseng), og O-ringer skal sjekkes og innsettes med egnet silikonfett for o-ringer.

edit: Canon gir garanti (nytt kamera) ved flooding, gjelder kun hus levert av Canon Norge.

Fant at Inon produserer kvalitetshus m/tilleggsutstyr for S70. Inon forhandles av www.marinfoto.no

Inon Japan

Endret av brainware
Lenke til kommentar
Jeg lurer på å kjøpe meg et undervannshus til mitt Canon S70. Er det noen som har noen erfaring med slike hus. Holder de tett, er de til å stole på osv. Jeg er ikke veldig sugen på å ødelegge kameraet mitt med saltvann....

Noen som har et tips hvor det lønner seg å kjøpe et slikt hus?

5921477[/snapback]

Hei!

Eg har Powershot S70 og Canon sitt undervannshus. Eg kjøpte det på Komplett, men der er det tatt ut av varesortimentet, ser eg. Her er en link: Undervannshus for Powershot S70

Eg brukar undervannshuset når familien er på stranda, i bassenget etc. Heilt OK.

Det store problemet med slike hus er jo at uten ekstern blitz blir alle blitz-bilder under vann fulle av partikler, bobler etc. Dette problemet er ikkje særlig aktuelt ved bading, men er vesentlig ved undervannsfotografering.

(Eg har ikkje tatt huset ned på stort dyp enno.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...