Fromage Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Rasistavisen VG bruker begrepet "gjengslagsmål" om angrepet i Oslo nå hvor en gjeng trengte seg inn på en basketballbane og gikk løs på en spiller med balltrær. Rasistredaktør Torry Pedersen har ingen problemer med dette - som god venstremann føler han dette er gjort i godhetens navn - riktig og ordentlig, en overskrift som er valgt fordi den fremmer den gode sosialdemokratiske side, de flinke og snilles side, de riktiges side. At det blir stadig flere gjengvoldsofre (for nei, det er ikke et "gjengslagsmål" når en gruppe basketspillere blir angrepet av folk som kommer rusende inn med balltrær) sees på av sosialdemokrater av som en grei ting man egentlig kan drite langt i, på samme måte som de forsvinnende blondinene i Malmø, fordi sosialdemokrater og arbeiderpartifolk alltid var flinke til å drite langt i alle andre enn seg selv. De som mener folk ikke burde bankes opp på denne måten og vil arbeide mot det på mest virkningsfulle måte blir av sosialdemokrater og arbeiderpartimennesker stemplet som "sutrekopper" som klager fordi vi liksom bor i verdens beste land. At det er andre folk man bryr seg om bryr de seg lite om for å si det sånn. Gjengvoldtekter av 13-åringer er de også glade i å forårsake, samt å spre hets om de som vil forhindre dem. Dette blir av mange, inkludert meg, sett på som gode grunner til å se på sosialister som dypt frastøtende, skamløse, falske og nedrige folk uten hverken sjel eller samvittighet. Endret 14. april 2006 av Fromage Lenke til kommentar
g5r Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Kan jeg legge til noen politkorrekte begrep? OK, jeg sier ordet, og jeg skal prøve å gi noen hinter men jeg skal ikke si den nøyakttige betydningen: Alt er tatt fra handlingene som har skjedd relativt nylig -litt vid begrep men uansett... Fra stormen Katrina som raste over New Orleans kom dette ordet: plyndrere Da kom opptøyene i Frankrike, da nevnte de: Ungdommer Her i landet kan jeg si at de prøver å si det på en litt annen måte, av og till på grensen med hva de våger å si i det hele tatt. Ok jeg repeterer: "Gjeng" Blandt de flere tusen politkorrekte begrep så forstår nok de aller fleste hva som skjuler seg bak den. Jeg skal gi noen hinter: I USA så var det plyndrere, men det var ikke Josh, Mike og Cody fra familien Robinson, det var Leeroy, Jamal og Tyrone fra IKKE Robinson familien! I Frankrike så var det ikke Jaques og Pierre fra Chevalièr familien, det var Abdul, Ali og Muhammad fra den IKKE Chevalièr familien. Hvem i all verden er det i Norge da? Hva slags "gjeng" er det da? Kan det være Ola fra familien Pedersen? Kan det være Ivar fra familien Johansen? Bor det mange slike Ola og Ivarer i de skumle Oslo strøkene, Tòien osv? Da man leser om de, hva slags gruppe folk er det snakk om da? Alle vet det, emn de våger ikke å si det! Der de "andre", de ikke-..... (sett inn ordet her). De s.... NEI! jeg klarer ikke å sid det! De der kriminelle in..... NEI!! Jeg må styre meg selv før jeg avsporer fra den vanskelige politkorrekte banen her. Non må ta byrden og si sannheten, jeg er for svak til det... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Kan jeg legge til noen politkorrekte begrep? OK, jeg sier ordet, og jeg skal prøve å gi noen hinter men jeg skal ikke si den nøyakttige betydningen: Alt er tatt fra handlingene som har skjedd relativt nylig -litt vid begrep men uansett... Fra stormen Katrina som raste over New Orleans kom dette ordet: plyndrere Da kom opptøyene i Frankrike, da nevnte de: Ungdommer Her i landet kan jeg si at de prøver å si det på en litt annen måte, av og till på grensen med hva de våger å si i det hele tatt. Ok jeg repeterer: "Gjeng" Blandt de flere tusen politkorrekte begrep så forstår nok de aller fleste hva som skjuler seg bak den. Jeg skal gi noen hinter: I USA så var det plyndrere, men det var ikke Josh, Mike og Cody fra familien Robinson, det var Leeroy, Jamal og Tyrone fra IKKE Robinson familien! I Frankrike så var det ikke Jaques og Pierre fra Chevalièr familien, det var Abdul, Ali og Muhammad fra den IKKE Chevalièr familien. Hvem i all verden er det i Norge da? Hva slags "gjeng" er det da? Kan det være Ola fra familien Pedersen? Kan det være Ivar fra familien Johansen? Bor det mange slike Ola og Ivarer i de skumle Oslo strøkene, Tòien osv? Da man leser om de, hva slags gruppe folk er det snakk om da? Alle vet det, emn de våger ikke å si det! Der de "andre", de ikke-..... (sett inn ordet her). De s.... NEI! jeg klarer ikke å sid det! De der kriminelle in..... NEI!! Jeg må styre meg selv før jeg avsporer fra den vanskelige politkorrekte banen her. Non må ta byrden og si sannheten, jeg er for svak til det... 5921781[/snapback] Er det kriminelle innvandrere du er ute etter? Hva er poenget dit egentlig? Vist det er noe norsk media ikke er redd for, så er det å være rask med å legge til at "gjerningsmannen er av utelandsk opprinnelse". Lenke til kommentar
Sufi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Non må ta byrden og si sannheten, jeg er for svak til det... Det var Stanere! Gjengvoldtekter av 13-åringer er de også glade i å forårsake, Ikek skjere alle over samme kammen! Lenke til kommentar
g5r Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ikek skjere alle over samme kammen! Hva du sier? Ikke fårsctå! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hva med å legge ved en URL? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Gjengslagsmål med balltre i Oslo Skjønner ikke hva som skal være problemet med artikkelen.. Er VG rasistisk pga de sier sannheten om at dette var folk av utenlandsk opprinnelse? Har de ikke lov å skrive det? De skriver jo om norske folk også.. Eller er det pga det ble kalt gjeng OG det var folk av utenlandsk opprinnelse og derfor skal alle tro at alle "gjenger" er fra et annet land? Er det ikke norske "gjenger"? Sier det igjen, hva er problemet med artikkelen? Finner ikke noe galt med den jeg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 VG får det til å høres ut som det var to gjenger som stilte opp mot hverandre, men her er det snakk om en gjeng som angriper noen som drev og spilte basket. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 VG får det til å høres ut som det var to gjenger som stilte opp mot hverandre, men her er det snakk om en gjeng som angriper noen som drev og spilte basket. 5922848[/snapback] Nå kan jo de som spilte basket ha vært medlemmer av en gjeng. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 VG får det til å høres ut som det var to gjenger som stilte opp mot hverandre, men her er det snakk om en gjeng som angriper noen som drev og spilte basket. 5922848[/snapback] Har du ikke hørt om den tungt belastede Basket-gjengen? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det er jo ikke gjengslagmål hvis en gjeng blir overaskende angrepet med våpen. Liten mulighet for å forsvare seg. Gjengslagsmål er jo gjerne når to gjenger møtes for å sloss. Selvom et par av dem var med i gjeng, betyr det jo ikke at slosskampen hadde noe med den gjengen å gjøre i det hele tatt. Bare fordi det var to grupper, er det plutselig gjenger nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Kan jeg legge til noen politkorrekte begrep? OK, jeg sier ordet, og jeg skal prøve å gi noen hinter men jeg skal ikke si den nøyakttige betydningen: Alt er tatt fra handlingene som har skjedd relativt nylig -litt vid begrep men uansett... Fra stormen Katrina som raste over New Orleans kom dette ordet: plyndrere Da kom opptøyene i Frankrike, da nevnte de: Ungdommer Her i landet kan jeg si at de prøver å si det på en litt annen måte, av og till på grensen med hva de våger å si i det hele tatt. Ok jeg repeterer: "Gjeng" Blandt de flere tusen politkorrekte begrep så forstår nok de aller fleste hva som skjuler seg bak den. Jeg skal gi noen hinter: I USA så var det plyndrere, men det var ikke Josh, Mike og Cody fra familien Robinson, det var Leeroy, Jamal og Tyrone fra IKKE Robinson familien! I Frankrike så var det ikke Jaques og Pierre fra Chevalièr familien, det var Abdul, Ali og Muhammad fra den IKKE Chevalièr familien. Hvem i all verden er det i Norge da? Hva slags "gjeng" er det da? Kan det være Ola fra familien Pedersen? Kan det være Ivar fra familien Johansen? Bor det mange slike Ola og Ivarer i de skumle Oslo strøkene, Tòien osv? Da man leser om de, hva slags gruppe folk er det snakk om da? Alle vet det, emn de våger ikke å si det! Der de "andre", de ikke-..... (sett inn ordet her). De s.... NEI! jeg klarer ikke å sid det! De der kriminelle in..... NEI!! Jeg må styre meg selv før jeg avsporer fra den vanskelige politkorrekte banen her. Non må ta byrden og si sannheten, jeg er for svak til det... 5921781[/snapback] Jeg skjoenner ikke hva du vil frem til med innlegget. At VG ikke toer si at det var innvandrere som gjorde det? Det kan vaere fordi i USA var det ikke bare svarte som stjal, i Frankrike var flertallet ungdom med franske roette. I Oslo hadde tydeligvis gjengen "pakistansk opprinnelse", men dette er ogsaa nevnt. Jeg er ikke kjent i miljoeet i oslo, men jeg tror faktisk ikke at det BARE er folk med ikke-norsk opprinnelse som danner gjenger, slaass, stjeler etc. Men det er tragisk at VG kaller dette "gjengslagsmaal". Viser bare at tabloidavisene holder et lavt nivaa, men det visste vi vel fra foer av. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Er sikkert ikke bare innvandrere som danner gjenger, bare nesten. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Er sikkert ikke bare innvandrere som danner gjenger, bare nesten. 5931301[/snapback] Tja, vi har da historie med voldelige gjenger som er Norske også, for eksempel MC gjenger og nazistiske grupperinger. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Men de er veldig underrepresenterte innenfor voldssaker i forhold til innvandrergjengene Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Men de er veldig underrepresenterte innenfor voldssaker i forhold til innvandrergjengene 5931431[/snapback] Riktig. Ikke mange nazi-voldssaker i det siste... Innvandrere HAR et problem med voldssaker... Mulig at nordmenn er like kriminelle, men de er ikke like VOLDELIGE. Det betyr mest for meg. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 meningsløs vold virker det også som våre kjære nye venner har tatt med seg. Er skjeldent nordmenn går løs på vilt fremmede og banker dritten ut av dem. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113153 "Angrep basketspillere med balltre" Det var forøvrig desken som hadde tullet det til. Vi burde jo visst det allerede at det ikke er journalisten som skriver titlene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå