King-Kong Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg lurer på å kjøpe meg et undervannshus til mitt Canon S70. Er det noen som har noen erfaring med slike hus. Holder de tett, er de til å stole på osv. Jeg er ikke veldig sugen på å ødelegge kameraet mitt med saltvann.... Noen som har et tips hvor det lønner seg å kjøpe et slikt hus? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg lurer på å kjøpe meg et undervannshus til mitt Canon S70. Er det noen som har noen erfaring med slike hus. Holder de tett, er de til å stole på osv. Jeg er ikke veldig sugen på å ødelegge kameraet mitt med saltvann.... Noen som har et tips hvor det lønner seg å kjøpe et slikt hus? 5921418[/snapback] Hei! Jeg er på jakt etter noe sånt til mitt Panasonic-kamera også, så her er en liten side til deg der du får kikka litt på dem. Etter det jeg har lest på nettet skal de være rimelig sikre ned til anbefalte max-dybde. http://www.camerasunderwater.co.uk/d_still...non/wpdc40.html Lenke til kommentar
King-Kong Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Jeg lurer på å kjøpe meg et undervannshus til mitt Canon S70. Er det noen som har noen erfaring med slike hus. Holder de tett, er de til å stole på osv. Jeg er ikke veldig sugen på å ødelegge kameraet mitt med saltvann.... Noen som har et tips hvor det lønner seg å kjøpe et slikt hus? 5921418[/snapback] Hei! Jeg er på jakt etter noe sånt til mitt Panasonic-kamera også, så her er en liten side til deg der du får kikka litt på dem. Etter det jeg har lest på nettet skal de være rimelig sikre ned til anbefalte max-dybde. http://www.camerasunderwater.co.uk/d_still...non/wpdc40.html 5925224[/snapback] Thank you wery much !!! Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Om du søker på modellnavnet finner du dem i norge også, jeg kikka litt og fant det til ca 1800 kr. Et alternativ er Ewa-Marine, noe jeg vurderer til mitt kamera. http://www.camerasunderwater.co.uk/ewa_mar...ills/index.html Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Om du søker på modellnavnet finner du dem i norge også, jeg kikka litt og fant det til ca 1800 kr. Et alternativ er Ewa-Marine, noe jeg vurderer til mitt kamera. http://www.camerasunderwater.co.uk/ewa_mar...ills/index.html 5925972[/snapback] Ewa-Marine er poser laget i PVC. Bra nok til snorkling og til å ha med på stranda for beskyttelse mot sand og vann. Til dykking er ikke dette noe å anbefale da det kan være veldig vanskelig å betjene under trykk. Skal du ha hus til et kamera holder det som oftest med produsentens eget (til kompaktkamera.) Disse tåler helt fint dybden de oppgir, bare vær nøye med rengjøring og smøring av O-ringen som sitter rundt lokket. Sjekk også om det er mulighet for tilkobling av ekstern blitz. Er det ikke noen tilkobling, kan det benyttes en slave som trigges av kameraets egen blitz. Lys under vann er en utfordring. Du har alltid partikler som blir belyst av blitzen. Bruker du kameraets innebygde kan lyset som treffer partiklene bli returnert til kameraet og det ser ut som snø. Dt ideelle er å belyse motivet ca 45 grader men da kan det være vanskelig å treffe motivet. Under vann virker alt 25% større og nærmere så retter du blitzen mot der du tror motivet er, lyser du bare opp foran motivet. Kjøp helt trygt et hus fra produsenten og ta deg god tid under vann. En god lykt kan også være en start på bedre lys. Du ser jo fort om du ønsker bedre blitz, og dette er dyrt! Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Legger ved et bilde tatt med et Sony kamera til rundt 2K og et hus til rundt 2K hvor det kun er brukt den innebygde blitzen. Som du ser funker det i bra forhold men det blir hardt lys og mye skygger sammenlignet med ekstern blitz. Lenke til kommentar
King-Kong Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 TAkk for alle innspill. Jeg har nå kjøpt meg et undervannshus.. Jeg har prøvd det ned til ca 20 m og så langt er jeg veldig fornøyd.. Og så lenge jeg er fornøyd så kan jeg leve med at prisen kanskje var bitte litt stiv.... Thanks godtfolk..... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Nå har du to tråder, men jeg får gjenta meg selv også. Grattis, og har du bilder allerede kan du jo sjekke om de blir godkjent i bildekritikken. Endret 28. april 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Grattis og lykke til. Bare ikke bli nedfor om bildene ikke blir som forventet på de første forsøk. Er en del å ta hensyn til under vann, men mange bilder hjelper mye. Fin måte å trene oppdrift på også. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Du skulle gjort som meg. Kjøpt undervanns kamera på lidl til 50kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå