Gå til innhold

Overklokking av skjermkort i bærbar

Slacks

Anbefalte innlegg

Hei! Har en gammel "drit" pc som jeg tenkte jeg for morroskyld skulle overklokke.

Tror det er e Qompac(hvordan det enn skrives) og at den har et ATI skjermkort med 4mb :D minne. Dette er selvfølgelig ikke den jeg spiller på til vanlig, men det at cs 1,6 hadde fungert på denne uten lagg hadde vært kjekt. Da selvfølgelig med laaaaav oppløsning. Har spilt det tidligere, men det ble litt verre når man spilte med 4,5,6 spillere, innkludert "botter". Trodde jeg hadde lest at det var en som hadde overklokket et 4mb "stort" skjermkort, og at det a fungerte helt greit, dog med lav oppløsning.

Har bare lyst å høre om det for det første er mulig å overklokke et slikt kort. Og om det går fint, vil det bli mye ekstra effekt. Er det stor risiko å overklokke et slikt kort? Ikke akkuart livsfarlig hvis den skulle gå i graven, men...

Hvilket kort anbefaler dere? Det bør helst være ganske lett og forstå og trenger ikke å ha en haug med innstillinger, siden jeg ikke er den som har mest erfaring på dette punktet.Faktisk lik null.

Dataen vill i så fall kun bli brukt veldig sjelden til å spille cs 1,6.

På forhånd takk!

|mEg|

Edit: Oooopss, feilpostet kanskje....

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke at du vil få så mye bedre ytelse med overklokking.

Hilsen,

efikkan.

5921283[/snapback]

Nei, det var det jeg fryktet, men det er ikke akkurat livsfarlig hvis jeg prøver.

Har dere tips om et lite og enkelt overklokkingsprogram. Rivatuner er jo nevnt.

Finnes det et lite program som viser ram, skjermkort, prosessor og alle slike oppløsninger om datamaskinen.

Til Avas2: Hvilken oppløsning kjører du på når du har 15-20fps?

Endret av Torland
Lenke til kommentar

Bump....

Finnes det et program som kan overklokke minne og prosessor i tillegg til skjermkort?

Hva er i så fall reglene med overklokking her? Øke med 5-10Mhz for hver gang?

Noen som har en en guide eller to til å overklokke prosessor, ram.

|mEg|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...