Gå til innhold

Alienware - Noen her med de? Norsk flagg på web.

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: Har noen alienware maskin med norsk keyboard. De har norsk flagg på hjemmesiden sin. Spørsmålet gjelder laptop maskiner...IKKE STASJONÆRE.

Går rundt å irriterer meg over Dell Inspiron 9400 (laptop) med dårlig skjermkort...

XPS 170 (laptop) uten dual core....

....og idag gikk skjermen på mine laptop.

Så mitt behov har blitt litt mer prikært idag.

Så jeg tenkte jeg skulle titte litt for morroskyld på alienware sine maskiner. Og gikk inn på alienware.co.uk.

Og der fant jeg oppe til høyre at man kunne velge hvilket land man kom fra.

Norge var på listen.

Hvorfor?

Er det noen her som vet om Alienware nå tilbyr feks norske keyboard til sine laptop maskiner? Det hadde jo vært digg!

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel gått rykter om at en ny Dell XPS skal lanseres. Sikkert når 7900gtx kortet kommer til bærbare. Trenger du en ny bærbar kjapt er det jo alikevel ingenting å vurdere. Vet jo heller ikke om det kommer en ny versjon nå snart, men har hørt noe sånt. Noen som vet om dette er sant? Har 7900gtx kommet til bærbare?

|mEg|

Lenke til kommentar

Rykte var 14 april....mao...idag.

Så nå som ikke noe har skjedd..så..vel..da er det ingen som vet.

Skulle jeg tatt en her og nå ville det nok blitt en i9400 og så se hva det ville koste å oppgradere skjermkortet på den siden.

Men det hadde vært digg å ha alt klappet og klart i en maskin.

AKIRA

Lenke til kommentar
Rykte var 14 april....mao...idag.

Så nå som ikke noe har skjedd..så..vel..da er det ingen som vet.

Skulle jeg tatt en her og nå ville det nok blitt en i9400 og så se hva det ville koste å oppgradere skjermkortet på den siden.

Men det hadde vært digg å ha alt klappet og klart i en maskin.

AKIRA

5921104[/snapback]

Sant det! Noen som vet om den nye XPS (hvis den kommer snart) vil ha core duo prsessor og 7900gtx skjermkort. Noen som har noen hypoteser om pris?

|mEg|

Lenke til kommentar
20k ++++ ? :whistle:

5921201[/snapback]

Ikke noe problem!! ;)

Men det har jo mye med at jeg driver eget firma og kan skrive hele sulamitten av på moms og skatten!!

AKIRA

5921266[/snapback]

Slipper du moms da du? 25% mindre i pris hjelper vel på.

Det skal nå gå greit med 20000,- kr , men da begynner det å nærme seg grensen. Spørs hvor mye jeg kommer til å spille da. Litt unødvendig å kjøpe XPS hvis du ikke spiller hver dag.

Lenke til kommentar
Men pokker så deilig å vite at du har det beste av beste som finnes der ute :p

Jeg angrer egentlig som en hund at jeg ikke ventet litt lenger og kjøpte med en 9400 også oppgraderte med 7800GTX.

5921468[/snapback]

Kan huske du snakket om det for noen måneder siden (da jeg var ny her på forumet), men så ble det heller en Toshiba da. :)

Enig med det om å ha det nyeste på markedet og ikke minst det beste!

7900gtx hadde vært nice!

Hvordan yter f.eks 7800gtx bærbar-utgaven i forhold til det kortet som brukes i stasjonære.

Når 7900gtx kommer til bærbare vil det vel være veldig "bra" i forhold til stasjonære også.

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Kort fortalt: Har noen alienware maskin med norsk keyboard. De har norsk flagg på hjemmesiden sin. Spørsmålet gjelder laptop maskiner...IKKE STASJONÆRE.

Går rundt å irriterer meg over Dell Inspiron 9400 (laptop) med dårlig skjermkort...

XPS 170 (laptop) uten dual core....

....og idag gikk skjermen på mine laptop.

Så mitt behov har blitt litt mer prikært idag.

Så jeg tenkte jeg skulle titte litt for morroskyld på alienware sine maskiner. Og gikk inn på alienware.co.uk.

Og der fant jeg oppe til høyre at man kunne velge hvilket land man kom fra.

Norge var på listen.

Hvorfor?

Er det noen her som vet om Alienware nå tilbyr feks norske keyboard til sine laptop maskiner? Det hadde jo vært digg!

AKIRA

5920929[/snapback]

Alienware og Dell = sant.

øDell har jo kjøpt Alienware. Kan det resultere i en stor satsing på Alienware, eller blir det omvendt?

RTP :)

Lenke til kommentar

Et oppkjøp vil ikke nødvendigvis bety at Alienware blir å finne i norske web-butikkhyller.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg inn i det, mulig Dell har gått ut og sagt at de vil smelte inn Alienware i produktrekken deres. Men det kan også hende at de skal la Alienware holde på slik de gjør, bare at Dell er eiere.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem!!  ;)

Men det har jo mye med at jeg driver eget firma og kan skrive hele sulamitten av på moms og skatten!!

AKIRA

5921266[/snapback]

Med mindre dette firmaet ditt har behov for tung grafikkprosessering ville jeg vært forsiktig med å kjøpe maskiner som åpenbart er rettet mot spill, for så å skrive av hele beløpet. Da kan du plutselig få et forklaringsproblem i forhold til skattemyndighetene om de ber om innsyn i regnskapene.

I tillegg er det slik, såvidt jeg har forstått det, at man kun kan skrive av hele beløpet på skatten om det er under 15000. Er det over 15000 må det skrives av årlige andeler på så og så mange prosent.

Hvis du er inneforstått med disse reglene beklager jeg, tenkte bare at jeg skulle tipse om det. Understreker også at det er slik jeg har forstått disse reglene. Har firma selv, og det er sannelig ikke lett å finne ut av disse tingene.

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar
Et oppkjøp vil ikke nødvendigvis bety at Alienware blir å finne i norske web-butikkhyller.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har satt meg inn i det, mulig Dell har gått ut og sagt at de vil smelte inn Alienware i produktrekken deres. Men det kan også hende at de skal la Alienware holde på slik de gjør, bare at Dell er eiere.

5922719[/snapback]

Tror jeg leste at DEll fortsetter med sine XPS maskiner og Alienware fortsetter slik de driver i dag. Forskjellen blir at de skal samarbeide mer om ting. F.eks. at Alienware får ett mye bedre distribusjons nett, og Dell får mer kunnskap om spill maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...