Gå til innhold

S-ata harddisk kommer og går som den vil

Anbefalte innlegg

Broren min hadde en 200 GB Seagate Barracuda 7200 HDD som alltid fuska litt på pcn hans på grunn av at hovedkortet ikke støttet S-ata som primær HDD uten de større updates i bios.

Så lenge windows var på discen funka den fint.

I det siste derimot ble discen snodig, forsvant fra listene, han tok den til kompiser og prøvde den i andre pcer osv osv. Han kom da frem til det at den funka overalt unntatt på hans pc.

Jeg sjekka den i min for ikke lenge siden, og joda, jeg fant da harddisken. Så ikke noe problem. Så jeg formaterte den og bruker den selv nå. Dessverre har harddisken fått de samme symptomene hos meg. Av og til er den med i oppstarten, og da må den gjennom en sjekk under oppstart(checkdisk) før jeg kan gå videre til windows.

I tillegg er den slik at når den først følger med inn i windows tar det kanskje mellom ti og tyve minutter, så forsvinner den bare fra listen av partisjoner og HDD'er koblet til HK. Jeg må da slå av pcn, ta ledningene inn og ut og prøve å plassere dem skikkelig igjen før den viser seg i listen under POST. Så tar det ca ti minutter før den er borte fra windows igjen.

Er det harddisken som holder på å ta kvelden? Det er jo rart, for den er ganske ny, og jeg har selv en slik som er to år eldre enn hans, og den holder ennå lenge..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...