Gå til innhold

Trenger hjelp, AMD athlon Tunderbird 1200mhz

Eidsvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, jeg tror hk'et mitt er litt rart, eller biosen. for når jeg stilte vcoren på 1.60 så når jeg kom inn i si-soft sandra så stod vcoren på 1.78.

og når jeg prøvde 1.65 så viste si-soft sandra 1.68.

og den var like varm.

prossesoren min ligger på mellom 57-60*

Det liker jeg ikke!

mhv

Eidsvik

Lenke til kommentar

Quote:

Får den for lite volt blir den ustabil. Selv kjører jeg på 1.85 (maximum?) kjører stabilt med 1644mhz (AMD XP 1900+) Kan jeg tillate meg en lavere Vcore? sliter litt med varme...

Har du overklokket hele 44Mhz? Du trenger ikke 1,85Vcore i det hele tatt. Senk den til under 1,7 di pgså. Imponerende OC btw :wink:

Quote:

drit hoved-kort dere har jeg kan sette vcore fra 1-3 volt iverfall masse spennings stabilisatorer på hovedkortet min t-bird 1400 har 1.75 orginalt. På 1733Mhz har den i underkant av 2.0v.

Hahaha, din toillbokk. Du skriver så mye sjit at jeg får vondt.

Quote:

Okei, jeg tror hk'et mitt er litt rart, eller biosen. for når jeg stilte vcoren på 1.60 så når jeg kom inn i si-soft sandra så stod vcoren på 1.78.

og når jeg prøvde 1.65 så viste si-soft sandra 1.68.

og den var like varm. prossesoren min ligger på mellom 57-60* Det liker jeg ikke!

Stol heller på Sandra. Last ned motherboard monitor bare for å være sikker. Senk Vcore slik at Sandra rapporterer ned mot 1,6Vcore.

[ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-10-01 17:16 ]

Lenke til kommentar

Har selv hatt en varm AMD T-bird (har den fortsatt) Standard vcore var 1.750V, men jeg senket den til 1.675V og den var like stabil, bare noen grader kaldere.

Det som virkelig hjalp meg var å rense CPU-kjøleren og legge på skikkelig kjølepasta. Ellers er det ikke farlig med 50-60 grader på CPU, men vil man ha temperaturer under kroppstemperatur så må man nok investere i en bra kjøler, kabinettvifter, kjølepasta osv. Spørsmålet er om temperaturreduksjon er verdt alt dette styret og alle disse pengene?

Personlig er svaret JA! Elsker å fikse på kjølinga.. Fikk etter hvert så kald maskin at jeg var nødt til å overklokke. Min AMD T-bird sviver i øyeblikket på 1400@1700MHz og har en vcore på 2.050V! :razz:

rom: 21

kabinett: 22

system: 27

idle: 48

load: 55(?)

Hjelp! Prossesoren min er på 58 grader

Goop-guiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...