(ODIN) Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hei nettet mitt har klart å si god natt før påsken å jeg får det overhodet ikke opp igjen,samtidig så har ispen min tatt ferie også.null respons fra support . så nå sitter jeg her uten nett med fire ebay auksjoner jeg skulle bydd på,en enorm fil jeg skulle hatt ned å 3 servere i usa jeg ikke får brukt(bruker jobb pc nå) har prøvd å feilsøkt alt,skiftet nettverkskort,kjørt virusscans,restartet her og der,skiftet kabler,kjørt pingcommands etc etc.det jeg ser er at pc prøver å snakke med modem fordi pakker blir sent ut fra pc til modem men ikke videe og ikke inn i det hele tatt. det siste jeg prøvde var faktisk å feilsøke med msn messenger sitt verktøy,å når jeg kjører nettverkstesten så får jeg opp your gatway seems to be offline,er gatewayen modemet mitt?noen som vet hva dette betyr? takker og bukker for svar Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Så din PC er koblet direkte på modemet? Kent Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 ja pc kabel går inn til modem,modemkabel går inn til switchen(bruker delt aksess med tlf)å kabel går fra switch inn til uttaket i veggen.alt er riktig konfigurert å alt virket som bare det i går,nettet mitt bel bare borte plutselig Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hos meg er det koblet slik; Vegguttak----Splitter----Modem----Router----PC Det du beskrev hørtes litt rart ut? Er du sikker på at det har funket slik som det er tilkoblet? Kent Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) ja helt sikker alt er satt opp riktig ifølge bruksanvisning å nettet har vært oppe i to uker,alt er som det skal være ifølge min isp også,ringte å snakka med de for en uke siden grunnet masse pakketap,er forsåvidt satt opp slik som ditt,er bare dårlig til å beskrive Endret 14. april 2006 av (ODIN) Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Da hadde jeg forsøkt å fjerne routeren og koble til direkte i modemet.... Restart først modem og deretter pc! Kent Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 gjort det også flere ganger,eneste jeg ikke har gjort er å reinstallere windows,men det trenger jeg ikke,ser at pc prøver å snakke med modem men ingenting kommer forbi modemet mitt Lenke til kommentar
comcom Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Da hadde jeg forsøkt å fjerne routeren og koble til direkte i modemet....Restart først modem og deretter pc! Kent 5921147[/snapback] Hei. Pass deg for spenningsvariasjoner i strømnettet. Husk dem blir forsterket med laaaange skjøteledninger. Prøv å få koblet rutere o.l. rett i veggkontakten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå