Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bare .lnk filer på den bærbare til min sønn.

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på dette forumet og trenger absolutt hjelp om noen kan prøve.

Det gjelder min sønn sin bærbare pc.

I påsken ble det spilt Rollercoaster Tycoon på pc'n og etter det har den ikke virket.

Alle filer er blitt lnk filer og jeg klarer ikke å formatere ved hjelp av bruksanvisning.

dvs gå i Bios/boot cd rom

Vet ikke om jeg gjør noe galt der slik at det ikke virker ordentlig. Jeg er ikke noe data flink. Kan det aller mest nødvendige men lite og ingenting om bærbare pc-er

Alle gode råd er velkommen

Pc'n er en Acer Aspire

Takker for svar og beklager om dette skulle vært postet et annet sted. Trenger kanskje hjelp der også med å få postet på riktig sted :-)

mvh

Torill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

lnk-filer skal være snarveier.

For å formatére pcen setter du inn Windowscden og booter pcen med den. Så velger du at du skal innstallére et nytt eksemplar av Windows. Når du kommer til der du velger partisjon så kan du slette den nåværende og opprette en ny(muligens unødvendig). Så får du spørsmål om å formatére.

Men Acer har vel sånn "recovery"-greie, der du skal trykke en tast i oppstarten?

God påske!

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet!

lnk-filer skal være snarveier.

For å formatére pcen setter du inn Windowscden og booter pcen med den. Så velger du at du skal innstallére et nytt eksemplar av Windows. Når du kommer til der du velger partisjon så kan du slette den nåværende og opprette en ny(muligens unødvendig). Så får du spørsmål om å formatére.

Men Acer har vel sånn "recovery"-greie, der du skal trykke en tast i oppstarten?

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5920820[/snapback]

Ja hadde det bare vært så vel. Ingen recovery cd men en system cd og 2 cd til windows men får ikke noe til å funke

huff får vel legge hodet i bløt og se om jeg kan komme opp med noen ideer.

Sukk.

Takk uansett for svar

Torill

Lenke til kommentar
Er problemet at du ikke får bootet cdene?

Sjekk boot-rekkefølgen i BIOS.

Hilsen,

efikkan.

5921221[/snapback]

Takk for hjelpen. Da gikk det er lys opp for meg :-) Nå er maskinen formatert og i gang igjen

Mvh

Torill :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...