Gå til innhold

Bios-passord FS-V2000, feil passord,hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle fjerne passordet i bios på pcen, men alikevel kom det når jeg restartet, men da funekt ikke det gamle passordet engang... Hva gjør jeg ?

 

Når jeg har fått feil 3 ganger, blir jeg bedt taste inn et master passord, hvor finner jeg dette ?

5920728[/snapback]

 

 

Ta kontakt med leverandør når Påsken er over, ikke så mye annet å gjøre med mindre du kan åpne maskinen selv og resette biosen...

Lenke til kommentar

Åpne kassa og napp ut CMOS-batteriet (Store runde klokkebatteriet). La det være ute et par timer, så glemmer BIOSen passordet.

 

Den skal i hvertfall glemme det vanlige BIOS-passordet, så jeg regner med den gjør det med det passordet den nå spør etter.

Ellers vil det jo koste deg ca 3 timers service-avgift for at verkstedet napper ut batteriet :D

Lenke til kommentar
Åpne kassa og napp ut CMOS-batteriet (Store runde klokkebatteriet). La det være ute et par timer, så glemmer BIOSen passordet.

 

Den skal i hvertfall glemme det vanlige BIOS-passordet, så jeg regner med den gjør det med det passordet den nå spør etter.

Ellers vil det jo koste deg ca 3 timers service-avgift for at verkstedet napper ut batteriet  :D

5920819[/snapback]

 

Ikke alle som vil fikle med en bærbar..... ;)

Lenke til kommentar

Du vil dessverre ikke få noe masterpassord, du vil få tilbud om skifte hovedkort vil jeg tro.

 

Hvis du er heldig vil det hjelpe ta av biosbatteriet i et par timer, så koble det på igjen, men hvis du er uheldig så har du en pc som har en biosbrikke som husker denne informasjonen om passord, uavhengig av strøm, og da vil du måtte fysisk gjøre noe med denne kretsen samtidig som du kjører strøm på pcen.

 

Jeg vet ikke hva krets du har, men jeg har låst opp mange pcer på denne måten, så jeg vet at det lar seg gjøre på de fleste pcer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du er like "heldig" som meg med min IBM Thinkpad så sitter det en security chip på hovedkortet som lagrer passord..hjelper ikke å ta ut bios batteri eller noe...kun nytt hovedkort eller ny securitychip..bestillte ny security chip fra tyskland ..loddet inn...vips uten passord :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...