Firesky Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) jeg har planer om å gå over til mac, men er litt usikker på saker og ting... dette er tross alt nytt for meg siden jeg ikke har brukt mac de siste 8-10 åra det jeg lurer på er, går det ann å bruke windows programmer på OSX? må det emuleres el.? husker jeg hadde en win3.11 emulator på gamle performa maskinen med MacOS 7.5 for VELDIG lenge siden nå men er det slik enda? Endret 14. april 2006 av Firesky Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Dersom du vurderer å kjøpe deg en ny Mac er tiden inne! Apple har nemlig byttet fra PowerPC arkitektur til Intel prosessorer, dette betyr at det nå er mulig, takket være Apple's egen Boot Camp, å "dual-boote" på alle de nye Intel-Macene. Dette betyr at du kan installere og kjøre Windows XP på samme Mac, uten å måtte emulere noe som helst. Boot Camp leveres også med de viktigste driverne, så det er også mulig å spille spill etc. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Du bør være oppmerksom på at Boot Camp er i beta. Og Apple gir ikke support vis noe går galt. Boot Camp kommer til å bli integrert i Mac OS X Leopard som kommer på nyåret. Lenke til kommentar
Tias Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Men i tillegg kan du også kjøre Windows som et klient-operativsystem på maskinen, dvs. du kjører hele windows i OS X, med noe redusert hastighet selvsagt - men allikevel brukbart. Ellers er det vel også mulig å emulere programvare. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Men i tillegg kan du også kjøre Windows som et klient-operativsystem på maskinen, dvs. du kjører hele windows i OS X, med noe redusert hastighet selvsagt - men allikevel brukbart. Ellers er det vel også mulig å emulere programvare. 5974460[/snapback] Mac OS X Leopard skal vel få litt funsjonalitet med virtualisering. Men er det noen gode programmer for dette i dag på tiger? Lenke til kommentar
Tias Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Yup, Parallels har lansert en betaversjon av sitt program som gjør akkurat det. Vet ikke hvordan det går i praksis da jeg enda venter på min MacBook Pro (Intel er et krav), men jeg hører gode ting. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 men det er ikke noe mulighet på en maskin som ikke koster det hvite i øya? hadde tenkt å handle inn en laptop meg en G4 elns... men det er ikke noe emulatore el.? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 På en G4 kan du bruke blant annet Microsofts Virtual PC. Da programmet må emulere CPU i tillegg til alt annet går det ekstremt sakte. Er 100% ubrukelig til litt krevende applikasjoner som spill o.l. Er det iBook eller PowerBook du har tenkt på? Eventuelle spesifikasjoner? Så lenge du ikke er avhengig av å bruke tunge programmer via Virtual PC fungerer det helt fint. Personlig ville jeg ha begynnt å spare, og så ventet og sett hva som skjedde med en eventuell MacBook. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå