Gå til innhold

Dine topp 3 CPU kjøp

Ni kon

Anbefalte innlegg

1. AMD XP-M2400+ FJQ4C 35w/1.35vcore.

En overklokkers drøm som jeg anskaffet selv når den allerde var særdeles gammel, julen 2004 til 650,-. Den har tjent meg vel og duger fortsatt til det meste jeg gjør. Min all-time favoritt :).

2. S478 P4 NW-C 2.4Ghz, 800FSB, HT.

Kostet meg kun 500,- september 2004 og står 24/7 i serveren min på et dønn stabilt Intel hovedkort. Et meget godt kjøp og en CPU med stort potensiale for den som vil.

3. Motorola 68030 50MHz.

Var også blant de som gjorde mye ut av commodore generasjonene. (NB! jeg hadde en aksellerert A1200 med 50Mhz aksellerator kort til 4000,- med 8MB ekstra sysmem). Dette var min introduksjon mot modem, BBS'er og senere internett via offline newsreadere mot aminett osv. Kickstart, Workbench, Dopus, Xcopy++ var konge!

Ellers må jeg dra inn min første Cyrix prosessor i 1994 som imponerte meg både på ytelse og pris. Har også hatt t-bird og thourougbreds som har vært gode.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3: Intel Pentium 133Mhz. Denne var kongen på haugen da jeg kjøpte den i 1996, og det var med denne prosessoren jeg våknet opp til de fantastiske mulighetene som lå i det gryende globale nettverkssamfunnet. Før denne hadde jeg bare brukt primitive DOS-maskiner og Amiga, så Pentium med Win95 og modem var en åpenbaring for meg.

2: AMD 64 X2 4400+. Dette er prosessoren jeg bruker i dag, og min første dobbelkjerneprosessor. Kommer nok aldri til å gå tilbake til singlecore etter å ha opplevd denne. Spesielt vil jeg nevne den utrolig effektive arkitekturen. Når man tenker på at prosessoren faktisk bare kjører på 2200Mhz med "treig" PC3200 DDR1-RAM, er ytelsen intet mindre enn imponerende.

1: Intel Pentium 4 1800Mhz "Northwood". Jepp, ingen over, ingen ved siden av denne. Kjøpte den tidlig i 2002 da Pentium 4-arkitekturen var ny, og ytelsen blåste alt jeg hadde opplevd tidligere av veien. Kjørte denne i mange år med et Intel 850-chipset og ECC RDRAM, og det tok lang tid før jeg følte at den begynte å sakke akterut. Kunne faktisk lett kjørt med denne den dag i dag, om man ser bort fra multiprosessering og moderne spill. Stabiliteten i denne plattformen var også lysår foran det jeg hadde brukt tidligere. Restarter og reinstallering ble en sjeldenhet. På mange måter en prosessor forut for sin tid.

Lenke til kommentar

NR 1. P4 3,0 800 MHz, sykt bra og gruste alt annet da den kom på markede, også en meget bra sak til klokking og uhyre god å ha når en arbeidet med flere ting samtidig takket være dens HT.

Nr2. Intel Pentium M 750 1.86GHz PC533, 2MB, BOXED

Lydløs lekkerbisken som jeg har i en barbonmaskin i stuen,den er lydløs og yter i massevis.

Nr3. AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED

Rask sak til sine ting,men savner P4 med HT i enkelte programmer .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nr1 x2 4400+ klokk veldig godt og kjekt for framtid

Nr2 fx 55 clawhammer den også klokk veldig kjekt på fase og luft men strømsluker delux og ikke av best til multitasking

nr3 a64 3500+ "winnie" min først a64 cpu ,oppgrader fra socket a. klokk okey nå når du komme ned på 20 tall på load

Lenke til kommentar

1. Athlon MP 1200MHz: Første AMD CPUen min, klokka bra gjorde den også.

2. Pentium M 730: Første Intel på mange år etter å hatt et titalls AMDer, klokka som bare det, desverre dau nå.

3. Celeron M 350: Eneste CPUen min jeg har hatt 100% overklokk på, desverre dau denne også.

Lenke til kommentar
1. AMD Athlon XP 2500+ Barton. Er overbevist om at denne kommer til å gå inn i historiebøkene som en klassiker. Overklokkingsvennlig til tusen, utmerket ytelse, utmerket varmeutvikling.

5931295[/snapback]

Jeg er faktisk enig med deg. Tror dette er tidenes kjøp med tanke på pris ytelse og varmeutvikling:)

5931317[/snapback]

må jo ikke glemme opteron 144 den kommer til å bli husket i historie bøkene

Lenke til kommentar

tja har ikke hatt så mange cpuer jeg.

kjøpte for mange år siden en 486maskin. maskinen var integrert i skjermen og rimelig utdatert når jeg kjøpte den. største bomkjøp i hele mitt liv!(jeg var ung og dum) så den kommer ikke på lista!

så hadde jeg ganske lenge en k6-2 400 @ 450 helt til maskinen gikk opp i røyk. helt grei maskin men kommer heller ikke inn på lista mi!

så da gjennstår det tre:

1. opteron 146: glimrende overklokker. har ikke funnet maks hastighet enda men...

2. p4 2.4c prescott: cpuen jeg har hatt lengst. kjempe stabil og fin(på 875p) på 3150mhz. klarte 3.6 for litt benching men var ikke stabil der...

3. og p3 800: (s370) som jeg også har nå. den var gratis så bra ytelse vs pris der. kjekk surfe maskin++

Endret av eXa
Lenke til kommentar

1. Opteron 146, til 1295,- :love:

Kommentarer er overflødige!

2. AMD XP-M 2400+ FJQ4C 35w, til ca. 800Kr

Omtrent samme pris som XP 2500+ på den tiden, og etter min mening et enda bedre kjøp!

3. SlotA Athlon 550(eller 650)Mhz, lodda om til 750 Mhz(husker ikke prisen...)

Dette var en ganske heftig sak for 6 år siden!

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar

Jeg verken kjøper eller oppgraderer PC'en veldig ofte så det blir veldige hopp i min liste :p

3. Intel 486 66MHz. Min første CPU, var helt ok den gang.

2. AMD Athlon "Thunderbird" 1100MHz. Var den CPU'en som gjorde at jeg ble AMD-fan :D

1. AMD Athlon 64 3200+. Har hvert mer enn god nok i de to årene jeg har hatt den og duger fortsatt, men når sokkel AM2 kommer blir den pansjonert :)

Lenke til kommentar

1 Athlon XP 2800 @ 3200 den jeg nå snart skal bytte ut

2 Ahtlon 900 MHz

3 Usikker hvs som skal komme der. Føler ikke at noe annet jeg har kjøpt fortjener noen plass på lista. Den 486 jeg hadde kunne kommet med for lang tjeneste, men det er et par ting som diskvalifiserer den, som at den ikke hadde DX for den som husker det.

Kan være at en ny CPU kommer på toppen

Lenke til kommentar

1:Min gode gamle AMD Athlon XP 2500+. Denne fikk jeg rett opp til 3200+ hastigheter med standard kjøling, og det var denne som gjorde meg til hardbarka AMD-fanatiker. Det var med denne i kombinasjon med et ASUS a7n8x, jeg begynte min spede "kariere" som overklokker.

2:CPU'en jeg bruker nå, en AMD A64 x2 3800. Ett stort sprang opp fra min gamle XP 2500+, og en herlig overklokker. Gikk rett opp til 2500mhz, og da var det hovedkortet som gav meg problemer.

3: Amd Turion 64 ML-32 (lancaster). Har ikke testet noe overklokk på denne da den sitter i en bærbar (selvfølgelig :p ) Selv om den i teorien er dårligere enn Intel Pentium M 760 er det ikke denne erfaringen jeg har.(arrester meg hvis jeg tar feil her!) Selv med bare halvparten så mye RAM er denne reseren helt en annen verden.

Det ble visst bare AMD på meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...