Gå til innhold

Problemer med harddisker

SMN

Anbefalte innlegg

Hei,

Årets påskenøtt ble i vanskeligste laget for meg, og lurte derfor på om det var noen der ute som kunne hjelpe meg. Det hele startet for ca. en måned siden. Når jeg kom tilbake til pcen min, hadde jeg fått bluescreen i windows. Når jeg så boota var harddisken borte. Etter mange nok forsøk dukket den opp igjen, men det viste seg at når jeg kjørte noen av programmene som lå på disken, manglet det en del filer. Etter dette har det vært bingo om harddisken har dukket opp eller ikke, så derfor valgte jeg å koble den av til jeg fikk testa på en annen PC.

Denne disken var en Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ, og ikke disken jeg hadde OS på.

Idag opplevde jeg nesten det samme med min andre harddisk, en WD Raptor 37GB, som er min systemdisk. Fikk ikke bluescreen, men det starta med at PCen hakket såpass mye at jeg valgte å boote. Når jeg så måtte starte opp flere ganger, fikk jeg litt diverse utfall: jeg kan få disk read-error, PCen booter av seg selv igjen i oppstartsfasen, jeg kan få feilmelding om at \windows\system\ er ødelagt, PCen kan henge seg ved skjermen som sier ”push del to enter BIOS”, eller den kan starte normalt. Starter den normalt, så kan det fortsatt oppstå problemer som hakking og bluescreens som gjør at jeg må restarte.

Kan legge til at begge diskene fortsatt blir funnet i BIOS.

Det jeg lurte på er om det kan være at begge harddiskene mine er ødelagt, eller om det kan være noe annet feil? Noen andre som har vært ute for de samme problemene?

Oppsettet mitt er som følger:

Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM (Systemdisk)

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Hiper Strømforsyning ATX 580W HPU-4B580 Dual Fan, Silent, 20/24pin

Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

PowerColor Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI-Express, VIVO/Dual-DVI, Retail

mvh SMN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...