Gå til innhold

Leon- en undervudert film?

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

en av mine personlige favoritt innen film er Leon av Luc Besson

denne filmen handler om en ensom leiemorder som gjør oppdrag,drikker melk og vanner planten sin

og han gjør dette med stil.....en dag kommer han opp i et moralsk dilema

der han må hjelpe en 9 år gammel pike spilt av Natalie Portman (hun fra star wars) en av hennes bedre roller..

Nå må denne leilemorderen passe på denne unge piken,mens denne unge piken tørster etter hevn over hennes drepte familei..hun blir hans protosje

leon spilles av jean reno....og spiller bedre enj fanden på piano etter min mening

denne filmens bad guy er DEA-Agenten Stanfield som er en dirrty dirrty cop med overdrevent maktmisbruk samt dopmisbruk og en vis glede ovenfor motzart

spilles beautefuly av gary oldman

DENNE FILMEN MÅ SES

post-95709-1145033179_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg synes absolutt filmen er undervurdert, eneste jeg ikke likte med filmen var slutten. Hadde sett frem til happy ending hvor Leon fikk pengene sine og flytta t syden med matilda ellerno.

Men digga jo selvfølgelig uttrykket til Stansfield når Leon sier: "This----is-----for-----MATILDA" dude ass masse granat splinter i handa. Det var en seriøs eksplosjon.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Så den for noen dager siden. Må bare si jeg ble tatt helt av vinden med denne filmen. Historien er sjarmerende, skuespillerne er bra (portman, oldman, reno).

Natalie Portman spiller i sin beste rolle hittil, utrolig hvor flink hun er mht. alderen. Høyst sjarmerende prestasjon. Likte godt scenen der hun imiterer Madonna (Like A Virgin).

Reno spiller kaldblodig som karakteren hans er skrevet i manuskript. Dette gjøres iskaldt bra. Skulle tro karakteren var skrevet mtp. Reno i tittelrollen.

Oldman spiller, etter min mening, så bra at du hater rollen hans i filmen - og det er da en skuespiller har lykkes i å spille bad guy.

Anbefales på det sterkeste! Two thumbs up

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...