Gå til innhold

Passivt kjølt agp gfx for 1366x768 - hvilket?

Anbefalte innlegg

Det går muligens mot innkjøp av lcd-tv her. Sikter meg inn mot 37-tommeren av denne, men i likhet med de fleste lcd`er i handelen i dag har den en oppløsning på 1366x768. I og med at min HTPC nå inneholder en R9600AIW er det vanskelig å få til riktig oppløsning ut fra pc`en. med Rage 3dtweak får jeg ut 1280x720 til projektoren og det ser ut til at 1360x768 er mulig. Men jeg mangler jo fremdeles 6 piksler til å få dette riktig.

Derfor er vel nytt kort løsningen. Det må være passivt kjølt, ikke behøve annen strømtilførsel enn agp-sokkelen og ikke være voldsomt stort. Hva velger man til slikt? Nvidia har vel muligens bedre støtte for forskjellige oppløsninger enn Ati?

EDIT: Kanskje jeg kan ta med at om det finnes alternativer med mulighet for maskinvareakselerert avspilling av hd-materiale er disse interessante.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare et radeon 9250, prøvde meg med powerstrip uten og få til så veldig mye, så ga opp ganske fort. :wee:

vurderer og oppgradere hvis jeg finner noe billig og bra. hadde vært interessant og se hvor stor forskjell man egentlig vil se på bildet..

når det gjelder purevideo så er vel denne lista litt kjekke: link.

edit: utifra den support lista så ser det ut til at 6600 ville vært et bra valg, ikke er det dyrt heller. men så var det jo og finne et med agp og passiv kjøling da.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg tipper du ikke vil ha noe problemer med 1360x768 oppløsningen på LCD-TVene, så lenge de ikke er kresne på oppløsning.

Men jeg ville ha ventet til TVen er i hus før jeg hadde byttet kortet. Det kan hende riktig oppløsning dukker opp når den er koplet til.

Lenke til kommentar
Jeg vet at 6600 og 6800 (eks. LE) har støtte for Purevideo og at disse gir veldig godt bilde. Lurer på om disse 6200-kortene er brukbare til slik bruk?

:hmm:

Har selv et 6200 kort som jeg bruker på 1280x768. 1366 oppløsning fikk jeg aldri til på min lcd skjerm.

6200 kortet støtter en del av purevideo tingene, men ikke alt. Til mitt bruk leverer det bra. Bruker det sammen med en sempron 2600+, og har til nå spillt av alt det jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...