thinkdifferent Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Heisann! Spør for en venn, bare så dere vet det. Problemet er en gammel bæbrar Toshiba maskin. -266mhz. -96mb ram. -4,3gb harddisk. -12" eller 10" skjerm. Altså, en ultraportabel gammel bærbar Problemet med maskinen er at det er verken diskettstajon eller CD-stasjon i maskinen. Vi har en ekstrern diskettstasjon, men det hjelper i alle fall ikke meg noe, når vi vil formatere den og legge inn Windows 2000 (kan gå litt tregt, men han synes det er bedre, og mer stabilt enn ME eller 98). Har en gammel Back-Pack (ekstrern gammel 2x CD stasjon), men har bare driver til DOS . Har dere noen forslag til hva vi kan gjøre? Mvh. Truls Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Kanskje det vil gå med en Boot-diskett til Windows 2000 for så å starte innstallasjonen fra cd? Eller eventuellt ta ut disken, sette den inn i en annen pc og legge inn Windows-cden på disken?? God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Holthegutten Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 kan det ikke være en mulighet å kjøpe en usb cd rom da?? Eller booter ikke dem opp fra CD på oppstarten? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg trenger en CD-rom driver uansett hva jeg gjør, tror jeg. Finnes det noen USB-CD-stasjoner med driver for boot fra den? Noen som har noen andre forslag? GOD PÅSKE! **Påske-egg ** Mvh. Truls Endret 15. april 2006 av Trussl Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det er vel BIOSen som må støtte boot fra CD. Er du sikker på at du ikke kan sette disken inn i en annen pc? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå