rikkmund Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Vurderer å oppgradere min pc som består av Asrock Dual sata 2, Amd 64 3000+ og 2*512 corsair value. Ser at det er lite kort som støtter agp, og må derfor finne et kort med pci-e. Asrockkortet fungerer veldig godt, men har dessverre ikke plass til en eneste pci-gjenstand. Vil gjerne bruke tv-kort og lydkort, noe jeg ikke får muligheten til på dette kortet(skyldes Zalman vifte på min XFX 6800gt) Har ikke råd til grafikkort nå, så da tenkte jeg å kjøpe et HK med int grafikk. Hadde vært fint med gode råd. Intel eller Amd spiller ingen rolle, men hadde vært fint om evt. Intelkortet hadde støttet både ddr og ddr2 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Dersom det ikke spiller noen rolle hvilket grafikkort du vil bruke etter en evt. oppgradering/endring, så kan du jo kjøpe veldig enkle og billige (og fysisk små) grafikkort i de fleste netshops til 150,-, og beholde resten siden jeg forsto du ville endre p.g.a plassmangel med den store Zalman-kjøleren..? Endret 16. april 2006 av skag1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Asus A8N-VM CMS er et behagelig priset og godt utstyrt s939-hovedkort med to PCI-plasser og én PCIe-plass som passer godt for multimedia. Det er et m-ATX-kort, men det er veldig få ATX-kort med integrert grafikk der ute. Sapphire ATI Xpress 200 er et alternativ på s939, ellers har du disse kortene på diverse plattformer. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Asus A8N-VM CMS er et behagelig priset og godt utstyrt s939-hovedkort med to PCI-plasser og én PCIe-plass som passer godt for multimedia. K8NGM2-FID er bedre utstyrt + der slipper en å kjøpe braketter, de følger med. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Asus A8N-VM CMS er et behagelig priset og godt utstyrt s939-hovedkort med to PCI-plasser og én PCIe-plass som passer godt for multimedia. K8NGM2-FID er bedre utstyrt + der slipper en å kjøpe braketter, de følger med. 5934880[/snapback] Ahh... et fullverdig alternativ! Forskjellene jeg finner er at MSI har en bedre lydkrets (og flere lydkanaler) og TV-ut (hvis braketten følger med). Ellers er de vel helt like. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ahh... et fullverdig alternativ! Forskjellene jeg finner er at MSI har en bedre lydkrets (og flere lydkanaler) og TV-ut (hvis braketten følger med). Ellers er de vel helt like. Ja, braketten følger med og består av S-Video, Component Video, Composite Video. På FID-versjonen er alle optionals inkludert, t.o.m. en serial-bracket, men den er kanskje tatt ut nå. Det er også bedre på OC'ing enn Asus'. De har en "gulltråd" om begge korta på AnandTech forum Det er ikke mye respons fra 'rikkmund' trådstarter dessverre... han er kanskje ikke interessert i MicroATX? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå