Medrakil Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei. Jeg prøver fortvilet å fikse en laptop med XP SP2 på, relativt ny, Radeon 9700, PM centrino 1800, 512RAM, mm. Problemet er at den er helt utrolig treg. Det kan gå ti eller tjue sekunder fra jeg holder musepekeren over en undermeny på start-menyen til den kommer ut. Jeg startet VLC media player for fem minutter siden, den har ikke kommet fram ennå. Jeg har fått opp Task Manager, og den viser 2% load... Jeg har søkt gjennom alt med Avira og Adaware, men ingen av dem har funnet noe. (Det tok over et døgn ) Noen med ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei! Jeg tror pcen trenger ei ordentlig opprensking, som for eksempel formatéring og reinnstallasjon av Windows. God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) 1. Sjekk ut at disken ikke står i PIO-modus. Enable (U)DMA.. 2. Sjekk ut at virtuelt minne er riktig satt. 3. Ctrl+Alt+Del og se etter CPU-bruk, bør være ned imot 1-3% IDLE Det siste har du gjort så det så... Endret 14. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Har satt viruelt minne til automatisk før, det hjalp heller ikke... skal prøve DMA-tipset nå.. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Det står i BIOS: Transfer Mode: FPIO 4 / DMA 2 Ultra DMA Mode: Mode 5 Det er riktig, sant? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det står i BIOS: Transfer Mode: FPIO 4 / DMA 2 Ultra DMA Mode: Mode 5 Det er riktig, sant? 5924249[/snapback] Yes ! Riktig det... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 hvor lenge har du hatt latopen? er det snakk om en del år vil bør du vurdere en formatering. for å sjekke etter registerfeil kan du prøve CrapCleaner, men vet ikke om det vil hjelpe noe særlig. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Det er snakk om ca. et halvt år.... Den har vært lite brukt.. Endret 15. april 2006 av Medrakil Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Er det noen som vet om en liste over skumle prosesser jeg bør sjekke om kjører? Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Om den har vært koblet opp mot nettet tror jeg nok bare den trenger en litt rens. Ta backup av viktige filer og formater og legg inn alt på nytt, pleier å hjelpe det Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Noen prosesser er ikke synlige i Task Manager. Last ned Security Task Manager som gir en komplett liste over kjørende aplikasjoner. http://www.neuber.com/taskmanager/ Kent Lenke til kommentar
Switters Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 På www.processlibrary.com kan du sjekke hva de ulike prosessene er for noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå