Gå til innhold

Finnes det noen grunn til IKKE å velge F11 / F30?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Hadde planer om å kjøpe Fujifilm F11, helt til jeg så F30.

Synes at hver gang disse kameraene nevnes i ett eller annet forum, så blir folk anbefalt Nikon eller Canon.

Er det noen grunner til å IKKE velge disse kameraene?

Vet at mange mener Sd minnekort er bedre enn Xd, mest på grunn av at det er mer brukt, men er det i seg selv grunn nok til å holde seg borte fra kameraene som bruker dem?

Har sett bilder tatt med F10, og de er veldig gode synes jeg.

F11 bør jo ta like bra bilder og har en bedre skjerm, og F30 er vel enda bedre igjen?

Vil Akam komme med tester av disse kameraene snart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel liten tvil om at F11 er en av de beste i sin klasse. Så er du fornøyd med rundt 3x zoom er det et bra valg. F30 har vel ingen testet ennå. At Fuji bruker xD kort er jo synd, men det spiler liten rolle for et amera som F11. Kjøper du et 1GB kort holder jo det lenge med så små filer som F11 produserer. Et 512MB kort vil sikkert også holde for mange.

Lenke til kommentar
Hadde planer om å kjøpe Fujifilm F11, helt til jeg så F30.

Synes at hver gang disse kameraene nevnes i ett eller annet forum, så blir folk anbefalt Nikon eller Canon.

5919971[/snapback]

Hei!

Jeg venter på F30, kommer ikke før slutten av juni men skitt au.

En av grunnene kan du se her

http://home.fujifilm.com/products/digital/.../f30/index.html

Se på bildet som er tatt innendørs! Da får flokselen "som ditt øye ser" en mening. Det er mulig at Fuji overdriver litt, men tror ikke det er mye galt i presentasjonen.

Da blir det en helt ny opplevelse å ta bilder, spesielt innendørs

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Da blir det nok F30 på meg også.

Som sagt, synd at Xd brukes isteden for Sd, men sånn er det bare. En liten sak, egentlig..

Lenke til kommentar

Xd/Sd. Har både canon S2 og Fuji F11.

Begge fungerer utmerket. Det er ingen ulempe med Xd kort. ca samme pris og fungerer like bra. Kun 1Gb, men det vil si 350 bilder på en brikke, og ett batteri. Hvem gidder å ta mer enn 350 bilder på en ferie. Jeg sletter de dårlige etterhvert. Gidder ikke ta vare på alle de dårlige.

Velg kamera, ikke minnesystem.

Endret av filtvet2
Lenke til kommentar
Xd/Sd. Har både canon S2 og Fuji F11.

Begge fungerer utmerket. Det er ingen ulempe med Xd kort. ca samme pris og fungerer like bra. Kun 1Gb, men det vil si 350 bilder på en brikke, og ett batteri. Hvem gidder å ta mer enn 350 bilder på en ferie. Jeg sletter de dårlige etterhvert. Gidder ikke ta vare på alle de dårlige.

Velg kamera, ikke minnesystem.

5971156[/snapback]

Støttes helt og fullt.

Å legge vekt på typen minnebrikke er det lite poeng i all den tid de alle funker helt greit, og koster omtrent det samme etterhvert. Å dømme etter innelgg på dorumet er det nok flere som gjerne tar både ett og flere tusen bilder på en liten ferietur, men om de da bunkrer opp med xD eller noe annet. xD-kort oppbevares f.eks i en liten holder med plass til 6 kort, som jeg synes er mye hendigere enn CF og SD med hver sin lille plastboks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...