BUGS_Y Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei skulle teste en eldre HD å puttet den i min IBM. Fikk ikke startet med den å skiftet tilbake..hva skjer så...jo beskjed om at "system have been tampered with" å beskjed om å stille klokken å dato...prøver å inn i bios men der er det passord.. Har aldri hatt noe passord på den.. kjøpt brukt så det er mulig at det har vært et sånn supervisor passord der... Så........ har jeg rett å slett bare driti fullstendig på draget nå å maskinen er uten håp....eller er det mulig og få komme inn i bios?? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei skulle teste en eldre HD å puttet den i min IBM.Fikk ikke startet med den å skiftet tilbake..hva skjer så...jo beskjed om at "system have been tampered with" å beskjed om å stille klokken å dato...prøver å inn i bios men der er det passord.. Har aldri hatt noe passord på den.. kjøpt brukt så det er mulig at det har vært et sånn supervisor passord der... Så........ har jeg rett å slett bare driti fullstendig på draget nå å maskinen er uten håp....eller er det mulig og få komme inn i bios?? 5919938[/snapback] Spør den du har kjøpt fra etter passordet! Eller ta kontakt med IBM , mistenker dog at du må ut med serienummeret på maskinen for å få hjelp med nullstilling av pw... _nifty_ Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Hei skulle teste en eldre HD å puttet den i min IBM.Fikk ikke startet med den å skiftet tilbake..hva skjer så...jo beskjed om at "system have been tampered with" å beskjed om å stille klokken å dato...prøver å inn i bios men der er det passord.. Har aldri hatt noe passord på den.. kjøpt brukt så det er mulig at det har vært et sånn supervisor passord der... Så........ har jeg rett å slett bare driti fullstendig på draget nå å maskinen er uten håp....eller er det mulig og få komme inn i bios?? 5919938[/snapback] Spør den du har kjøpt fra etter passordet! Eller ta kontakt med IBM , mistenker dog at du må ut med serienummeret på maskinen for å få hjelp med nullstilling av pw... _nifty_ 5920372[/snapback] Trøbbelet er at han jeg kjøpte maskinen av ikke har peiling og hos IBM ser det ut som hovedkort å HD må skiftes ut ved sånne tilfeller... Så nå ser det ut som jeg har bæsja skikkelig på leggen ja .... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Trøbbelet er at han jeg kjøpte maskinen av ikke har peiling og hos IBM ser det ut som hovedkort å HD må skiftes ut ved sånne tilfeller... 5920451[/snapback] Det høres VELDIG rart ut. Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Trøbbelet er at han jeg kjøpte maskinen av ikke har peiling og hos IBM ser det ut som hovedkort å HD må skiftes ut ved sånne tilfeller... 5920451[/snapback] Det høres VELDIG rart ut. 5920793[/snapback] Yeppz... Fant dette .... If you lose the hard disk password and/or the Supervisor password for a system, IBM and most other manufacturers will tell you straight out that pretty much all is lost. Here is a quote from IBM's documentation: "If you forget your hard-disk-drive or supervisor password, there is no way to reset your password or recover data from the hard disk. You have to take your computer to an IBM reseller or an IBM marketing representative to have the hard disk or the system board replaced. Proof of purchase is required, and an additional charge might be required for the service. Neither an IBM reseller nor IBM marketing representative can make the hard disk drive usable." .*grøss* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå