Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble forsterkere/splitte signal?

Anbefalte innlegg

Fått anlegget til russebilen nå.

Består av 3 forsterkere, 4 subber (1x10", 3x12") og 4 sett med 6x9.

Men så har jeg noen spørsmål.

Ut fra cd spillern er det 2 phono utganger (en en blaupunkt spiller)

en til front og en til rear. 2 vi har 3 forsterkere. Kan phonoutgangene splittes ?

Den ene forsterkeren har også mulighet for Hig-input (der er det en slags kontakt som gir 4 ledere inn (2 par med andre ord)

Går det ann å splitte de phonosignalene?

Og hvordan er det best og koble remote? splitte den, eller sende videre? evt. sikringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen problem å dele phono kablene bare å kjøpe slike http://www.biltema.no/products/product.asp...6&iItemId=78706

men regner med at dere skal ha 2 av forsterkerene til subbene og en til resten så dere deler en av phono kablene og sender dette til de to forsterkerene som skal drive subbene ;)

angående remote kan dere bare kjøre den fra spilleren, men dette blir ofte en problem når man har 3 forsterkere(har jeg opplevd) så jeg koblet de bare på lysene, så forsterkerene tente sammen med lysene på bilen før jeg gjorde dette så tente alle forsterkerene, men etter hvert så klarte ikke remoten fra spilleren å holde liv i alle 3, men er jo bare å prøve, men vil dere slippe å bruke tid på det, så kjør remoten rett inn med lysene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234

Remoten kan man kople inn på eit rele, som igjen får 12 fra batteriet.

Hvis remot'en blir overbelastet så risikerer man at utgangstrinnet dør i spilleren.

Det er fordi at transistoren som forer remoteutgangen ofte er forriglet mot andre deler i spilleren.

Det man burde gjøre er å ha et rele på remoteutgangen. Et som trekker så lite strøm som mulig.

Så kobler man +12V via kontaktsettet på releet og kobler det på remoteinngangene på forsterkerene sine.

Sikring både på remoteutgang og på +12V inn på kontaksettet på releet er å foretrekke.

5145965[/snapback]

link; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=462786&hl=rele (litt ned på sia)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...