Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 hvordan kommer du frem til at legalisering minsker overdoser? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 hvordan kommer du frem til at legalisering minsker overdoser? 5929711[/snapback] Lettere å beregne korrekt dose når du vet at stoffet du bruker er 100% rent, og ikke har en ukjent konsentrasjon, kanskje? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 hvordan kommer du frem til at legalisering minsker overdoser? Du sa det jo selv: "Der sa du det, tenk deg, det kommer et bra parti med heroin, ganske bra % styrke på det( går alltid ut på % styrke). Du kjøper det du kjør til vanlig, kanskje en kvarting og de samme 4 hypperne som du vil blande i for du vet at dette takler du. Problemet her i denne saken er at % styrken på dopet er meget bra og reint, dette er ikke denne mannen vant med. Så det ender i overdose." I et lovlig marked vil det være kontroll, og du vite at en gitt mengde har en gitt effekt. Du vil ikke plutselig få veldig sterke saker. Altså er denne (tydeligvis) typiske hendelsen noe som ikke vil forekomme lenger (i allefall ikke i samme grad). Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 gud å bedre meg hvor mange ganger må jeg si det, hvis man bare tar heroin så skal det mye til og du skal være meget uheldig, de fleste overdosene kommer av heroin og piller blanda sammen. og ingen må tro at staten hadde latt 100% ren heroin komme ut, tror ingen her vet hvor jævla sterkt det er. Hadde noe sånt komt ut så hadde folk dødd som fluer. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) hvordan kommer du frem til at legalisering minsker overdoser? Du sa det jo selv: "Der sa du det, tenk deg, det kommer et bra parti med heroin, ganske bra % styrke på det( går alltid ut på % styrke). Du kjøper det du kjør til vanlig, kanskje en kvarting og de samme 4 hypperne som du vil blande i for du vet at dette takler du. Problemet her i denne saken er at % styrken på dopet er meget bra og reint, dette er ikke denne mannen vant med. Så det ender i overdose." I et lovlig marked vil det være kontroll, og du vite at en gitt mengde har en gitt effekt. Du vil ikke plutselig få veldig sterke saker. Altså er denne (tydeligvis) typiske hendelsen noe som ikke vil forekomme lenger (i allefall ikke i samme grad). 5929744[/snapback] Ta med resten også hvis du skal quote meg, pillene har den store skylda, få narkomane på bare heroin så hadde ODene minska betraktlig. Og en annen ting, hvorfor hører jeg ingen nevner metadon og subutex her som har hjulpet ganske mange. Og ennen annen ting vet du hvor jævla vansklig det er å beregne doser, alle tåler forskjellig. Poenget mitt det er ikke så lett som dere tror. Har ei vennine som gikk på heroin i 10år, hun hadde aldri en overdose, jeg spurte henne hvorfor og hun svarte "jeg blander ikke i piller". Endret 16. april 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Greit nok at dagens politikk ikke fungerer, og at vi bruker masse penger til ingen nytte. Men, hvordan i allverden vil legalisering av all stoffer redusere dødsfallene? Utenom selvfølgelig at stoffet blir kvalitestsjekket, men vist du kan kjøpe heroin over disk er sjansen stor for at ungdommer som ikke har peiling på hva de begir seg ut på prøver heroin, og uten kunnskap om narkotika kan ting gå galt. Og ikke kom med at ungdommer kan kjøpe dop nå også, mange ungdommer har faktisk en moralsk grense, og når sterke stoffer som f.eks heroin blir lovlige, så trenger de ikke å bryte en lov, og mange vil tenke at det ikke er så farlig siden det er lovlig. Hvor mange av de ungommene som kjøper alkohol i dag tror du er klar over at det faktisk er farligere en narkotiske stoff som hasj? Når et stoff er lvolig forsvinner den moralske grensen for mange folk, og det blir lettere å begynne uten å miste samvittigheten. Og dårlig kunnskap er faktisk farligere enn dårlig stoff. Idag blir hasjen blandet med alt fra bildekk til jord for å vanne den ut, men det er ingen stor døsårsak, den største dødsårsaken er når folk som ikke vet hva de driver med eksperimenterer med blanding og testing av forskjellige stoff. Slik jeg ser det vil legalisering av cannabis føre til at behovet for unge personer til å prøve f.eks heroin minsker. I tillegg vil vi da fjerne det kriminelle miljøet som er rundt bruk og distrubisjon av cannabis, på den måten vil mennesker som ønsker å prøve hasj, slippe å komme i kontakt med kriminelle miljøer som kan friste de til å prøve sterkere stoff. Ved å legalisere cannabiss sparer også staten millioner av kroner. De kan slutte med propagandakampanjene om hasj, de kan slutte å bruke penger på å fengsle folk for hasj, de kan slutte å bruke penger for fengsling for salg og kjøp av hasj. Dette er ganske masse penger spart, og de pengene kan brukes til å føre kampanjer mot sterkere stoff, og til å øke tilbudet for rehabilitering. Når jeg sier kampanje mot sterkere stoff mener jeg ikke skremselspropagandaen som foregår på ungdommsskoler nå, jeg snakker om folk som forteller sannheten, i steden for å si at "Vist du røyker hasj, må du begynne med heroin", det er faktisk ikke langt i fra det elever i Norge blir fortalt idag. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 gud å bedre meg hvor mange ganger må jeg si det, hvis man bare tar heroin så skal det mye til og du skal være meget uheldig, de fleste overdosene kommer av heroin og piller blanda sammen. og ingen må tro at staten hadde latt 100% ren heroin komme ut, tror ingen her vet hvor jævla sterkt det er. Hadde noe sånt komt ut så hadde folk dødd som fluer. 5929751[/snapback] Poenget her er at staten vil (teoretisk hvis dette forslaget blir gjennomført) la 100% ren heroin komme inn i landet. Det vil bli et komersalisert salg hvor informasjonen rundt selve produktet vil være mye mer åpnet og tilgjengelig. Du sier jo selv at jo mer du vet om stoffet du selv inntar, jo "tryggere" er det. Hvis jeg har forstått deg rett. Selv syns jeg tanken om åpnet salg av heroin og slike "tunge stoffer" på "åpen gate" er ganske skremmende. Likevel er jeg for legalisering av narkotika på grunnlag av at alle voksne mennesker bør få lov selv til å bestemme over sin egen kropp, og dette betyr også at de selv skal få bestemme hva de vil - og ikke vil - putte i sin egen kropp. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Ikke faen om noen her i norge skal få gjort sånn at heroin skal utdeles, de som mener det er helt på trynet. Samme om det blir kontrolert og hele pakka. Det finns bedre muligheter. Få de på metadon eller subutex og HJELP MED ET NYKTERN LIV. Heroin er noe av det værste som har blitt oppfunnet. Endret 16. april 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ikke faen om noen her i norge skal få gjort sånn at heroin skal utdeles, de som mener det er helt på trynet. Samme om det blir kontrolert og hele pakka. Det finns bedre muligheter. Få de på metadon eller subutex og HJELP MED ET NYKTERN LIV. 5929798[/snapback] I et liberalisert marked vil selvsagt subutex og metadon også være fritt tilgjengelig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Men, hvordan i allverden vil legalisering av all stoffer redusere dødsfallene? Utenom selvfølgelig at stoffet blir kvalitestsjekket, men vist du kan kjøpe heroin over disk er sjansen stor for at ungdommer som ikke har peiling på hva de begir seg ut på prøver heroin, og uten kunnskap om narkotika kan ting gå galt. Og her kommer altså holdningsskapende arbeid o.l. inn i bildet. Pengene vi ville spart på å legalisere kunne blitt brukt til slikt i stedet. Og ikke kom med at ungdommer kan kjøpe dop nå også, mange ungdommer har faktisk en moralsk grense, og når sterke stoffer som f.eks heroin blir lovlige, så trenger de ikke å bryte en lov, og mange vil tenke at det ikke er så farlig siden det er lovlig. Hæ? Det vil fortsatt være ulovlig for personer under 18 å kjøpe slikt. Nå må du slutte å motsi deg selv Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 poenget mitt er at sidemisbruke er det alltid og det kan vi godt også diskutere. Jeg forstår det med heroin, men jeg ville vært sikker på at det var bare det de putta i seg. Er det noe jeg er livredd for så er det sidemisbruk. Hører veldig mange bra argumenter her, ville bare si det. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Men, hvordan i allverden vil legalisering av all stoffer redusere dødsfallene? Utenom selvfølgelig at stoffet blir kvalitestsjekket, men vist du kan kjøpe heroin over disk er sjansen stor for at ungdommer som ikke har peiling på hva de begir seg ut på prøver heroin, og uten kunnskap om narkotika kan ting gå galt. Og her kommer altså holdningsskapende arbeid o.l. inn i bildet. Pengene vi ville spart på å legalisere kunne blitt brukt til slikt i stedet. Og ikke kom med at ungdommer kan kjøpe dop nå også, mange ungdommer har faktisk en moralsk grense, og når sterke stoffer som f.eks heroin blir lovlige, så trenger de ikke å bryte en lov, og mange vil tenke at det ikke er så farlig siden det er lovlig. Hæ? Det vil fortsatt være ulovlig for personer under 18 å kjøpe slikt. Nå må du slutte å motsi deg selv 5929806[/snapback] Hvor motsier jeg meg selv? Hvor nevner jeg personer under 18 år? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Heroine kvalitets sjekka, det er ikke det som er problemet. Den dagen noen sier til meg, Vi har funnet ut hvordan vi skal få det til. Uten sidemisbruk og alt er under kontrolerte omstendigheter da kan jeg være med på å snakke om det. Men jeg har ikke hørt en dritt om det. Det viktigste her er hvor ren dritten er hører jeg. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Altså, man må jo for guds skyld ikke selge narkotika over disk. Eneste løsningen jeg ser på problemet må være enda hardere straffer til langere/bakmenn etc, uansett hvor vanskelig det er. Og uansett hvor usannsynlig det er å få til. Det er i det minste MYE bedre enn å ha et kontrollert marked av stoffer som ødelegger kroppen? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Så en ting til lurer jeg på hvor mange her har opplevd hvordan det er å leve sånn, vet hva heroin er utenom å lest om det og sett det på tv osv. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Altså, man må jo for guds skyld ikke selge narkotika over disk. Eneste løsningen jeg ser på problemet må være enda hardere straffer til langere/bakmenn etc, uansett hvor vanskelig det er. Og uansett hvor usannsynlig det er å få til. Det er i det minste MYE bedre enn å ha et kontrollert marked av stoffer som ødelegger kroppen? 5929837[/snapback] For siste gang, slutt å utal deg om narkotiakpolitikk når du har null innsikt i hva narkotika er. De fleste "Narkomane" er normale oppegående personer med høye lønninger og kone og barn. Narkotika er ikke en gift som kun ødelegger kroppen, det er et nytelsesmiddel som skal brukes med måte, og det er det desverre mange som ikke klarer, men enda fler som faktisk klarer. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Altså, man må jo for guds skyld ikke selge narkotika over disk. Eneste løsningen jeg ser på problemet må være enda hardere straffer til langere/bakmenn etc, uansett hvor vanskelig det er. Og uansett hvor usannsynlig det er å få til. En slik linje kan føre til at stoffene blir ENDA dyrere, og at de som ønsker stoffene vil utføre ENDA mer kriminalitet for å skaffe seg midler til å kjøpe stoff. Det er i det minste MYE bedre enn å ha et kontrollert marked av stoffer som ødelegger kroppen? 5929837[/snapback] Er det? En restriktiv linje har jo blitt kjørt lenge uten gode resultater. Folk som vil ha stoff får tak i det uansett. Til en vanvittig overpris som er med på å avle kriminalitet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) GOZ:hva slags dop snakker du om lurer jeg på. Det er ikke mange heroinister som har jobb osv., det er ikke mange som klarer det i lengden på amfitamin. men snakker du om hasj...ja der er det meget mange som klarer seg helt fint. Endret 16. april 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 GOZ:hva slags dop snakker du om lurer jeg på. 5929864[/snapback] All narkotika gennerelt, medregnet svakere stoffer, så er de fleste brukerene oppegående og har god jobb, selvfølgelig gjør hasj at en slik statistikk blir veldig ujevn. Men, det finnes faktisk høytlønnende personer langt oppe i systemet som bruker f.eks kokain ofte, uten at familie og venner vet om det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hvor motsier jeg meg selv? Hvor nevner jeg personer under 18 år? Du snakker om "moralske grenser" og å gjøre noe ulovlig. Når man er under 18 så er det ikke lov uansett. Dermed faller argumentet ditt fra hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå