g5r Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Vi kan se til land som for eksempel Algerie som har i mange år bekjempet narkohandel og narkotikabruk på en veldig effektiv måte: dødsdom. Og det skal jeg si fungerer som bare det! Ingen grining og klaging, ingen katt og mus lek, og ingen "tøffinger" som vil engang prøve seg. Enten veggen, eller løkken. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Vi kan se til land som for eksempel Algerie som har i mange år bekjempet narkohandel og narkotikabruk på en veldig effektiv måte: dødsdom. Og det skal jeg si fungerer som bare det! Ingen grining og klaging, ingen katt og mus lek, og ingen "tøffinger" som vil engang prøve seg. Enten veggen, eller løkken. 5922256[/snapback] Jeg vil heller se på land som Nederland der hasj er lovlig, prosentandelen av befolkningen som tar overdose av sterkere stoffer er betydelig lavere i Nederland enn i Norge. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Vi kan se til land som for eksempel Algerie som har i mange år bekjempet narkohandel og narkotikabruk på en veldig effektiv måte: dødsdom. Og det skal jeg si fungerer som bare det! Ingen grining og klaging, ingen katt og mus lek, og ingen "tøffinger" som vil engang prøve seg. Enten veggen, eller løkken. 5922256[/snapback] Jepp, det hadde kanskje også vært en idé med dødsstraff for å bryte trafikkregler også, ville tippe at få hadde brutt dem da? Jeg regner med at du skriver i den største ironi, men likevel kan jeg ikke la være å kommentere innleggene dine. I et sivilisert samfunn er ikke det en mulighet en gang, og hvorfor skal man hindre folk i å ta seg en dose i ny og ne? Fordi det er farlig sier du? Nei, det er dagens narkotikapolitikk som gjør det farlig, som gjør sånn at folk må bruke urene sprøyter og bruke dårlige varer. Det vil jo uansett være farlig, men mindre farlig. Dødstraff for noe sånt hindrer ikke bruken av det, det vil bare danne seg svartemarknader og undergrupper som selger og bruker det, er det ønskelig? Endret 14. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Vi må kutte ut narkotikapolitikken vår slik at narkomane kan få rene sprøyter? Nei vet du hva, jeg blir helt svett. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 For å si det som det er, hasj er ikke lovlig i Nederland. Så vidt jeg vet finnes det ikke noe land hvor noe som helst stoff er lovlig, i hvert fall ikke formellt, praktisk blir litt annet. I Nederland får såkalte Coffeshops selge Cannabis uten at myndighetene/politiet griper inn, det samme gjelder folk (myndige, selvsagt) som bruker Cannabis. Men formellt er det ulovlig, men altså ikke i praksis. I Danmark hadde en jo den lille bydeln Christiania hvor lignende praksis også var tilfelle til det ble stopp for en stund siden så vidt jeg vet. I Spania, Portugal, Italia, Belgia og div. land får en ha på seg visse andeler narko , f.eks. noen gram heroin til personlig bruk. Dette er det jeg vet om steder hvor det er tilatt i praksis med narko. Formellt vet jeg ingen steder. Et land kan ikke bare legalisere uten videre, internasjonale konvensjoner setter her grenser, så hvordan overkommer en dette problemet? Jeg mener ærlig talt at dette er noe enkeltland bør få bestemme selv, men det skal vel en del til får dette blir endret. Et annet spørsmål som melder seg er hvor narkoen skal selges ved legalisering? Skal vi ha statsmonopol? Narkosjapper ala våpensjappene i statene? Salg i dagligvarebutikker? Ser for meg at det kanskje blir en utvikling lignende alkoholen? (jeg tror nok vin og sprit vil kunne kjøpes i dagligvarehandelen om noen år). Vi begynner med statsmonopol for narko. Om en del år får vi kanskje kjøpt all slags narko på Rema? Drømmer jeg? Tror det, men kanskje realitet dersom den liberale middelvei ble valgt av politikere og oss gjennom stemmeseddelen. Hvilke(n) aldersgrense®? Når myndighetsalderen er 18 år bør vel det være opplagt, så det er det vel stor enighet om her? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Har egentlig aldri forstått denne trangen til folk som absolutt må ruse seg i tide og utide. Kjenner folk som røyker hasj, det er direkte utrivelig å prate med dem. Som oftest er det umulig å føre seriøse samtaler med dem, de sitter bare inne. Og for ikke å snakke om at de har hasjånde som er noe av det kvalmeste jeg vet om. Legg fra dere pipa/bongen og gjør noe nyttig istedet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Smirnoff, noen ruser seg på det ene og noen ruser seg på det andre. Jeg ser at du har tilbrakt en god del tid i dette forumet, f.eks. Ikke alle skjønner enkeltes trang til å sitte foran PCen hele dagen For min del ville jeg vært svært glad at alle mentalt svake individer som ikke klarer å holde seg vekk fra pipen og nålen doper seg i hjel, desto fortere man blir kvitt slike desto bedre. ..klipp.. En ting som er positivt med alle de litt mer seriøse narkotika er at de er som Aids - de smitter bare en viss gruppe folk med visse moralske verdier, de som jeg synes er lave, men for all del så møter de sin skjeble, for alle leker man leker skal man betale for og. Mange av de som er rusmisbrukere er mennesker som har gått gjennom dypt traumatiske ting i livet sitt, som f.eks. seksuelle overgrep. Hvis man selv ikke har psykiske plager så er det kanskje vanskelig å skjønne hvordan andre kan bli psykisk syke. Jeg har selv ingen psykiske problemer, så jeg kan vanskelig sette meg inn i situasjonen til de som har slike problemer. Men det kan når som helst skje noe som kan gjøre en psykisk syk. Jeg vet ikke om det går an å sammenligne helt, men hvis du noen gang har hatt kjærlighetssorg så vet du kanskje hvor irrasjonelt man kan handle og hvor langt ned man kan havne. Er det ikke slik at tidligere yrkessoldater ofte blir rusmiddelmisbrukere? Ja, man har et ansvar for seg selv, men folk havner også i problemer på grunn av ting de ikke kan noe for. Nå gjetter jeg bare, men jeg tror også at hvis man legaliserer narkotika, så vil det føre til færre misbrukere. I dag er det slik at man kanskje må oppsøke lugubre miljøer for å få tak i lettere stoffer, noe som kan sette sitt preg på en, og dermed er det dette som blir inngangsporten til sterkere stoffer. Det er altså ikke bare narkotikaen i seg selv som skaper problemene, men det at man kan komme ut for så mye rart siden narkotika ikke kan kjøpes lovlig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Vi må kutte ut narkotikapolitikken vår slik at narkomane kan få rene sprøyter? Nei vet du hva, jeg blir helt svett. Hva mener du? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg mener oppriktig talt at det er noe de som velger å kjøre den linjen for fikse selv, er man så dum at man tar stoffer som totalt herper hjernen sin, ja da er ikke jeg mye sympatisk når de får aids pga en skitten sprøyte. Sorry mac. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Nå påpekte jeg to innlegg over at mange narkomane faktisk er psykisk syke. I tillegg handler det ikke om "rene sprøyter", som du feilaktig påstår. Det handler om så mye, mye mer enn det. Les PelsJakobs innlegg. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg svarte ikke på det du skrev, men på hva warpig skrev. Nei, det er dagens narkotikapolitikk som gjør det farlig, som gjør sånn at folk må bruke urene sprøyter og bruke dårlige varer.Det vil jo uansett være farlig, men mindre farlig. Akkurat det synes jeg er pisspreik. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Vi må kutte ut narkotikapolitikken vår slik at narkomane kan få rene sprøyter? Nei vet du hva, jeg blir helt svett. 5922437[/snapback] Nei, ikke fordi de skal få rene sprøyter, men fordi de skal få bedre kår, det er ikke stoffet i seg selv som de fleste dør av, det er det å bruke skitne sprøyter og dårlig stoff. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Greit nok at de ikke dør av det, men hodet deres er helt herpa etter rent stoff også, er ikke det like jævlig? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 De som er ødelagt i hodet har kanskje sniffet en del substanser som man kan få tak i helt lovlig... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Stenges for opprydding Edit; Åpnet igjen. 21 innlegg fjernet. Mer trolling, personangrep og/eller fulstendig usaklige uttalelser anbefaler jeg ingen å komme med. Ha en god påske Endret 15. april 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Greit nok at de ikke dør av det, men hodet deres er helt herpa etter rent stoff også, er ikke det like jævlig? 5922766[/snapback] Vet du noe om narkotika utenom propagandaen du fikk servert på ungdommsskolen? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Greit nok at de ikke dør av det, men hodet deres er helt herpa etter rent stoff også, er ikke det like jævlig? 5922766[/snapback] Vet du noe om narkotika utenom propagandaen du fikk servert på ungdommsskolen? 5923148[/snapback] Nei. Men alle de man ser på Karl Johan ser ikke gode ut. Jeg gidder rett og slett ikke tro at de er så herpa i huet pga dårlig stoff. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Problemet med narkotikadebatten i dag, er at mange lar seg blende av idealet om et rusfritt samfunn, mens man heller burde se på hvordan enkeltindivider -- både brukere og ikke-brukere -- og samfunnet som helhet påvirkes av en politikk. Det rusfrie samfunn er umulig å oppnå ved bruk av de midler myndighetene har til rådighet. Målet med ruspolitikken må således være å legge til rette for at det blir tryggere for brukere samt at disse ikke oppfordres til vinningskriminalitet. Man bør også være oppmerksom på problemet med organisert kriminalitet i forbindelse med omsetning av ulovlige varer. Når forbudslinjen kun gjør situasjonen verre for alle parter, blir det kun en symbolpolitikk som man velger å føre utelukkende fordi man nekter å gi opp tanken om et rusfritt samfunn. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Eneste legalisering av dop jeg er for er cannabis! Men sterkere saker er jeg imot... Lenke til kommentar
warpig Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Greit nok at de ikke dør av det, men hodet deres er helt herpa etter rent stoff også, er ikke det like jævlig? 5922766[/snapback] Vet du noe om narkotika utenom propagandaen du fikk servert på ungdommsskolen? 5923148[/snapback] Nei. Men alle de man ser på Karl Johan ser ikke gode ut. Jeg gidder rett og slett ikke tro at de er så herpa i huet pga dårlig stoff. 5923562[/snapback] Nei, det er ikke så herpet i huet fordi de har kjøpt dårlig stoff, det blir man uansett. Men, viss dme dør er nok grunnen dårlig stoff, dårlig kunnskap om emnet og/eller skitne sprøyter. Men, alkohol herper også hjernen din, har du gått oppover langs akerselva? Da hadde du fått sett hvordan man kan bli av å drikke alkohol også. Så derfor mener jeg det beste hadde vært med en legalisering av det meste innenfor narkotika, slik at man fikk godt og rent stoff, rene sprøyter og god kunnskap om emnet, det er det eneste som hadde forebygget dødsfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå