sweetness Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Ofte for man en forkjærlighet for noen låter live enten for de det er naturlig annlegg for det, f.eks gode introer\soloer eller fordi artisten/bandet veit hvordan man skal sprite opp sangen. Er ute etter sistnevnte typer låter. Her er mine: Counting crows - Mr. Jones , fra VH1, Storytellers live De tar med treksspill av alle instrumenter, og det funker helt konge samtidig som de har laget ett ekstra vers som ikke er på albumversjonen slik at sangen blir lenger John Mayer - Clarity , fra liveplaten "as/is" matriell fra 4 liveopptrendener Her drøyer han sangen ut bare, samtidig som han er en meget dyktig "crowd pleaser" og timer "pleasingen" meget godt i sangen der den har god flyt. Noen favoritter der ut? Endret 14. april 2006 av dub Lenke til kommentar
blured Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Fete låter live Nirvana - Come As You Are (Unplugged), live at MTV Blir kanskje litt spesielt og tamt for noen, men jeg syntes dette er et av de tøffeste live opptakene av Nirvana jeg har hørt. Blir ikke så veldig "tungt" i og med at det er unplugged, men Come As you are er fortsatt, og om ikke enda fetere enn vanlig versjon. Vokalen til Kurt Cobain kan til tider kanske virke litt sur, men når han synger med en slik kraft som han gjør, er ikke det noe man legger spesielt merke til. Kan også anbefale "Where Did you Sleep Last Night", som også er en Unplugged versjon fra MTV. Edit: All Apologies; enda en Unplugged, live låt fra Nirvana som er verdt å høre, live i New York. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke anbefalte den, er faktisk enda fetere enn Come As You Are Led Zeppelin - Going to California, life fra "How the West Was Won" Muligens min favoritt låt fra Led Zeppelin. Denne sangen er ikke spesiell når den ikke er live, men er sinnsykt fet når den er det. Med Jimmy Page som den fantastiske gitaristen han er, og Robert Plant med sin sinnsykt fete stemme kan ikke det ikke bli bedre. Led Zeppelin er et av de få bandene som høres bedre ut live, og det sier litt om kvaliteten til de som er med i bandet. Endret 14. april 2006 av manamind Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Dimmu Borgir - Kings of the carnival creation Når Simen Hestnæs aka Vortex kjører på vokalen sin er det gåsehud ute å går, han har en fantastisk stemme. Forøvrig er denne låta kanon, og blir ikkje dårligere live.Faktisk foretrekker eg denne låta live,nettopp pga. Simen sin naturlige stemme,og ikkje den mixa vi hører på studio versjonen Endret 14. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hele Metallica - Live at San Diego er helt rå Spesielt For whom the bell tolls og Fade to black. Fade to black kan ikke beskrives, orgasmisk er ordet som kommer nærmest Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Her kommer noen flere: Like a Rolling Stone (Live) - Jimi Hendrix Experience (Cover) hvor? Må høres!. Låten er jo en klassiker, og med Jimi Hendrix som stasjer den opp med fette riff og gitar soloer, blir det om ikke bedre, en spennende variant til Bob Dylans original versjon. Hendrix har jo også en ganske bra stemme, noe som ikke akuratt gjør låta dårligere. Kanskje ikke min favoritt live låt, men den er verdt å få med seg. Symphony of Destruction - Megadeth, hvor? Startet med en antydning til clean gitar... men raskt går det over til slik vi kjenner Megadeth. Liker denne versjonen, fordi både bassen, og trommene kommer mye bedre frem en på studio versjonen. Spesielt trommene kanskje. Låten varer 1.30 min lenger enn det den vanlig vis varer, det er nemmlig lagt til et ekstra riff med bare gitar spil mot slutten (om jeg ikke husker feil, er bonus låta på Countdown to Extinction helt lik, bortsett fra det rolige gitar spillet helt i starten. men den er da ikke live). Anbefales om du har sansen for Megadeth. (selv om Symphony of Destruction er langt fra den beste låta de har laget | min mening da.) Endret 15. april 2006 av manamind Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Eagles-hotel california Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) ^ Hvorfor er den bra live ? Daft Punk Is Playing at My House (live) - LCD Soundsystem, hvor? Har for å være helt ærlig ikke hørt denne sangen i Studio versjon. Annerledes enn mye av det jeg vanelig vis hører på, men låten er både fengende og kul. Kanskje litt langtekkelig og repeterende til tider. Mye grunnet synthen som spiller mye det samme beaten hele tiden. Men alt i alt syntes jeg denne låte er bra. Noe av det bedre til LCD Soundsystem Endret 15. april 2006 av manamind Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) ^ Hvorfor er den bra live ? Fordi det er helt rått spill og lydkvalitet... Vil også si at det er ikke så mye som slår Rammstein med sangen Rammstein eller den som er nevnt av Eagles. Rammstein vet hvordan de skal sprite opp sangene... Endret 15. april 2006 av datating Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 jeg vil gi et lite tips til dere som poster her. den lyden dere hører på dvd og diverse opptak er ikke helt den samme lyden som blir hørt i lokalet. lyden mikses i studio etterpå for å få en klarere lyd. så det å si at den og den konserten har knall lyd blir litt feil egentlig. men for all del; så lenge bande klarer å gjenskape en bra live-versjon av det man kjenner igjen fra cd'en så er jo det helt topp (med tanke på introer, soloer og slikt). det er jo bandet selv som skaper stemningen og krydrer til musikkbildet bla bla bla. men bare husk på at konsertopptak er mikset på i etterkant. så å skryte et band opp i skyene pga den konserten har så utrolig bra lyd, kan (jeg sier ikke er) være litt feil. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 jeg vil gi et lite tips til dere som poster her. den lyden dere hører på dvd og diverse opptak er ikke helt den samme lyden som blir hørt i lokalet. lyden mikses i studio etterpå for å få en klarere lyd. så det å si at den og den konserten har knall lyd blir litt feil egentlig. men for all del; så lenge bande klarer å gjenskape en bra live-versjon av det man kjenner igjen fra cd'en så er jo det helt topp (med tanke på introer, soloer og slikt). det er jo bandet selv som skaper stemningen og krydrer til musikkbildet bla bla bla. men bare husk på at konsertopptak er mikset på i etterkant. så å skryte et band opp i skyene pga den konserten har så utrolig bra lyd, kan (jeg sier ikke er) være litt feil. 5926644[/snapback] Javel... lurer på hvordan band som Rammstein da kan "mikse" til lyden med alle effektene sine da... Ikke like lett... Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 ikke bli sur for at jeg sier hvordan en dvd blir laget. har du noen sinne vert på en konsert? har du noensinne sett en dvd? har du noen gang vert i et studio og spilt inn? har du noen gang laget en musikkvideo? band gir ikke ut en video med ok lyd. de gir ut en video med topp lyd. som er en selvfølge. og da fikser de litt på lyden i etterkant. det er fakta, og du trenger ikke å bli sur av den grunn Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 fin kvalitet,fin stemning,og fin låt...fra live dvd'en "hell freesez over" Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Dead Kennedys - "Pull My Strings" On March 25, 1980, the DKs were invited to perform at the Bay Area Music Awards in front of music industry big-wigs to give the event some "new wave credibility" in the words of the organizers. The day of the show was spent practicing the song they were asked to play, the underground hit "California Über Alles". In typically subversive, perverse style, the band became the talking point of the ceremony when after about 15 seconds into the song, Biafra said, "Hold it! We've gotta prove that we're adults now. We're not a punk rock band, we're a new wave band." The band, who all wore white shirts with a big, black S painted on the front, pulled black ties from around the backs of their necks, to form a dollar sign, then tore into the previously unheard "Pull My Strings", a barbed, satirical attack on the ethics of the mainstream music industry. As well as containing the lyrics "Is my cock big enough, is my brain small enough, for you to make me a star", the song also sent-up The Knack's biggest new wave hit, "My Sharona". The song was never recorded in the studio but this performance, the first and only time the song was ever performed, was released on the posthumous compilation album Give Me Convenience or Give Me Death... and the band was never invited to play the awards show again. fra wikipedia Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Såklart de mikser og trikser på live opptak før de gir det ut. Plateselskapet vil jo at bandet de promoterer skal høres så bra ut som mulig. Men er det et band hvor vokalisten synger surt, og det intsrumentale ikke er så altfor bra vil man allikevel ikke kunne gjøre så altfor mye for at det skal høres bra ut. For all del, de fikser på live opptakene. Men det gjør ikke at man ikke hører om et band er bra eller dårlig live. Endret 15. april 2006 av manamind Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 ikke bli sur for at jeg sier hvordan en dvd blir laget. har du noen sinne vert på en konsert? har du noensinne sett en dvd? har du noen gang vert i et studio og spilt inn? har du noen gang laget en musikkvideo? band gir ikke ut en video med ok lyd. de gir ut en video med topp lyd. som er en selvfølge. og da fikser de litt på lyden i etterkant. det er fakta, og du trenger ikke å bli sur av den grunn 5926666[/snapback] Er overhodet ikke sur og ja har sett en dvd og vært på en konsert... Såklart blir alt "pusset" på... Lenke til kommentar
Gorbag Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) om bandet er bra eller dårlig live er en annen ting enn lydbildet de skaper. som du sier: synger han litt surt, er det ikke noe å gjøre med det. en kan spille som en gud men forsatt ha dårlig lyd. jeg sier ikke at en konsert med dårlig lyd er en konsert med elendige artister. for slik er det jo ikke. enkelt og greit. mitt eneste poeng er: konsertopptak er mikset, og kan av og til ikke sammenlignes viss du var på konserten og ser dvd'en etterpå. så mitt poeng er enkelt og greit: det blir ofte feil og se en dvd og så skryte dem opp i skyene for de har så bra lyd live. lyden er mikset(!!). og som jeg har sagt før gang på gang nå. jeg klager ikke på artistene og sier at de ikke shower, eller spiller dårlig. jeg sier kun at lyden er mikset i etterkant. edit: åpenbar skrivefeil og en liten unskyldning for at jeg kanskje "tar litt av" musikk er liksom det jeg driver med og blir ofte frustrert og sur når jeg blir misforstått Endret 15. april 2006 av Gorbag Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 for en dum ting å diskutere Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 for en dum ting å diskutere 5926750[/snapback] Vel, enig der... Alle har muligheten til å gjøre dette, men allikevel gjør blant annet Eagles dette bedre enn mange andre og det på et over 10 års gammelt opptak. Det er jo noe med innspillingsutstyret også... Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) men eagles er bare deilig å høre på,og de har skillz på gitar! Rammstein er råbra de og!,skulle gjerne vært på konsert Endret 15. april 2006 av FloppyK Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Ja, nå har du informert om det Da kan de som ikke visste det lære noe nytt. Er vel noe alle de som har vært på noen konserter skjønner utifra lydbildet man får da. Man hører veldig godt forskjellene, om man senere setter på en DVD med live opptak fra bandet. Men så store forskjellene er det vel ikke. Og datating har et poeng der ^^ (ikke for å føre diskusjonen videre) Stan (Live)(Feat. Elton John) - Eminem. igjen vet jeg ikke hvor Veldig fet versjon. Blir et helt annerledes med Elton John som spiller melodien på piano. Blir på en måte enda mer "troverdig" det de synger. Når Elton John synger refrenget (noe Didio gjør på original versjonen) blir det hele mye mer kraftfult. Kanskje ikke like trist, men det høres mye bedre ut, selv om det er live. (og ja det er garantert fikset på ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå