LaStrada Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Hei Jeg og en kamerat sitter her på TG og skal lage et program. Vi skal lage et program som lagrer en god del filer. Når vi lagrer masse filer, sorteres disse alfabetisk og de blir lagret samtidig. Det vi ville var at en fil skulle lagres feks hvert sekund, slik at man så det. Vi prøvde med en loop og sleep funksjonen inni der slik at det man liksom skulle se at filene skulle komme, noe som ikke funket. Filene kommer først når loopen er ferdig. Noen ideer til hvordan vi kan løse dette, slik at vi kan se at filene blir opprettet en etter en? Edit: Flytt denne til visual basic Endret 14. april 2006 av LaStrada Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Lurte også på om noen visste hvordan man kan plassere ikonene på skrivebordet etter ønske, feks en smilie? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 er det ikke bare sette inn en wait mellom hver fil som skal lagres? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Mulig det er litt vel sent nå (TG er jo over), men jeg prøver meg: Jeg formoder dere ser på den aktuelle mappen i Windows Explorer. I så fall må en selv manuelt oppdatere programmet til å vise en mer kurrant filstruktur. Dette kan du eksempelvis gjøre slik: ' Be det aktive programmet (antar det er Windows Explorer) til å oppdatere seg selvSendKeys "[F5]" Dersom Windows Explorer ikke er det aktive vinduet, kan du med enkelhet vise vinduet ved å kalle AppActivate "[navn til mappe du skriver til]". Edit: Leif igjen. Sukk. Endret 19. april 2006 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå