Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med og diskusjon om NSLU2

Anbefalte innlegg

Har nå hatt en slik liggende i skuffen i lang tid. Kjøpte den på impuls for 1 til 2 år siden, men den havna i skuffen da jeg så at jeg måtte reformater min 250gig ntfs disk. Leser nå at ntfs er støtta hvis man tweaker litt.

Et spm. Hvordan fungere denne som en ren filserver? Klarer den å utnytte opimot 100 Mbit på kablet nett eller er den mye langsommere?

Hadde vært fett om den kom en nyere utgave av denne med støtte for gigabit ethernet og flere usbdisker :dribble:

Inntill videre bør jeg se og få lekt litt med den. Husker at jeg sleit litt med å finne den i lokaltnettet da jeg prøvde den første gang.

Bør man ha rasket mulig minnepinne å server os til denne på eller holder det med en standard "billig" men stor nok minnepinne?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en sånn sak for et par måneder siden, og den funket helt utmerket til jeg skulle "flytte" den over til min nye Linksys router. Nå får den ikke lenger IP av Routern og jeg får dermed ikke tilgang til den.

Koplet den til det andre nettverkskortet på den ene maskina mi og satte opp delt tilkopling, da fant jeg den i nettverket men jeg får da ikke delt den med de andre maskinene i nettet.

Noen forslag?

Kjører selvsagt med Windows XP SP2.

fant ut av det.

Restartet hele sulamitten. Tok ut alle ledninger, lot den hvile og startet igjen.

Endret av Mark9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...