Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Har bestilt denne jeg også... Blir artig å prøve den både lokalt og fra nettet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Har fått den i hus og fant ut at den ikke kunne brukes med NTFS eller FAT disker. Må over på 'unslung' for å få det til. Ville vært passe idiotisk å ikke kunne bruke den store flyttbare disken min på andre maskiner! Skal bare skaffe meg en minnepinne på 512MB (99 kr på elkjop.no) og innstallere unslung 6.8. mm. Endret 26. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Seff kan du bruke ntfs på den. du må bare ha siste firmware og bruke port 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) "The best thing about R63 is that it now supports NTFS and FAT." Takker for tipset, det skal prøves asap. EDIT: Første forsøk skjærte seg når jeg skulle legge inn f/w R63. 'no enough space' feilmelding Måtte kutte strømmen og kjøre den på nytt. Da ble den oppgradert. (Ser flere på web som hadde problemer med denne oppgraderingen) Etter denne oppgraderingen får jeg bare informasjon om at disk på port2 ikke er formatert (den er formatert med NTFS). Endret 26. juli 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 "The best thing about R63 is that it now supports NTFS and FAT." Takker for tipset, det skal prøves asap. EDIT: Første forsøk skjærte seg når jeg skulle legge inn f/w R63. 'no enough space' feilmelding Måtte kutte strømmen og kjøre den på nytt. Da ble den oppgradert. (Ser flere på web som hadde problemer med denne oppgraderingen) Etter denne oppgraderingen får jeg bare informasjon om at disk på port2 ikke er formatert (den er formatert med NTFS). 6562594[/snapback] Det var port 1 som skulle brukes, den kom opp tvert! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Noen som kan anbefale en minnepenn på 2gb som funker med nslu? Tenkte jeg skulle oppgradere fra min 512mb minnepenn. Har nå unslug, men vurderer å gå over på debian. Hvordan vil nslu'n takle det, blir den tregere? Noen som vet hvordan thhtpd funker med sqlite? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Hvor vanskelig er det å sette opp en slik med Torrent og FTP? Tenkte å bruke den her sammens med en 160GB harddisk Hvilken firmware er lettest å bruke? (Kan ikke noe om Linux, men er rimelig flink med Windows) Lenke til kommentar
skk Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg har akkurat kjøpt meg ennslu2 og en usb disk. Har lagt inn nyeste sw og alt fungere lokalt. Men jeg klarer ikke å få ftp funsjonen til å virke, jeg har forwarda port 21 i routeren min til nslu2 sin ip men det hjelper ikke. Noen forslag?? Jeg har fast ip Skk Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har akkurat kjøpt meg ennslu2 og en usb disk. Har lagt inn nyeste sw og alt fungere lokalt. Men jeg klarer ikke å få ftp funsjonen til å virke, jeg har forwarda port 21 i routeren min til nslu2 sin ip men det hjelper ikke. Noen forslag?? Jeg har fast ip Skk 6731938[/snapback] Prøv å forward port 20 i tillegg til 21 Lenke til kommentar
skk Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Takker, det var ikke værre. Nytt problem, klientene kan ikke se kataloger/filer lurer på om det er routeren(Billion) for jeg har hatt samme problem med BulletProofFTP server? Skk Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Takker, det var ikke værre. Nytt problem, klientene kan ikke se kataloger/filer lurer på om det er routeren(Billion) for jeg har hatt samme problem med BulletProofFTP server? Skk 6737868[/snapback] DA vil jeg heller tro det er klienten din som ikke er helt god, vist du, slik jeg forstår det, har problemer med å se innholdet i ftp serveren på nslu2 og bulletproof ftp server? Lenke til kommentar
skk Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Takker, det var ikke værre. Nytt problem, klientene kan ikke se kataloger/filer lurer på om det er routeren(Billion) for jeg har hatt samme problem med BulletProofFTP server? Skk 6737868[/snapback] DA vil jeg heller tro det er klienten din som ikke er helt god, vist du, slik jeg forstår det, har problemer med å se innholdet i ftp serveren på nslu2 og bulletproof ftp server? 6738412[/snapback] Stemmer, har tidligere prøvd å kjøre BulletProof ftp på pc`en. Det var samme feil hos klient. Det er muligt at feilen ligger hos klient. Har fått tilbakemelding fra 2 andre klienter og de har fått det til ved å huke av for passiv mode. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Er det noen form for GUI når dere legger inn 3.parts firmware? Edit: Har forstått at Unslug har det. har noen til spm: - Er det vanskelig å legge inn cTorrent (Går det an å legge inn Torrentflux istede). Hvilke kunnskaper trenger jeg for å få dette til? Trenger jeg bare å legge inn Unslug og cTorrent for å få cTorrent til å fungere? Endret 27. august 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Hadde vært kjet å fått svar på det her Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Er det noen form for GUI når dere legger inn 3.parts firmware? Edit: Har forstått at Unslug har det. har noen til spm: - Er det vanskelig å legge inn cTorrent (Går det an å legge inn Torrentflux istede). Hvilke kunnskaper trenger jeg for å få dette til? Trenger jeg bare å legge inn Unslug og cTorrent for å få cTorrent til å fungere? 6751024[/snapback] GUI, vet jeg ikke hva er. Men under unslug, kan du via kommandoen: ipkg install ctorrent feks. får å oppdatere pakkene på nslu2 din tar du ipkg update; ipkg upgrade =) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Er det noen form for GUI når dere legger inn 3.parts firmware? Edit: Har forstått at Unslug har det. har noen til spm: - Er det vanskelig å legge inn cTorrent (Går det an å legge inn Torrentflux istede). Hvilke kunnskaper trenger jeg for å få dette til? Trenger jeg bare å legge inn Unslug og cTorrent for å få cTorrent til å fungere? 6751024[/snapback] GUI, vet jeg ikke hva er. Men under unslug, kan du via kommandoen: ipkg install ctorrent feks. får å oppdatere pakkene på nslu2 din tar du ipkg update; ipkg upgrade =) 6759453[/snapback] GUI = Grafisk Bruker grensesnitt (tok meg friheten til å oversette) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Er det noen form for GUI når dere legger inn 3.parts firmware? Edit: Har forstått at Unslug har det. har noen til spm: - Er det vanskelig å legge inn cTorrent (Går det an å legge inn Torrentflux istede). Hvilke kunnskaper trenger jeg for å få dette til? Trenger jeg bare å legge inn Unslug og cTorrent for å få cTorrent til å fungere? 6751024[/snapback] GUI, vet jeg ikke hva er. Men under unslug, kan du via kommandoen: ipkg install ctorrent feks. får å oppdatere pakkene på nslu2 din tar du ipkg update; ipkg upgrade =) 6759453[/snapback] GUI = Grafisk Bruker grensesnitt (tok meg friheten til å oversette) 6761243[/snapback] Nei, da er det ikke noe grafisk bruker grensesnitt. Men ipkg funker utmerket=) Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Så de kommadoene du snakker om er bare å skrive inn i brukergrensesnittet til slugèn? (Virker sikkert veldig n00b nå ) Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Hadde vært kjet å fått svar på det her 6758503[/snapback] Her ser du hvordan du holder boxen din oppdatetert: # ipkg update Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/cross/stable/Packages.gz Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/cross/stable/Packages.gz Updated list of available packages in /usr/lib/ipkg/lists/cross Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/native/stable/Packages.gz Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/native/stable/Packages.gz Updated list of available packages in /usr/lib/ipkg/lists/native Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/unslung/modules/cross/6.8-beta/Packages.gz Inflating http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/unslung/modules/cross/6.8-beta/Packages.gz Updated list of available packages in /usr/lib/ipkg/lists/oe # ipkg upgrade Nothing to be done # For å installere ctorrent: # ipkg install ctorrent Installing ctorrent (1.3.4-2) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/cross/stable/ctorrent_1.3.4-2_armeb.ipk Configuring ctorrent # For å fjerne feks. ctorrent: # ipkg remove ctorrent Removing package ctorrent from root... # Så alt er veldig enkelt. For å finne pakker du kan installere: http://ipkgfind.nslu2-linux.org/ Eller er dette en fin plass å søke og holde seg oppdatert: http://www.nabble.com/NSLU2-f14396.html Lykke til Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Etter diverse eksperimenter har jeg bricket NSLU2en min. Er det noen som kan gi meg noen tips om hvordan det går an å få liv i den igjen? Har selvsagt korrekt firmware klar, men så var det å få kommunisere rett med boksen... EDIT: Fikk det til etter mye prøving og feiling. Har lagt inn løsning på NSLU2 wikien. Endret 20. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå