Gå til innhold

Asus A8N-E og AMD Athlon 64 X2 3800+

samari

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av en forholdsvis rimelig spill pc og lurer på om dette hovedkortet støtter AMD dual core.

I følge Komplett.no så støtter dette hovedkortet ikke AMD dual core, men på ASUS sine egne sider om kortet står AMD dual core oppgitt som kompatibel.

Hva stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk.

Anbefaler deg å spørre komplett før du kjøper!

Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet.

Lenke til kommentar
I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk.

Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet.

5919034[/snapback]

Jeg tror det verste som kan skje er ei feilmelding.
Lenke til kommentar

5919034[/snapback]

5919200[/snapback]

Altså så treng i ikkje mekke en diskett med nyere bios før i kjøpe og instalere kortet og cpuen?

Lenke til kommentar

5919034[/snapback]

5919200[/snapback]

Altså så treng i ikkje mekke en diskett med nyere bios før i kjøpe og instalere kortet og cpuen?

5919636[/snapback]

Jeg vet at på noen hovedkort er det slik at BIOSen sier ifra at CPUen er ukompatibel, så må du flashe den, for eksempel med en diskett.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Dersom hovedkortet ikke støtter dual core med retail BIOS, vil han da klare å boote og flashe i "single core modus" eller må han låne en single core CPU for flashinga?

I eldre dager når nye kjerner ikke var støttet, så nektet maskina å boote og BIOS postet bare melding om skadet/inkompatibel CPU :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Har nå hatt A8N-E i en måned (med AMD 4200 x2)

Er veldig fornøyd, særlig etter at jeg skiftet chipsettvifta med passiv kjøling fra zalman. (den bråkte virkelig fælt)

Mitt kort ble levert med Bios 1008 - er senere oppdatert til 1011

Tempen på HK er rundt 33C og CPU 38-39 C

(Tempen ble 3-4 grader høyere ved automatisk oppklokking - NOS)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...