samari Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg skal gå til innkjøp av en forholdsvis rimelig spill pc og lurer på om dette hovedkortet støtter AMD dual core. I følge Komplett.no så støtter dette hovedkortet ikke AMD dual core, men på ASUS sine egne sider om kortet står AMD dual core oppgitt som kompatibel. Hva stemmer? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk. Anbefaler deg å spørre komplett før du kjøper! Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk. Anbefaler deg å spørre komplett før du kjøper! Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet. 5919034[/snapback] Jeg tror det verste som kan skje er ei feilmelding. Lenke til kommentar
samari Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk. Anbefaler deg å spørre komplett før du kjøper! Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet. 5919034[/snapback] Jeg tror det verste som kan skje er ei feilmelding. 5919200[/snapback] Altså så treng i ikkje mekke en diskett med nyere bios før i kjøpe og instalere kortet og cpuen? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 I følge ASUS sin side er X2-3800 E6 støttet fra Bios 1007. Du må mao antagelig oppdatere bios før du kan ta kortet og CPU i bruk. Anbefaler deg å spørre komplett før du kjøper! Kan by på problemer om bios ikke støtter CPU og du ikke har tilgjengelig en annen CPU som er støttet. 5919034[/snapback] Jeg tror det verste som kan skje er ei feilmelding. 5919200[/snapback] Altså så treng i ikkje mekke en diskett med nyere bios før i kjøpe og instalere kortet og cpuen? 5919636[/snapback] Jeg vet at på noen hovedkort er det slik at BIOSen sier ifra at CPUen er ukompatibel, så må du flashe den, for eksempel med en diskett. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
samari Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Takk for hjelpen efikkan Ellers er kortet et bra kjøp? (SLI blir ikke aktuelt, i så fall blir d nok aktuelt med nytt hk til den tid) Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Det er ett helt ok kort. har det selv.. klokker greit... Kan være lurt og bytte chisetvifta da den bråker litt, med en zalman passiv kjøler.. Lenke til kommentar
samari Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Det er ett helt ok kort. har det selv.. klokker greit... Kan være lurt og bytte chisetvifta da den bråker litt, med en zalman passiv kjøler.. 5920001[/snapback] link til kjølern? Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 kjølerHer...sorry jeg glemte det.. Lenke til kommentar
samari Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 kjølerHer...sorry jeg glemte det.. 5920290[/snapback] Nå føler jeg meg trygg på at Asus A8N-E + zalman kjølern til chipset er et godt kjøp Takker og bukker, takk for all hjelp efikkan, shrek_2 og heisann80! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Dersom hovedkortet ikke støtter dual core med retail BIOS, vil han da klare å boote og flashe i "single core modus" eller må han låne en single core CPU for flashinga? I eldre dager når nye kjerner ikke var støttet, så nektet maskina å boote og BIOS postet bare melding om skadet/inkompatibel CPU Endret 15. april 2006 av skag1 Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Har nå hatt A8N-E i en måned (med AMD 4200 x2) Er veldig fornøyd, særlig etter at jeg skiftet chipsettvifta med passiv kjøling fra zalman. (den bråkte virkelig fælt) Mitt kort ble levert med Bios 1008 - er senere oppdatert til 1011 Tempen på HK er rundt 33C og CPU 38-39 C (Tempen ble 3-4 grader høyere ved automatisk oppklokking - NOS) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå