Gå til innhold

Utsatt komponentene for statisk elektrisitet?

Anbefalte innlegg

I en lengre tid har jeg fiklet inne i PCen med vifter, kabeloppsamling, støvtømming osv fullstendig uklar over faren for å utsette komponentene for statisk elektrisitet. Det vil si at jeg IKKE har vært i kontakt med noen av komponentene, bare vært farlig nært dem!

Så da spør jeg om det er noen stor sjans for at komponentene i maskinen min er utsatt for statisk elektrisitet?

Finnes det eventuelt noen programvare, verktøy eller ligneden for å finne ut av dette, eller er det bare å vente i spenning å håpe det beste?

Håper på mange svar!

Sindre2

Endret av sindre2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare starte opp og prøve om den fungerer.

Men det er lurt å bruke en slik lenke so du har rundt armen og som er festet til kabinettet når du jobber med det, eller du kan være nøye med å ta i selve kabinettet før du begynner jobben,styr unna ullklær , ullsokker og gulvtepper menst du jobber med maskinen.

Lenke til kommentar

Joda, PCen fungerer som den skal den, men jeg har hørt at slike problemer etter statisk elektrisitet ikke kan oppstå før etter en lang tid. I og med at jeg ikke har en slik lenke som du nevner, frykter jeg at dette kan ha skjedd hos meg.

Lenke til kommentar
Joda, PCen fungerer som den skal den, men jeg har hørt at slike problemer etter statisk elektrisitet ikke kan oppstå før etter en lang tid. I og med at jeg ikke har en slik lenke som du nevner, frykter jeg at dette kan ha skjedd hos meg.

5920044[/snapback]

Lite sannsynelig om komponenter tar skade av statisk elektrisitet så gjør de det når de blir utsatt for den og ikke i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...