Gå til innhold

MIST 600W,- er det så stille?

Anbefalte innlegg

Lurer på å skifte ut et OCZ Powerstream 600w med et MIST 600W for å få maskinen stillere.

Men, er MIST så stille som Microplex påstår? Ser at viften de bruker er Papst og på full guffe (oppnås trolig aldri) støyer denne 32dB (tall fra Papst), og det er jo ikke særlig "stille".

Er der noen som kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har da i hvertfall 500w'n til mist og er ikke annet enn storfornøyd. stille og stabi(skal ha en omtrent lydløs pc, før det er mist'n som lager hørbar støy). vifta reguleres etter temp. sensor og har aldri opplevd at vifta går på full guffe. 600w'n derimot vet jeg ikke noe om, men kan anbefale 500 w'n om ikke annet. :)

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som reagerte på støyen, og synes ikke det er riktig å kalle min MIST 600W for "knapt hørbar". Det er et sus fra den ved vanlig bruk, og det er en god del støy når jeg belaster systemet med f.eks. spill.

Hvordan støyen oppleves avhenger selvsagt av systemet forøvrig, og min maskin er muligens ikke optimal med tanke på luftstrøm mot strømforsyningen. Maskinen er også temmelig stille til vanlig, så det som kommer av lyd fra strømforsyningen merkes godt.

Når det er sagt så tviler jeg veldig sterkt på at det er mange strømforsyninger som klarer å levere samme effekt og støyer mindre enn MIST 600W (unntaket er muligens Seasonic 600W, men denne var ikke aktuell for meg da den ikke er modulær). Skulle jeg kjøpt ny PSU med samme effekt nå hadde jeg kjøpt den samme om igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...