Gunder1 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Hei jeg kjøpte et 9800Pro januar 2004 rett over 2 år siden. Jeg byttet ut viften med en gang med en Silencer, nå er kortet dødt Hvor lenge er garanti tiden? Og er garantien brudt hvis viften er byttet ut? (jeg har ennå den gamle viften!) Det er ikke jeg som bruker kortet, men noen i familien... Endret 14. april 2006 av Gunder1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Skade oppstått når du modifiserer kortet (les: bytter vifte) dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Skade oppstått når du modifiserer kortet (les: bytter vifte) dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett. 5918737[/snapback] Er det 2 år reklamasjonsrett på hw? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Garnati er noe produsenten gir (ikke lovpålagt). Reklamasjonsrett er definert i kjøpsloven. Er vanligvis på 2 eller 5 år (5 år hvis produktets levetid er vesentlig lnegre enn 2 år, som f.eks bil, hus, fjernsyn, kjøleskap etc etc) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Et skjermkort er vel ment å vare i lengre enn 2 år, dermed få du 5 års reklamasjonsrett. Men siden du har bytta vifte på kortet vil jeg tro at du har mistet reklamasjonsretten din, garantien gikk i hvertfall i det øyeblikket som du byttet vifta. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Et skjermkort er vel ment å vare i lengre enn 2 år, dermed få du 5 års reklamasjonsrett. Men siden du har bytta vifte på kortet vil jeg tro at du har mistet reklamasjonsretten din, garantien gikk i hvertfall i det øyeblikket som du byttet vifta. 5928080[/snapback] Ikke nødvendigvis. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316747 NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon. Forstår det sånn at vist kortet ikke har tatt kveld p.g.a vifte bytte så gjelder forsatt reklamasjonen. Skjermkort vifter kan vel nesten sammenlignes med cpu vifter. Blir vel opp til selger å bevisa at det er viftebytte som har kverka kortet?? Endret 16. april 2006 av taz Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei SKifte av vifte gjelder ikke som modifikasjon av kortet, og du har reklamasjonsrett selv om du har byttet den selv. Så fremt det ikke er synlige skader på kortet Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei SKifte av vifte gjelder ikke som modifikasjon av kortet, og du har reklamasjonsrett selv om du har byttet den selv. Så fremt det ikke er synlige skader på kortet 5928231[/snapback] Greit vist du sier hvor du har det fra...men er enig med deg.. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Hei SKifte av vifte gjelder ikke som modifikasjon av kortet, og du har reklamasjonsrett selv om du har byttet den selv. Så fremt det ikke er synlige skader på kortet 5928231[/snapback] Greit vist du sier hvor du har det fra...men er enig med deg.. 5928238[/snapback] Glimmrende, sendt returforespørsel nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå