Gå til innhold

Skiftet vifte, forsatt garanti?

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte et 9800Pro januar 2004 rett over 2 år siden. Jeg byttet ut viften med en gang med en Silencer, nå er kortet dødt :no:

Hvor lenge er garanti tiden?

Og er garantien brudt hvis viften er byttet ut? (jeg har ennå den gamle viften!)

Det er ikke jeg som bruker kortet, men noen i familien...

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garnati er noe produsenten gir (ikke lovpålagt).

Reklamasjonsrett er definert i kjøpsloven. Er vanligvis på 2 eller 5 år (5 år hvis produktets levetid er vesentlig lnegre enn 2 år, som f.eks bil, hus, fjernsyn, kjøleskap etc etc)

Lenke til kommentar

Et skjermkort er vel ment å vare i lengre enn 2 år, dermed få du 5 års reklamasjonsrett. Men siden du har bytta vifte på kortet vil jeg tro at du har mistet reklamasjonsretten din, garantien gikk i hvertfall i det øyeblikket som du byttet vifta.

Lenke til kommentar
Et skjermkort er vel ment å vare i lengre enn 2 år, dermed få du 5 års reklamasjonsrett. Men siden du har bytta vifte på kortet vil jeg tro at du har mistet reklamasjonsretten din, garantien gikk i hvertfall i det øyeblikket som du byttet vifta.

5928080[/snapback]

Ikke nødvendigvis.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316747

NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon.

Forstår det sånn at vist kortet ikke har tatt kveld p.g.a vifte bytte så gjelder forsatt reklamasjonen.

Skjermkort vifter kan vel nesten sammenlignes med cpu vifter.

Blir vel opp til selger å bevisa at det er viftebytte som har kverka kortet??

Endret av taz
Lenke til kommentar
Hei

SKifte av vifte gjelder ikke som modifikasjon av kortet, og du har reklamasjonsrett selv om du har byttet den selv.

Så fremt det ikke er synlige skader på kortet  :)

5928231[/snapback]

Greit vist du sier hvor du har det fra...men er enig med deg..

Lenke til kommentar
Hei

SKifte av vifte gjelder ikke som modifikasjon av kortet, og du har reklamasjonsrett selv om du har byttet den selv.

Så fremt det ikke er synlige skader på kortet   :)

5928231[/snapback]

Greit vist du sier hvor du har det fra...men er enig med deg..

5928238[/snapback]

Glimmrende, sendt returforespørsel nå :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...