samye83 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nvidia sa at de skulle lansere dx10 kortene dems rundt sommertiden, så det stemmer ikke? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Forøvrig er alt som dei har vist fram frå Crysis tatt frå dx9 versjonen. 5919374[/snapback] Wow! Trodde det var DX10 jeg - ser jo helt rått ut. Blir spennende å se hva DX10 kan by på, selv om jeg trodde vi alt hadde fått sett det. Men å kjøpe 7900GT nå kan jo ikke være så tullete, siden Shader Model 3.0 blir mere og mere aktuelt nå framover, og DX10 benytter seg vel av SM4.0..? X800/X850 er jo "bare" SM2.0, men de er jo ganske aktuelle kort enda. Så det vil jo enda være en stund til vi får se spill som støtter SM4.0/DX10. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Man spiller da DX9-baserte spill med DX8 skjermkort nå til dags da. Det kan nok ta sin tid før alle spill kommer uten støtte for DX9! Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Jeg er ganske sikker på at DX10 vil være bakoverkompatibel. For å ta et eksempel, flaggskipspillet til MS, Flight Simulator X, er laget for DX10, og skal gå "hånd i hånd" med Vista. Men alle skjermskuddene som er offesielle er allikevel tatt på en XP-PC med DX9 for å gi folk et mer realistisk perspektiv på hvordan det vil se ut på en normal nåtids-PC. Det ser jeg på som et godt tegn for bakoverkompabilitet. (Kilden min er den offesielle FS:X-bloggen, hvis noen skulle lure. Har ikke linken her nå, bare google det hvis du lurer) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 DX10 vil ikke være bakoverkompatibelt. Flight Simulator X vil ha et eget codepath for DX9, noe de aller aller fleste "DX10 spill" vil ha i lang tid fremover. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) DX10 vil også fikse problemet med liten batch, være mindre avhengig av CPU (drivere) og samtidig introdusere en helt ny type shader kalt geometry shader for å nevne noe. Mere lesning finnes her. Edit: +r Endret 16. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå