Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

gir snart opp

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har nettopp bygget min første maskin.alle komponentene er innstallert.

hovedkort-asus p5ld2.

prossesor-intel 805d.

skjermkort-radeonx1300

minne-twinmos pc4300 ddr2-1gb.

nec dvd brenner.

harddisk-maxtor diamond 250 sata

Så begynner problemene. Når jeg nå setter inn xp cden så innstallerer den filer i ca 7min til den kommer til en plass hvor den skal legge in windows nt, da stopper den opp hver gang og jeg får en feil melding som sier at det kan være noe galt med harddisk og at jeg skal kjøre antivirus, men det er litt vanskelig når ingenting virker.

KAN NOEN HJELPE MEG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig du ikke har formatert hdd når denne meldingen kommer, se om det kommer et valg for dette i starten av installasjonen.

5918823[/snapback]

hei.

jeg kan ikke gjøre noen ting,kommer ingen vei så lenge jeg ikke får installert operativ system.

Lenke til kommentar

Sitat : Så begynner problemene. Når jeg nå setter inn xp cden så innstallerer den filer i ca 7min til den kommer til en plass hvor den skal legge in windows nt,

Tror du kan prøve en gang til, når xp cd booter får du endel valg , også om formatering, når installasjon stopper slik er det ikke opprettet noe filsystem for installasjon, åltså der er ingenting å innsallere på.

Lenke til kommentar
Har du prøvd ny strømforsyning? Kanskje ny BIOS vil hjelpe?

Er cpu varm?

Hilsen,

efikkan.

5920858[/snapback]

Hei.

har ikke prøvet med ny strømmforsyning,den jsg kjører med nå er på 350w håper det er nok. cpuen ligger på 48 grader.hvordan får jeg ny bios?

Lenke til kommentar
Sitat : Så begynner problemene. Når jeg nå setter inn xp cden så innstallerer den filer i ca 7min til den kommer til en plass hvor den skal legge in windows nt,

Tror du kan prøve en gang til, når xp cd booter får du endel valg , også om formatering, når installasjon stopper slik er det ikke opprettet noe filsystem for installasjon, åltså der er ingenting å innsallere på.

5920898[/snapback]

Hei.

det er det som er problemet, når maskinen stopper kommer det opp en feil melding som sier at jeg må avinstallere hardisker ol. så er den låst og jeg må slå av pcen for å fortsette. nytter ikke å trykke kontroll/delete.

Lenke til kommentar
Har du prøvd ny strømforsyning? Kanskje ny BIOS vil hjelpe?

Er cpu varm?

Hilsen,

efikkan.

5920858[/snapback]

Hei.

har ikke prøvet med ny strømmforsyning,den jsg kjører med nå er på 350w håper det er nok. cpuen ligger på 48 grader.hvordan får jeg ny bios?

5921042[/snapback]

Strømforsyningen er i svakeste laget, og det kan forklare symptomene. Hvilket merke er den?

Ny BIOS laster du ned fra produsenten av hovedkortet ditt sin hjemmeside.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...