Gå til innhold

TES: Advarsel: Oblivion klikker ENORMT ofte.. *løst*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite tips, sett textures til Medium. Det reduserte antall crash til under halvparten på min maskin. Ser ut som om det kan være en liten bug i pakka med Large textures.

5937069[/snapback]

Takk for tipset, skal prøves ut.

Spillet krasjer ganske ofte her, når jeg skal inn på Inventory. :hrm:

Saver masse, men ofte ikke nok.

Lenke til kommentar

Prøv å installere de nyeste driverne til det skjermkortet. Dette har redusert problemet betraktelig for meg. Jeg kan ikke påstå at det er blitt like stabilt som grunnfjell, men jeg har ikke opplevd "klikk" etter oppdatering av driverne.

Lenke til kommentar

Jeg installerte noen lyddrivere underlagt DirectX, en eller annen oppdatering fra februar 2006. Sammen med en reinstallasjon av selve spillet og en liten opprydning i Save-folderen (merk: 2000 saves gjør at menyer og denslags går ulidelig sakte å laste) har løst alle problemer så langt; og spillet fungerer utmerket, også med mods.

Lenke til kommentar
Ok der er jeg enig Collapse Generation , en mer seriøs tråd der problemet blir forklart i stedet for å hakke ned på spillet er en mer trolig bedre tråd :D

5937035[/snapback]

Ja, det var nettopp det som var poenget mitt.

Er jo plenty av folk her som er villige til å hjelpe. :)

Lenke til kommentar

Har spilt Oblivion nå i 2 uker uten en eneste krasj!

Skjønner ikke hva folk klager over, for har du pc som er bra nok og alt av drivere ol. installert, krasjer ikke spillet mer enn andre.

Samme med low fps. Gidd å bruk 1 time eller 2 på å lære deg å tweake det litt, eller skru ned video options..

Lenke til kommentar
Har spilt Oblivion nå i 2 uker uten en eneste krasj!

Skjønner ikke hva folk klager over, for har du pc som er bra nok og alt av drivere ol. installert, krasjer ikke spillet mer enn andre.

5941666[/snapback]

Det stemmer jo ikke helt. Både Morrowind og Oblivion er og blir notoriske for tendenser til tilfeldige krasj på tross av ellers perfekte systemer.

Lenke til kommentar
Det stemmer jo ikke helt. Både Morrowind og Oblivion er og blir notoriske for tendenser til tilfeldige krasj på tross av ellers perfekte systemer.

5943104[/snapback]

Allikevel er det et faktum at hos noen av oss crasher det bare en gang eller to i uken eller noe sånt, på maskiner som ikke er tweaket for formålet.

Jeg hadde en kollega (snarere en konkurrent til mitt daværende firma) som når han ble forelagt teorien om "tilfeldige crash" sa at "Dataprogrammer er deterministiske. Crasher de en gang, vil de crashe igjen under ellers identiske forhold."

Han hadde mye rett i det. Nå er datamaskiner idag komplekse greier, med mange aktive prosesser igang. Derfor er ikke forholdene identiske så ofte. Og faktisk er det slik at flesteparten av den håndfull crash jeg har hatt i Oblivion så langt skyldes andre prosesser som vil ha oppmerksomhetem, for eksempel når en eller annen prosess i min Oracle database finner ut at den vil koble seg til en en eller annen server og Norton Internet Security synes at den burde varsle meg om det og bringer opp en prioritert dialog som sloss med spillets GUI om oppmerksomheten. Jeg er sikker på at jeg hadde hatt nær null kræsj om jeg hadde stoppet Oracle etc før jeg begynte å spille.

Det betyr at det er noe med forholdene som er forskjellig hos dem som opplever crash og dem som ikke gjøre det. Oblivion driver ikke og går bananas bare for å irritere folk. En og annen programmeringsbug er det selvsagt, men ikke fler enn man må regne med. Men det må være noe som skaper problemer hos noen, når akkurat samme aktivitetene i samme spillet ikke gjør det hos andre. Hvis jeg kan gå gjennom alle dører i spillet uten crash, mens en annen uheldig stakkar får crash stadig vekk, så kan det ikke være spillet i "splendid isolation" som forårsaker det, det må være en uheldig kombinasjon av eksterne faktorer som spiller inn...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...