Gå til innhold

TES: Advarsel: Oblivion klikker ENORMT ofte.. *løst*

Anbefalte innlegg

Kjøpte Oblivion fordi det fikk veldig mye skryt overalt..

Men det klikker non-stop.. ca. hvert 10'ende minutt..

ødela hele spillet for meg..

Anbefaler ikke dette spillet før det blir patchet..

5918324[/snapback]

om du har dritt codecs som K-lite osv er det ikke rart spillet ditt klikker.

Prøv å slå av all lyd i spillet og se hva som skjer.......................

5919729[/snapback]

hva er galt med k-lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5918324[/snapback]

om du har dritt codecs som K-lite osv er det ikke rart spillet ditt klikker.

Prøv å slå av all lyd i spillet og se hva som skjer.......................

5919729[/snapback]

hva er galt med k-lite?

5920166[/snapback]

Jeg tror ikke det er noe galt med K-lite - men det var hvertfall årsaken som ødela spillmoroen for meg... Posten ble skrevet i smålig sinne etter en lang dag med å finne årsaken :) Det er bare noe med codecs i Oblivion som ikke går sammen.

Lenke til kommentar
Fant forresten ut av det..

Var vist en gammel systemfil som måtte renamest.

Har spillt i en hel time før det krasjet nå nettopp.. :)

5922933[/snapback]

Jeg anbefaler at du forandrer din orginale post, siden det viser seg at faktisk var din pc som gjorde det.

Endret av Sirius Cobra
Lenke til kommentar
Fant forresten ut av det..

Var vist en gammel systemfil som måtte renamest.

Har spillt i en hel time før det krasjet nå nettopp.. :)

5922933[/snapback]

*host, hark*

Fint da! Spillet er knallbra det, send en PM eller rapporter tråden sånn at den kan slettes. Den er så og si unødvendig :)

Lenke til kommentar

Oblivion har vel klikket ca. 4-5 ganger for meg de siste 3 ukene. Som regel dropper den meg ut til desktop uten feilmelding. Godt mulig det er overklokken min som er feilen, men autosaven er som regel i orden så jeg går ikke glipp av noe. Ellers funker spillet helt greit, kan spille i dagesvis noen ganger uten at noe skjer. Så det er som sagt forskjellig fra maskin til maskin.

Lenke til kommentar

GF 6800 GS og 1 GB minne - Jeg hadde ingen problemer før i kveld, da spillet krasjet til desktop gang på gang i "The Final Shootout" i Main Questet. Utrolig irriterende, særlig når det skjedde etter bare noen sekunder, og også under loading.

Jeg slo av noen mods, og det løste seg. Bortsett fra akkurat dette anfallet i dag krasjer det veldig sjeldent.

Lenke til kommentar

1gig ram. Det har klikket max to ganger. Antakeligvis min egen skyld også. Kjøre en bråte med programmer i bakgrunnen og alt-tabbe som fy var årsaken en gang. Den andre gangen bare hang det seg. Sånt skjer.

Har vel omtrent 5 eller 6 mods installert og aktivert.

Fornøyd med hvordan funker så langt. Kan ikke akkurat si jeg kjører på max instillinger akkurat da... men det duger, det duger!

Lenke til kommentar

Måten trådstarter setter lista for tråden sin virker utrolig bombastisk og umodent. I stedet for å legge ut en "ADVARSEL: Oblivion er no dritt!", burde du ærlig talt heller søkt konstruktiv hjelp på den rette delen av forumet, der andre mennesker som kanskje har hatt de samme problemene diskuterer dette. Når du på forhånd vet at dette er et spill som har fått full pott fra hele spillmiljøet verden over, blir det for dumt at du som enkeltperson skal kunne legge ut en slik "advarsel" til spott og spe. Det får rett og slett bare deg selv til å se lite intelligent ut.

Personlig kjører jeg på et helt middels system, muligens noe under. Søkte selv hjelp grunnet Oblivion, mest på grunn av lav FPS. Har aldri hatt noen form for krasj når jeg har kjørt spillet. Jeg fikk raskt tips om hvordan jeg burde tweake ini-fila og optimalisere spillet til systemet mitt, slik at jeg kan kjøre på helt ålreit grafikk med fin ytelse. Det er helt sikkert mulig å fikse ytelsen din også. Om du skulle ha problemer med et spill eller annen programvare, vær så snill å se deg om etter andre med samme problemet før du legger ut noe slikt igjen. Dette var helt unødvendig.

Lenke til kommentar

5918324[/snapback]

Aldri noe problem her. Lagt inn mods, og spillet er superstabilt. Så du bør kanskje vurdere om din egen PC har det helt godt med seg selv.

Lenke til kommentar

5918324[/snapback]

Aldri noe problem her. Lagt inn mods, og spillet er superstabilt. Så du bør kanskje vurdere om din egen PC har det helt godt med seg selv.

5934270[/snapback]

Det var vel unødvendig ?

Altså jeg har klikk kanskje vært 30 min ... Når jeg hadde ingen mods + helt fresh install klikket det aldri.

Så som jeg sier , prøv å IKKE installere flere programmer etter Oblivion !

Har 14 mods btw ... Tror jeg skal ha better nature enabled og bluelagoon water av ^^

Lenke til kommentar
Hvis andre har AKKURAT DIN PC, og akkurat de samme drivere osv som du har. Er vel en del hundretusener, minst, som ikke har dette problemet.

Har du *alt* innen nyeste software? Skjermkort, CPU, chipset, HK, BIOS, WU-oppdateringer? Prøvd å skru av andre programmer som kjører samtidig? Sjekket temperatur på CPU/GPU/chipset/kabinettet?

5918337[/snapback]

Ikke noe gale med maskinen min, tror jeg..

starter på under 10 sekunder..

Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.60GHz (2 CPUs)

Memory: 1024MB RAM

Card name: NVIDIA GeForce 7800 GTX

Manufacturer: NVIDIA

Chip type: GeForce 7800 GTX

Driver Date/Size: 3/9/2006 15:29:00

Skal ikke være for svak, men klikker non-stop ute i terrenget hos meg, har prøvd å slått av litt effekter og tereng i avstanden uten at det hjalp.

Innenfor bymurene i byen jeg var i (Choloro eller noe slikt), og i hulene i starten gikk det veldig bra, og der hadde jeg det like moro som når jeg spilte Might and Magic-spillene. Da kunne jeg spille lenge uten problemer, men når jeg er ute og rir eller går utenfor bymurene går det ofte gale.

Klikket foreksempel 2 ganger når jeg gikk på vei ned til en gård i lag med noen brødre for å hjelpe dem å drepe orker (killing-fields questen), uheldigvis drepte jeg den ene broren i det ene ork-raidet, da loadet jeg og så krasjet spillet mens vi var på vei ned engang til.

Da tok jeg pause for i natt, og fant jeg ut at jeg skulle skrive en liten advarsel her dersom andre hadde noen alternative spill-kjøpplaner kunne det kanskje lønne seg å vente med Oblivion til det var patchet litt bedre.

Misforstå meg rett, spillet ser moro ut det.

Men jeg synes at folk bør være veldig obs på at det ennå ikke har kommet en patch til spillet.

Har ikke prøvd å defragmentere ennå.. Skal gjøre det senere.

5918768[/snapback]

gjør som meg. sett ned hastigheten på GPU med 30-40 mhz på core og 50-60 Mhz på memory. da slipper iallefall jeg krasj.

Lenke til kommentar
Det var vel unødvendig ?

Altså jeg har klikk kanskje vært 30 min ... Når jeg hadde ingen mods + helt fresh install klikket det aldri.

Har 14 mods btw ... Tror jeg skal ha better nature enabled og bluelagoon water av ^^

5935380[/snapback]

Det som er unødvendig var å i hele tatt lage denne tråden.

Hvis du får problemer etter at du legger inn mods så bør du jo ta de vekk. Er ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Det var vel unødvendig ?

5935380[/snapback]

Det som er unødvendig var å i hele tatt lage denne tråden.

Hvis du får problemer etter at du legger inn mods så bør du jo ta de vekk. Er ikke vanskeligere enn det.

5935626[/snapback]

Jeg lagde jo ikke tråden en gang ! Følg med da ^_^ (vis du i det hele tatt insinuerte at jeg lagde den :p) ... Jeg mente det var unødvendig å skrive det til ham.

Lenke til kommentar
Jeg lagde jo ikke tråden en gang ! Følg med da ^_^ (vis du i det hele tatt insinuerte at jeg lagde den :p) ... Jeg mente det var unødvendig å skrive det til ham.

5935827[/snapback]

Jeg vet at du ikke lagde tråden. Og jeg står for det jeg skrev, hvis man har skikkelige problemer med noe så bør man jo lage en ordentlig beskrivelse av problemet og håpe at folk kan være med på å løse det. Ikke en slik tråd som dette, som trådstarter lagde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...