Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista

Anbefalte innlegg

Til eksempel så reagerer jeg negativt til en del av de som mener MS har gjort så mye fint for menneskeheten.

Jeg stiller med derfor i denne tråden positiv til Pricks poster og ser med stor undring på hvordan de samme motargumentene gang på gang dukker opp selv om de er avvist like mange ganger før.

5931089[/snapback]

Avvist av hvem? Når vi selv oppdager at det har en virkning, min kompis kjører ikke piratkopiert materiale, så kan dere ikke avfeie det med å si at "det egentlig har null effekt i det store og det hele siden noen alltids kan klare å cracke programvaren".

Ta en safe for eksempel, de ferreste klarer å bryte seg inn i en. Men vil de det sterkt nok og har ferdigheter til det, så kommer de seg inn! Ergo, safe'n fungerer til sitt formål for å FORHINDRE storspent "stjeling"!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nabokona di klarer kanskje å skrive inn et passord, men det er mange som har problemer med f.eks å cracke WB. Ergo, sikkerhetsordninger for å forhindre piratkopiering fungerer.

Nabokona trenger ikke å cracke noe som helst. Det hun laster ned er det andre som har cracket for henne.

Ergo, kopibeskyttelse hindrer ikke piratkopiering.

5931122[/snapback]

Hvor har hun lastet det ned? Det er langt ifra alle som leverer fra seg et produkt ferdig cracket. Jeg har ikke sett en ferdig cracka versjon av Maya. (OT).

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Når vi selv oppdager at det har en virkning, min kompis kjører ikke piratkopiert materiale, så kan dere ikke avfeie det med å si at "det egentlig har null effekt i det store og det hele siden noen alltids kan klare å cracke programvaren".

Hva har det at kameraten din velger å betale med saken å gjøre?

Ta en safe for eksempel, de ferreste klarer å bryte seg inn i en. Men vil de det sterkt nok og har ferdigheter til det, så kommer de seg inn! Ergo, safe'n fungerer til sitt formål for å FORHINDRE storspent "stjeling"!.

Nok en gang, kopibeskyttelse forhindrer ikke storstilt piratkopiering.

Hvor har hun lastet det ned?

For det første har jeg ikke satt meg så nøye inn i naboens piratkopiering, og for det andre er det ikke lov å linke til slikt.

Det er langt ifra alle som leverer fra seg et produkt ferdig cracket. Jeg har ikke sett en ferdig cracka versjon av Maya. (OT).

Joda, Maya er cracket.

Lenke til kommentar
Hvor har hun lastet det ned? Det er langt ifra alle som leverer fra seg et produkt ferdig cracket. Jeg har ikke sett en ferdig cracka versjon av Maya. (OT).
"safe-analogien", slik den fremstilles, holder ikke siden det fundamentale skille mellom det materiale og håndfast materie overses. Dersom man skal bruke den analogien, vil jeg si at crackere lager en nøkkel til safen og gør den tilgjengelig Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Når vi selv oppdager at det har en virkning, min kompis kjører ikke piratkopiert materiale, så kan dere ikke avfeie det med å si at "det egentlig har null effekt i det store og det hele siden noen alltids kan klare å cracke programvaren".

Da motbeviser jo han det du sier om at beskyttelse ikke hjelper. Er du sneversynt?

Den vanlige pc-brukeren piratkopierer ikke programmer i den grad vi snakker om nå. Er det en vanskelig nok måte å cracke programmet på, gidd ikke folk å cracke det.

Det er langt ifra alle som leverer fra seg et produkt ferdig cracket. Jeg har ikke sett en ferdig cracka versjon av Maya. (OT).

Joda, Maya er cracket.

Ja, men du må gjøre crackingen selv. Du misforstår. Jeg snakker om en hel fil som installerer programmet ferdig cracket.

Jeg svarte på dette:

Det hun laster ned er det andre som har cracket for henne.

Jeg har sett ferdigcrackede installasjonsprogram (H20) som gjør alt for deg, men jeg har ikke sett det på f.eks Maya. I Maya må man gjøre det selv, noe som resulterer i et arbeid de fleste pc-brukere ikke påtar seg.

Lenke til kommentar

5931134[/snapback]

tok meg 2 sec å finne info om maya inkl crack, selv om jeg ikke laster ned betalprogramvare. "safe-analogien" holder ikke forresten. det fundamentale skille mellom digitalt materiale og håndfast materie overses.

og angående maya: som sagt, 2 sec tok det. les siste linje

5931223[/snapback]

Les innlegget mitt over. Dere misforstår. Jeg formulerte dårlig. Jeg bruker selv en cracket versjon av Maya, men har ikke funnet noe som gjør hele jobben for meg.

Hvilken gjennomsnittsbruker er det som kjører regedit og forandrer i systemfiler?

Lenke til kommentar

Det har alt å gøre med saken. Han viser jo til et konkret eksempel (i motsetning til deg) hvor kopisperrene har gjort at en bestemt person har kjøpt programmene fordi han ikke klarte/ønsket å omgå kopisperrene.

Slutt å kom med bastante konklusjoner som "kopisperrer virker ikke" uten å komme med en noenlunde fornuftig begrunnelse. Det har kommet fram en rekke innsigelser mot dine konklusjoner, men tydeligvis for døve ører...

Lenke til kommentar

Da motbeviser jo han det du sier om at beskyttelse ikke hjelper. Er du sneversynt?

Så det er på grunn av kopibeskyttelse? Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være hovedgrunnen. Når nabokona klarer å få tak i det hun vil på ulovlig vis, så er det ikke særlig vanskelig for vanlige folk.

Den vanlige pc-brukeren piratkopierer ikke programmer i den grad vi snakker om nå. Er det en vanskelig nok måte å cracke programmet på, gidd ikke folk å cracke det.

Vanlige PC-brukere trenger ikke å cracke programmer. Det holder at en person cracker dem og distribuerer cracken videre.

Joda, Maya er cracket.

Ja, men du må gjøre crackingen selv. Du misforstår. Jeg snakker om en hel fil som installerer programmet ferdig cracket.

"Gjøre crackingen selv" er som regel å kjøre et program som følger med som heter "crack.exe" el.l., er det ikke? Det er altså ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Det har alt å gøre med saken. Han viser jo til et konkret  eksempel (i motsetning til deg) hvor kopisperrene har gjort at en bestemt person har kjøpt programmene fordi han ikke klarte/ønsket å omgå kopisperrene.

Hvis han ikke ønsket det så er det ikke fordi det er vanskelig, men fordi han har tatt en beslutning om at han ikke vil drive med piratkopiering.

Hvis han ikke klarer det, så lurer jeg på hvordan den teknofobe nabokona kan klare det da.

Slutt å kom med bastante konklusjoner som "kopisperrer virker ikke" uten å komme med en noenlunde fornuftig begrunnelse.

Jeg har begrunnet det. Nettet flommer over av piratkopier.

Lenke til kommentar
Når sperren ikke sperrer, så virker den selvsagt ikke.

5931466[/snapback]

Rett, for den brukeren man snakker om så fungerer den ikke. Men den fungerer fortsatt hos de andre som ikke har funnet ut hvordan de gjør det, eller uansett ikke finner en crack som gjør det automatisk.

Lenke til kommentar

MS er ikke interresert i å sperre. De tjener store penger på at folk blir vant til (og avhengig av) programvaren deres, og siden prisen er så stiv ville de ha tjent penger på det selv om halvparten av hjemmebrukerne hadde piratkopiert. Hvis ikke hadde de bare gjort det umulig å installere en piratkopiert versjon, istedenfor å bare disable noen småfeatures som bare gjør det bittelitt mindre attraktivt å kjøre pirat.

Lenke til kommentar
Det var da enda godt! Hva mener du med avlaste? Sette prioriteten til "Idle" eller skru de helt av?

Grensesnitttet som det er nå, synes jeg er stygt :) De burde ha et mer stilrent skin også, til folk som liker det (meg). Skinnerne har muligheter ja, men får de lov til å bruke de av MS?

Jeg vil også bruke Ultimate istedet for Entreprise, men jeg akter ikke og betale flerfoldige tusen for det. Da kjører jeg heller XP, og kanskje entreprise pirat.

Jeg venter heller til det kommer en slags crack til Ultimate (hvis det kommer) så man slipper og aktivere :) Jeg kommer aldri til å kjøpe Vista, det koster rett og slett for mye for meg :)

5928606[/snapback]

Skru de helt av.

Det grafiske er enda ikke ferdig og jeg kan ikke huske at XP så så bra ut ved beta-stadiet. Men så ser ikke Luna særlig bra ut heller da. Håper de lager et skinne-community slik at man kan få sitt skin "verifisert" av MS.

Jeg kommer ikke til å kjøpe Vista Ultimate hvis det koster 4.000 kroner. Får jeg det til 2.000 eller mindre kjøper jeg det. Håper jeg får en oppgraderingspakke med at jeg eier XP-pro. MS må jo overbevise for å få folk til å oppgradere fra XP.

5928646[/snapback]

Jeg har spurt om det før, og jeg spør igjen, hvordan vet Vista hva som er en "unødvendig prosess"?

AtW

Lenke til kommentar

Det har alt å gøre med saken. Han viser jo til et konkret eksempel (i motsetning til deg) hvor kopisperrene har gjort at en bestemt person har kjøpt programmene fordi han ikke klarte/ønsket å omgå kopisperrene.

Slutt å kom med bastante konklusjoner som "kopisperrer virker ikke" uten å komme med en noenlunde fornuftig begrunnelse. Det har kommet fram en rekke innsigelser mot dine konklusjoner, men tydeligvis for døve ører...

5931302[/snapback]

Ok, om vi skal ned på konkrete eksemepler, så har jeg personlig latt være å kjøpe flere plater pga kopibeskyttelse. Det er en simpel sak å få tak i en pritaversjon av nesten alle ting. Og det eneste disse beskyttelsene gjør er å hemme rettferdig bruk for de som faktisk kjøper produktet. De forverrer orginalens kvalitet, og for hva?

Folk anklager pricks for å kerrulere, men ingen har såvidt jeg har sett kommet med noe overbevisende argumentasjon for at kopibeskyttelse gjør noen nytte, uten enkelteksempler som ikke sier noe, og spekulasjon.

Man kan jo bite seg merke i at om man ser salgsutviklingen i musikk over flere år, så ser ikke det faktumet at det har blitt lettere å laste ned musikk å ha en negativ innvirkning, ei heller ser kopibeskyttelser ut til å ha økt salget.

AtW

Lenke til kommentar
Sikkert ved at den viktige prosessene (drivere osv...) har en eller annen Tag i filen som Vista kjenner igjen :)

Gjetter bare ;)

5936869[/snapback]

Og hva bestemmer om prossessen er viktig da? Programmet selv? Jeg har lite programmer kjørende som jeg ikke vil skal fortsette å kjøre.

AtW

Lenke til kommentar
Og hva bestemmer om prossessen er viktig da? Programmet selv? Jeg har lite programmer kjørende som jeg ikke vil skal fortsette å kjøre.

AtW

5936874[/snapback]

Det vet jeg ikke, men jeg antar Vista har en standard for hvilke programmer som er viktige :) Samtidig blir jeg veeldig overrasket hvis det ikke skal gå an og velge selv ;)
Lenke til kommentar

AtW

5936874[/snapback]

Det vet jeg ikke, men jeg antar Vista har en standard for hvilke programmer som er viktige :) Samtidig blir jeg veeldig overrasket hvis det ikke skal gå an og velge selv ;)

5936899[/snapback]

Å velge selv er forsåvidt greit nok, sålenge det er enkelt og mer eller mindre permanent, feks å sette kjerne-affinity er jo voldsomst tungvint i XP.

AtW

Lenke til kommentar
Å velge selv er forsåvidt greit nok, sålenge det er enkelt og mer eller mindre permanent, feks å sette kjerne-affinity er jo voldsomst tungvint i XP.

AtW

5936938[/snapback]

Regner med det blir permanent ja, sikkert en liste der du velger hvilke som er viktig og ikke viktig :) Men jeg regner med at alle drivere er valgt automatisk :roll:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...