Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista


Anbefalte innlegg

Jeg og! Vi får jo bruke pirat hatt, og seile med TPB :cool:
og seff må soundtracket være "The Streets - Original Pirate Material" :tease:

5927298[/snapback]

 

Som igjen er tatt opp fra totalt ulovlig piratradio som skaper kluss for fly, som deretter er spredd på TPB. :fun:

5927310[/snapback]

ScTs Stream er ganske god. Særlig med Feeling som dj. :w00t:

Er en stream, så jeg tror flyene klarer seg bra! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pipa hadde en annen låt for de mange pirater der ute når HL2 måtte aktiveres over Steam.

Mange spørsmål om hvordan komme videre i spillet når piratkopien ikke fungerte som den skulle.

Måtte sende en drøss savefiler til en kompis for å loade forbi alle stedene piratkopien stoppa opp.

Lenke til kommentar
Hmm gjoer ikke meg saa mye om jeg gaar glipp av det, bruker naa ogsaa minst mulig av effektene til xp. Finnes andre ting aa bruke min cpu paa.

5918453[/snapback]

Vel, du mister faktisk en fordel ved Vista. Nettopp at GPU avlaster CPU.

 

under spilling vil jeg tro minne er det eneste vista vil oppta mer av.

5919201[/snapback]

Det kan man ikke si noe direkte når det blir feil å sammenligne bruken av minne på en XP-maskin med DX9 og en Vista-maskin som kjører DX10. Forskjellen er faktisk at Vista vil oppføre seg som en spillkonsoll og avlaste alle undøvendige prosessorer og drivere, det gjør ikke XP. Jeg tror Vista vil kunne utnytte harware'n mye mer effektivt.

 

Buhu, jeg får ikke fanzy gjennomsiktige taskbar's. Ser dette bare som enda en extra fordel ved å kjøre pirat: 1. "Gratis" 2. Slipper aktivering 3. bedre ytelse pga. vi "går glipp av" Det stygge grensesnittet.

5919803[/snapback]

Slipper aktivering? Kun ved Enterprise-versjonen vil man unngå å bli spurt om aktivering. Og nei, det vil ikke bli bedre ytelse ved at GPU'en ikke brukes. Det stygge grensesnittet som du omtaler, syns jeg er kjempeflott. Nå kan virkelig skinnerne få noen frie tøyler. Uante muligheter.

 

Og det må til på grunn av alle dustene som piratkopierer.

Så ikke vær sinte på MS og andre firmaer med aktivering av sine programmer, vær sinte på de som piratkopierer!

Aktiveringen hindrer ikke piratkopiering.

5921313[/snapback]

Jo. Det har hindret meg med Vista. Grunnen er at maskinvaren registreres og sendes inn til MS.

 

Eg har aldri opplevd verifiseringa som ei byrde. Det er fort gjort, og har aldri gitt meg nokon problem.

Så har du "genunie advantage", at man må sjekke at man har lovlig kopi hver gang, osv.

 

Skal du instalere Vista på eit større nettverk har du sikkert Corp. edition, då slepper du aktivisering.

Og dermed åpner du enda mer for piratkopiering igjen.

5921314[/snapback]

Jeg vil heller kjøre Vista Ultimate enn Enterprise. En av grunnene er spillmuligheter og MCE.

Lenke til kommentar
Det kan man ikke si noe direkte når det blir feil å sammenligne bruken av minne på en XP-maskin med DX9 og en Vista-maskin som kjører DX10. Forskjellen er faktisk at Vista vil oppføre seg som en spillkonsoll og avlaste alle undøvendige prosesser og drivere, det gjør ikke XP. Jeg tror Vista vil kunne utnytte harware'n mye mer effektivt.

 

 

 

Det stygge grensesnittet som du omtaler, syns jeg er kjempeflott. Nå kan virkelig skinnerne få noen frie tøyler. Uante muligheter.

 

 

Jeg vil heller kjøre Vista Ultimate enn Enterprise. En av grunnene er spillmuligheter og MCE.

5928509[/snapback]

Det var da enda godt! Hva mener du med avlaste? Sette prioriteten til "Idle" eller skru de helt av?

 

Grensesnitttet som det er nå, synes jeg er stygt :) De burde ha et mer stilrent skin også, til folk som liker det (meg). Skinnerne har muligheter ja, men får de lov til å bruke de av MS?

 

Jeg vil også bruke Ultimate istedet for Entreprise, men jeg akter ikke og betale flerfoldige tusen for det. Da kjører jeg heller XP, og kanskje entreprise pirat.

Jeg venter heller til det kommer en slags crack til Ultimate (hvis det kommer) så man slipper og aktivere :) Jeg kommer aldri til å kjøpe Vista, det koster rett og slett for mye for meg :)

Lenke til kommentar
Det var da enda godt! Hva mener du med avlaste? Sette prioriteten til "Idle" eller skru de helt av?

 

Grensesnitttet som det er nå, synes jeg er stygt :) De burde ha et mer stilrent skin også, til folk som liker det (meg). Skinnerne har muligheter ja, men får de lov til å bruke de av MS?

 

Jeg vil også bruke Ultimate istedet for Entreprise, men jeg akter ikke og betale flerfoldige tusen for det. Da kjører jeg heller XP, og kanskje entreprise pirat.

Jeg venter heller til det kommer en slags crack til Ultimate (hvis det kommer) så man slipper og aktivere :) Jeg kommer aldri til å kjøpe Vista, det koster rett og slett for mye for meg :)

5928606[/snapback]

Skru de helt av.

 

Det grafiske er enda ikke ferdig og jeg kan ikke huske at XP så så bra ut ved beta-stadiet. Men så ser ikke Luna særlig bra ut heller da. Håper de lager et skinne-community slik at man kan få sitt skin "verifisert" av MS.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe Vista Ultimate hvis det koster 4.000 kroner. Får jeg det til 2.000 eller mindre kjøper jeg det. Håper jeg får en oppgraderingspakke med at jeg eier XP-pro. MS må jo overbevise for å få folk til å oppgradere fra XP.

Lenke til kommentar
har du noen antydet prisoversikt som du refererer til?

5928632[/snapback]

Nei, jeg bare gjetter på at det kommer til å ligge på samme nivå som da XP kom ut, altså godt over 2000-3000 kr. Leste akkurat dette
Word coming from Redmond suggests the retail price of Vista will hit the shelves at just $99, with OEM versions expected to be a little over half that.
Hvis dette stemmer, og Vista Ultimate koster under tusningen, kommer jeg nok til å kjøpe det ja, men ikke hvis det havner på samme nivå som XP
Lenke til kommentar
Skru de helt av.

 

Det grafiske er enda ikke ferdig og jeg kan ikke huske at XP så så bra ut ved beta-stadiet. Men så ser ikke Luna særlig bra ut heller da. Håper de lager et skinne-community slik at man kan få sitt skin "verifisert" av MS.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe Vista Ultimate hvis det koster 4.000 kroner. Får jeg det til 2.000 eller mindre kjøper jeg det. Håper jeg får en oppgraderingspakke med at jeg eier XP-pro. MS må jo overbevise for å få folk til å oppgradere fra XP.

5928646[/snapback]

Så Vista kommer altså til å sette alle prosessene som ikke trengs, i dvale for så og starte de opp når man lukker spillet?

 

Vet at det grafiske ikke er ferdig enda, men hvis de ikke kommer med noen lysere skins standard, så blir jeg skuffet big-time :) Det håper jeg og, hadde vært jævlig bra :)

 

Som du leste i Quoten min, 99$ for den billigste verison av Vista, håper bare at Vista Ultimate ikke koster så jævlig mye, for jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet Vista :)

Lenke til kommentar

Jojo, for WGA har ikkje blitt cracket for lenge sidan? MS prøver så godt dei kan, men det er ein tøff kamp og eg har ikkje tru på at Vista vil være noko revolusjonerande. Spørsmålet er kor lang tid det tar før det er cracket. Det sitter folk over heile verden klare til å få hendene i Vista, cracke den og legge ut til alt og alle.

 

WGA var eit program dei satte i gang for at folk med piratkopiert XP ikkje skulle kunne oppdatere, nå har dei utvida det til spesialeffektar.

 

Før eg får behov for Vista ser eg strengt tatt ikkje poenget med å oppgradere, eit ytelsessluk skal det visstnok være og.

Lenke til kommentar
Pipa hadde en annen låt for de mange pirater der ute når HL2 måtte aktiveres over Steam.

Jasså? Hvis ikke jeg husker feil så var det mange kunder som hadde kjøpt spillet som hadde problemer med aktiveringen fordi Valves servere var nede hele tiden.

 

Piratene, derimot, spilte i vei.

 

Det lønner seg ikke lenger å være ærlig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Valves servere var nede første døgnet etter reles ja men ikke senere.

Det var mye problemer, og viser bare at det ikke lønner seg å være ærlig.

 

Prosentandelen av de med piratversjoner som fikk problemer virker å være større.

Kanskje de som lastet ned pre-releasen. Men så snart en skikkelig crack var tilgjengelig så var det mye enklere enn for de som hadde kjøpt spillet.

Lenke til kommentar

Den veldig store fordelen med at man måtte aktivere over Steam var at det ikke fantes en spillbar kopi av Half Life 2 ute på nettet før lanseringsdatoen!

 

Dette har mye å si for salget. Doom 3 lå ute på nettet ca en måned før lansering, og var forferdelig for salgene dems.

 

Valve visste at folk kunne lage piratkopier så snart de fikk hele koden, men den fikk dem ikke tak i før de åpnet serverne til steam for det på lanseringsdatoen.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Den veldig store fordelen med at man måtte aktivere over Steam var at det ikke fantes en spillbar kopi av Half Life 2 ute på nettet før lanseringsdatoen!

 

Dette har mye å si for salget.

Det hadde det neppe. Hvorfor kjøpe et spill som må aktiveres online, og som folk ikke får aktivert uansett den første tiden?

 

Doom 3 lå ute på nettet ca en måned før lansering, og var forferdelig for salgene dems.

Du tror ikke det at Doom 3 sugde hadde litt med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Off. Nå må Microsoft begynne å vokse opp her, og se litt på ren fakta. De klarer aldri å få hindre folk å cracke Windows. Jeg blir ikke forundra om Windows Vista blir cracka allerede et par månder etter utgivelse. Åja, jeg tror nok de klarer det, også slik at piratversjonene får alle effektene. Hackerne/Crackerne finner bare nye måter å komme seg rundt sperrene. Hvis ikke Microsoft har lært til nå, bør de bare gi opp. De kommer aldri til å gå bukt med piratkopiering allikevel.

De må no bare prøve, men jeg skal vedde på at Crackerne har en plan allikevel.

Blir nok ikke noe Vista på meg sånn egentlig. Jeg kjører fint med Windows 2000/Slackware 10.2 på laptopen og Windows 2000 på hovedboksen. Med disse systemen e har ikke jeg noe store problemer iallefall.

Har ikke bruk for Vista jeg.

5919458[/snapback]

 

2 måneder? Tenker vi snakker under en dag jeg :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...