Gå til innhold

Spillverket.no: Det er negativt at man må være 18 for å jobbe her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-29 21:43, skrev Dj-Olsen:

Jeg synes det er helt uaksetabelt at man må nøtt til å være 18 år for å jobbe her!

Det er gjerne sånn at vi unge vet mer enn de eldre!

Ta de unge inn og dette blir en enorm bra side!

Dette kan jeg love dere!

Hilsen en litt små sur unge!

HAH! Helt tyypisk for en guttehvalp som tror han kan alt! Du er sikkert en type som skal fortelle faren din hvordan han skal lage unger også?

Unge mann; Kom deg igjennom puberteten først, og følg litt bedre med i norsktimene! En god ortografi og ditto setningsformulering er en av forutsetningene for et engasjement i hw.no, en annen og minst like viktig egenskap er respekt for den / de som måtte være noen år eldre enn deg! Noe du synes å mangle......

Et viktig begrep i denne sammenheng er erfaring, og hva som ligger i det vil du nok erfare, etterhvert! :razz:

Velkommen etter! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 22:41, skrev Skrue:

Quote:

Den 2002-09-29 21:43, skrev Dj-Olsen:

Jeg synes det er helt uaksetabelt at man må nøtt til å være 18 år for å jobbe her!

Det er gjerne sånn at vi unge vet mer enn de eldre!

Ta de unge inn og dette blir en enorm bra side!

Dette kan jeg love dere!

Hilsen en litt små sur unge!

HAH! Helt tyypisk for en guttehvalp som tror han kan alt! Du er sikkert en type som skal fortelle faren din hvordan han skal lage unger også?

Unge mann; Kom deg igjennom puberteten først, og følg litt bedre med i norsktimene! En god ortografi og ditto setningsformulering er en av forutsetningene for et engasjement i hw.no, en annen og minst like viktig egenskap er respekt for den / de som måtte være noen år eldre enn deg! Noe du synes å mangle......

Et viktig begrep i denne sammenheng er erfaring, og hva som ligger i det vil du nok erfare, etterhvert! :razz:

Velkommen etter!
:grin:

Men så børr jo du ha litt respekt for de som er minndre en deg og da TØFFEN!

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at det finnes mange barnslige mennesker over 18, men det er færre enn dem under 18. Jeg tror vi i Gamer.no forventer oss litt seriøse mennesker, og du har liksom nå bevist at du ikke er det. Når det er sagt skal det sies at ingen i Gamer.no er over 30 år. Såvidt jeg vet er det ingen over 25 heller. Personlig blir jeg 19 år neste måned. Da jeg drev å jobbe med Era Online (en 2D MMORPG jeg koda), så ville jeg også at alle som ville være med å jobbe på det, skulle være over 18 år. Personlig var jeg under 18 da, men jeg var rett og slett lei av alle de fjortisene som trodde de visste alt mellom himmel og jord.

NATURLIGVIS finnes det plenty av voksne 13-åringer, men det er få. Og det fullstendig teite argumentet ditt om at "de unge vet mer om spill", eller "ofte vet mer om spill" her fullstendig feil. De fleste som er eldre, si 25 år, har vokst opp med langt flere spill-maskiner enn du har. Nå skal ikke jeg late som jeg har all verdens livserfaring, men jeg tror "de voksne" har et litt større bilde av hvordan denne industrien fungerer. Man kan ikke komme som 14-åring og si "dere oldiser vet jo ingenting". De har spilt langt flere spill enn du har. Bare fordi du er konge i CS eller whatnot, betyr ikke at du har mer viten om spill generelt. De litt eldre har spilt MYE, et vidt spekter av spill på mange ulike maskiner. De har sett bransjen vokse opp. Å hoppe inn i bransjen med Transport Tycoon og tror du vet alt, er fullstendig latterlig.

Det finnes trolig 40-åringer som spiller mer spill enn deg! Hva med de som lager spill? De fleste er nok i aldersgruppen 25-50!

Se! Nå har du gjort meg irritert! :smile:

Lenke til kommentar

GOOSH (!) skrev:

Men så børr jo du ha litt respekt for de som er minndre en deg og da TØFFEN!

Jøss, flere "nyttårsraketter"? :razz:

Respekt skal man selvsagt ha ovenfor alle. Men ikke før den enkelte gjør seg fortjent til det....

Respekt oppnås gjennom adferd og viten. Som er en naturlig del av vår livslærdom, og for de aller fleste av oss tilegnes dette over tid.

Enkelte kan selvsagt utpeke seg som både kunnskapsrike og rettenkende ovenfor den eldre garde, men dette er (dessverre) sjelden vare hos de aller fleste "teens"!

Langt de fleste opptrer som "verdensmestere", og resultatet er ofte at disse kryper til korset, etterhvert. Og av og til får de seg "en på trynet" også. Om ikke bokstavelig, så i alle fall billedlig!

Og mener ikke med dette å på noen måte å fremstå som TØFF, men når du blir så gammel som meg, så vil du antagelig innse at i en alder av 15 -20 år, så er man faktisk relativt "grønn", i det store og hele!

Mvh

Skrue, 55.

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-09-29 23:27 ]

Lenke til kommentar

Jeg skal utfylle Erling med andre grunner til at vi søker folk som har fylt 18 år. I lang tid aksepterte vi søknader fra yngre folk også, men det resulterte i en veldig stor haug med useriøse søknader, elendige prøve-artikler, og veldig mye ekstraarbeid for meg. Det ble litt for mye til slutt, og jeg valgte å endre reglementet til slik det står i dag.

En annen grunn til at vi setter en nedre aldersgrense er rett og slett en del arrangementer vi er med på. Disse arangementene krever ofte at man er over 18, og da er det dumt hvis flertallet av skribentene ikke kommer inn. Når dette er sagt håper jeg dere har litt større forståelse for hvorfor vi gjør det som vi gjør.

Lenke til kommentar

tenkte litt på akkurat dette selv, og hadde tenkt til å skrive en liten klage på dette, men nå som jeg ser hvorfor dere har den grensa så skjønner jeg at dere ville avvist meg uansett... men det er faktisk noen av oss som nå ligger på grensa til å bli atten, selv er jeg sytten, som faktisk har lyst til å drive med dette i fremtida... jeg synes det blir litt rart at dere - på en måte er dere jo journalister - ikke kan ta opp "lærlinger" på under atten, særig når dere ikke betaler skribenter heller? dere kunne jo for eksempel legge ut visse skrivejobber for freelancere og så heller velge fra disse? folk i journalistyrket ellers er jo veldig flinke til dette, så det er på en måte en litt merkelig logikk her... jeg skal i alle fall bli en eller annen type journalist, og jeg mener at dette stedet kunne vært et veldig bra sted for meg å få litt erfaring...

japp... var bare det jeg ville si...

Lenke til kommentar

Jeg vet at det kan være mange talentfulle skribenter under 18 år også, men erfaringen jeg fikk den gang tilsa ikke det. Mulig en nedre grense på 16 år ville fungert, men problemet med aldersgrense på arrangementer kommer som sagt da. Se for deg at 50% av våre journalister var under 18 år. Vi kan ikke ha 50 journalister som gjør littegrann. Jeg trenger folk som er litt aktive, og hvis vi da har 15 veldig flinke personer, og estimerer med at 8 av dem er under 18 år, blir det ikke mange igjen til å møte opp på arrangementet. Hvis i tillegg kun 2 av dem faktisk bor i nærheten av eventet, har vi et problem.

Jeg forstår altså skuffelsen deres, men håper også dere har litt forståelse for vår tenkemåte og måten vi driver Gamer.no. Det er snakk om å organisere et crew best mulig her. Jeg er som sagt ikke interessert i å ha en haug med folk som kun er bundet til å skrive foran PC-en sin hjemme på rommet. Vi har mange planer med dette nettstedet, og da kan ikke alder på medarbeiderne ødelegge for det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 01:15, skrev Jay|-|eM:

jeg skal i alle fall bli en eller annen type journalist, og jeg mener at dette stedet kunne vært et veldig bra sted for meg å få litt erfaring...

japp... var bare det jeg ville si...

Jeg syns det var et fint initiativ, at 'Dj-Olsen' tar opp dette - han får urimelig mye pepper både for dette, og èn lusen skrivefeil !

Men avslører altså den klassiske holdningen, quote: > Det er gjerne sånn at vi unge vet mer enn de eldre! < - tilsynelatende en generell provokasjon, men neppe sånn ment...

Da er det verre stilt i eksemplet over - tenker ikke på innholdet, men utseende: Jay|-|eM presterer et langt innlegg totalt uten avsnitt, og uten hensyn til tegnsetting.

Rotfesta uvaner i ung alder - å tro man får jobb med disse som journalist, gir inntrykk av inngrodd arroganse, som er enhver arbeidsgivers skrekk.

Mistenker ikke 'Jay' for ikke og ha peiling, men en type latskap, arvet fra touch og skriveprogram som fixer dette sjøl.

Naturlige avsnitt, stor bokstav etter punktum, avstand til spørsmålstegn må man faktisk gjøre manuelt her...

Småting egentlig, men når det blir neglisjert, tyder det på masse ekstraarbeid for en mulig arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 19:09, skrev evil_snowman:

en spillanmelder skal ikke ha erfaring, han skal ikke fortelle folk hva de skal like, han skal si hva han synes om spillet... trenger ikke erfaring for og si om en liker ett spill eller ikke.

Forteller litt om din holdning til spillanmeldelser og de som står bak dem. Man kan være så flink man vil i et spill, og kunne mye om spillet og hvordan det fungerer, men veldig mange klarer allikevel ikke å få det ned på et papir på en proffesjonell måte, på en seriøs side som Gamer.no.

Og dere som ikke syns våre argumenter mot emnet Dj-Olsen tar opp er bra nok, kan jo se på en annen tråd han har opprettet nå nylig: http://forum.gamer.no/viewtopic.php?topic=...=56439&forum=52 - Syns dere virkelig det er en holdning vi bør ta imot med åpne armer? Håper dere har litt mer respekt for oss enn det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 19:29, skrev TST:

Og dere som ikke syns våre argumenter mot emnet Dj-Olsen tar opp er bra nok, kan jo se på en annen tråd han har opprettet nå nylig:
- Syns dere virkelig det er en holdning vi bør ta imot med åpne armer? Håper dere har litt mer respekt for oss enn det.

...urk ! Innser at jeg er en naiv dude !

Det ville jo vært sikker ruin for et nettsted som Gamer.no, med et par ihuga cheatere etablert der...

En blir vel mer avhengig av juks, enn av selve spillet tipper jeg ( spiller kun Hearts Rated på msn.com ca. 8000 runder ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...