dkvam Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Har nylig fått et problem med min stasjonære PC. Syntes da vitterlig Windows XP var mere ustabil enn hva man kunne vente , plukka derfor frem forskjellige benchmark/teste programmer å kjørte ivei. Oppsettet er: Abit KN8-SLI AMD 3000 "venice" CPU , denne var i øyeblikket jeg oppdaget problemer klokka til ca 2300Mhz , heatspreder er fjerna , tidligere vært klokka til 2940Mhz , generelt en CPU som har fått sine mengder med juling der den har hora fra hovedkort til hovedkort. 2xOCZ Premier PC3200 512MB ASUS 6800 256mb Pci-express Kjørte Prime95 i 12timer uten noe som helst feilrapport. Begynte så med PCmark05 der jeg til stadighet fikk Benchmark aborted. Etter litt mere testing så frøs PC'n under memory testing i PCmark05 Begynte å teste 1 og 1 brikke i hver minneslot. Kjørte PCmark 05 memory test for hver gang. her er resultatene: Ram brikke #1 og #2 fungerte i Dimm slot #1 Ram brikke #1 og #2 fungerte IKKE i Dimm slot #2 Ram brikke #1 og #2 fungerte i Dimm slot #3 Ram brikke #1 og #2 fungerte i Dimm slot #4 Så for meg etter dette at det var Dimm slot #2 på hovedkortet som var problemet siden Pc'n låste seg nesten umiddelbart etter at PCmark05 memory test starta. Men , testa så i DUal channel: Brikkene montert i Slot #1 og #2 , Pc'n låste seg temmelig raskt , som forventa. Brikkene montert i Slot #3 og #4 , Pc'n låste seg like raskt , uventet! Med tanke på at ting fungerer som de skal med en brikke i DIMM Slot #3 eller #4 , men ikke fungerer i Dual channel , er det sterke hentydninger til at CPU'en min har tatt et skritt nærmere de evige jaktmarker? Skal teste minnebrikkene på et Intel system om noen dager , men forventer at de fungerer som de skal. Er takknemlig for innspill , er avhengig av at denne pc'n fungerer som den skal , så hvis CPU er gåen trenger jeg en Dual core , gjerne brukt sådan. (Dårlig skjult kjøpsannonse ) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Sikker på at ikke det kan være hovedkortet som lager tull ? - Har du mulighet til å sette CPUen din på et annet hovedkort ? - Skjekk RAMen også. Endret 14. april 2006 av Pels Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Hmm , nei , bortsett fra ram brikkene så har jeg ikke mulighet til å teste utstyret sånn hver for seg , iallefall ikke sånn i første omgang. Får vel bare begynne å ringe rundt , høre om det bor noen data guruer i nærheten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå