Gå til innhold

Driver til ATI 200M

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har enn HP bærbar med ATI 200M skjermkort.

Men i source (Counter-Strike) får jeg bare 42 F.p.s i grafikktesten på laveste oppløsning (640x400)

Maskinen er helt ny, men er det noen drivere jeg kan instalere for og få mer f.p.s?

Noen andre som har samme maskin og spiller source??

Maskinen min heter HP Pavilion dv5054EA

Takker for svar... :roll:

Endret av Landkrabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke nyeste Catalyst direkte fra ATI. Last ned driver for hovedkort med ATI-grafikk. Dette vil neppe hjelpe stort, dog. Selv synes jeg Xpress 200M er for tregt til raske onlinspill hvor man grafikkytelsen påvirker hvor bra man kan gjøre det.

Det som vil hjelpe på ytelsen er å skru ned detaljene i spillet (som IMO ikke er så viktig i spill som CS) og å overklokke systemminnet litt (200M har underskudd på båndbredde). Sett maskinen til å bruke både dedikerte minne og delt minne, og bruk en tweaker til å skru på 1T-timings. Mulig du kan klare å øke minnedivideren til 200MHz også.

Lenke til kommentar
Sett maskinen til å bruke både dedikerte minne og delt minne, og bruk en tweaker til å skru på 1T-timings. Mulig du kan klare å øke minnedivideren til 200MHz også.

5918280[/snapback]

Har samme laptop som trådstarter (HP Pavilion dv5054EA).

er det mulig og få 200m til å bruke både sitt eget 128MB minne og delt systemminne? Hvor og hvordan gjøres det i så fall?

Hvordan skal den tweakeren brukes optimalt? Skjønte ikke så mye av den i farta...

Øke minnedivider, hvordan gjøres det?

Har ikke prøvd source enda på min laptop, eneste spillene jeg har prøvd på den så langt er Soldiers: Heroes of WWII og demoene av TOCA Race Driver 3 og Ski Racing 2006. Fungerer helt fint til de.

Lenke til kommentar
er det mulig og få 200m til å bruke både sitt eget 128MB minne og delt systemminne? Hvor og hvordan gjøres det i så fall?
Med mindre HP har endret på noe: BIOS -> Advanced -> UMA and SidePort. Øker ytelsen i de aller fleste tilfellene, men det kan alltids finnes noe som spiser systembåndbredde hvor bare SidePort er å foretrekke.

Hvordan skal den tweakeren brukes optimalt? Skjønte ikke så mye av den i farta...
Tja. Du kan starte med å velge 2T Timing -> Disable. Dette hjelper en del, og vil fungere i 99% av tilfellene. Merk at alle innstillinger resettes etter dvale/hvilemodus.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...