Gå til innhold

Hvilket skjerm kort er å anbefale ?

Anbefalte innlegg

Har tenkt og bruke ca. 3-5 tusen på skjerm kort, hva vil dere anbefale ?

Jeg bruker pc'n til bf2 spilling for det meste...

og jeg vil ha en pc som jeg kan ha i noen år... har dere noen forslag ( helst rundt 15k )

Endret av TiNuSsS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7900GT gir mest for pengene når det kommer til ytelse. Det ligger på ca 2500-3300,- Hvis du går opp ett hakk så har du 7900 GTX og X1900XTX som er toppkortene, begge får du for ca 5000,-, og kanskje litt billigere.

EDIT: jeg sjekket prisguiden. Du går X1900XTX helt ned i 4200,- (HER) Normal så ligger det minimalt over 7900GTX i ytelse. Det er en meget bra pris, de kostet 5500,-+ når de kom.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Radeon X1900XTX er et veldig kraftig kort.

Ville kjøpt et ikke så dyrt kort nå og kjøpt nytt når DirectX 10 kommer ut neste år vist jeg var deg  :)

5918394[/snapback]

Hvorfor i alle dager er det en del brukere på forumet som stadig oppfordrer brukere til å vente DirectX 10? Forskjellen blir ikke stor, og dessuten må alle spill tilpasses for å utnytte nye funksjoner. Og hvorfor hele tiden vente på det som kommer om noen måneder? Det kommer hele tiden noe nytt, og om du hele tiden skal vente på det som kommer snart, så får du vente lenge. Innen DirectX 10 har kommet, så vil sikkert mange oppfordre til å vente på neste DirectX eller generasjon grafikkbrikker, og sånn fortsetter mange.

Kjøp nå, ikke vent på noe som kommer om lenge.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ville kjøpt et ikke så dyrt kort nå og kjøpt nytt når DirectX 10 kommer ut neste år vist jeg var deg  :)

5918394[/snapback]

Hvorfor i alle dager er det en del brukere på forumet som stadig oppfordrer brukere til å vente DirectX 10? Forskjellen blir ikke stor, og dessuten må alle spill tilpasses for å utnytte nye funksjoner. Og hvorfor hele tiden vente på det som kommer om noen måneder? Det kommer hele tiden noe nytt, og om du hele tiden skal vente på det som kommer snart, så får du vente lenge. Innen DirectX 10 har kommet, så vil sikkert mange oppfordre til å vente på neste DirectX eller generasjon grafikkbrikker, og sånn fortsetter mange.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5918478[/snapback]

Sorry da :(

Lenke til kommentar

5918394[/snapback]

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5918478[/snapback]

Word! :thumbup:

Lenke til kommentar
Tusen takk  :)  ... btw. vet dere om noe mine, strømforsyning, hvoedkort, og kabinett som er og anbefale ? )

Har tenkt på en amd cpu dual core 4400 ghz

5918828[/snapback]

Jeg tror ikke en 4400+ er verdt prisen i forhold til en 4200+ og en 4600+.

Forslag:

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 1390 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1449 kr

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 949 kr

Kabinett: APLUS Case X Clio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning) 549 kr

Kabinettet, strømforsyningen og minnet har jeg prøvd selv, og de er meget bra.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Helt enig der. 4400+ og 4800+ er forbeholdt de som skal klokke, eller rett og slett ikke vet bedre. Den ekstra cahcen MERKES IKKE. Forøvrig synes jeg kanskje kabinettutvalget til Komplett er noget labert. I så fall vil jeg anbefale en kabinettserie som ikke ligger så altfor langt ut i slekt mws Lian Li, nemlig Cooler Master Wave. Disse er også bygd opp utelukkende fra aluminium; tykk børstet aluminium riktignok, ikke så flimsyshit du finner i TT og Raidmax osv.

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Helt enig der. 4400+ og 4800+ er forbeholdt de som skal klokke, eller rett og slett ikke vet bedre. Den ekstra cahcen MERKES IKKE. Forøvrig synes jeg kanskje kabinettutvalget til Komplett er noget labert. I så fall vil jeg anbefale en kabinettserie som ikke ligger så altfor langt ut i slekt mws Lian Li, nemlig Cooler Master Wave. Disse er også bygd opp utelukkende fra aluminium; tykk børstet aluminium riktignok, ikke så flimsyshit du finner i TT og Raidmax osv.

5918969[/snapback]

Ja den ekstra cachen kan merkes i CPU-tester, men i for eksempel spilling blir forskjellen ubetydelig.
Lenke til kommentar

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

APLUS Case X Clio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

Asus Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I/ViVo, Retail // Gainward BLISS 7900GTX PCX TV-DD - grafikkadapter - GF 7900 // XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 650/1600Mhz( er veldig usikker på skjerm kort, )

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

= 12 800 ca.

alt fra komplett, men hvis jeg bestiller i fra forskjelige plaser så får jeg det kasnkje noen hundre kroner biligere

----------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

APLUS Case X Clio 2, Sidepanel med 250mm Vifte, (Uten Strømforsyning)

Asus Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I/ViVo, Retail // Gainward BLISS 7900GTX PCX TV-DD - grafikkadapter - GF 7900 // XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 650/1600Mhz( er veldig usikker på skjerm kort, )

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

= 12 800 ca.

alt fra komplett, men hvis jeg bestiller i fra forskjelige plaser så får jeg det kasnkje noen hundre kroner biligere

----------------------------------------------------------------------------------------

5919733[/snapback]

Du får det kanskje litt billigere om du bestiller fra flere, men da blir også frakten høyere. Sjekk i prisguiden og sjekk hvilken butikk som er billigst.
Lenke til kommentar

5918969[/snapback]

kan ikke sammenligne raidmax med TT

har du sett TT kabinetter?

pic%5CF108526.jpg

raidmax

pic%5CF121836.jpg

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...