d4d Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nå skal snart båten i vannet. Jeg ønsker ikke å ødelegge båt og motor eller henger og lurer på hva som egentlig skjer når man triller båthengeren med hjulene ut i saltvann.( Tror ikke det er driftbrems på hengeren.) Er det bare å kjøre uti og spyle av etterpå eller ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nå skal snart båten i vannet. Jeg ønsker ikke å ødelegge båt og motor eller henger og lurer på hva som egentlig skjer når man triller båthengeren med hjulene ut i saltvann.( Tror ikke det er driftbrems på hengeren.) Er det bare å kjøre uti og spyle av etterpå eller ? 5917943[/snapback] Jepp ! Du bør nok spyle hengeren VELDIG godt med ferskvann etter sjøsetting... Lenke til kommentar
hurricane470 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete. Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete. Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste... 5921675[/snapback] Er det ikke bra nok med god ferskvannspyling etterpå, bør man heller ikke kjøre bil med tilhenger på norske saltsørpeveier... Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hjullagrene tåler desverre ikke saltvann , og selv om det er godt med grease i dem og du spyler godt med ferskvann hjelper det lite. Det er rett som han ene her nevner ikke kjør lenger uti enn gummien på dekka på hengeren Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Hva du enn gjør ikke kjør den så langt uti at hjullagrene kommer nedi.....helst skal vannet bare komme på felgen.....mange idioter som ødlegger ghengeren sånn........ Lenke til kommentar
hurricane470 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete. Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste... 5921675[/snapback] Er det ikke bra nok med god ferskvannspyling etterpå, bør man heller ikke kjøre bil med tilhenger på norske saltsørpeveier... 5934060[/snapback] Hvis du ikke vil kjøre med bil på Norske veier, greit for meg, det er også greit for meg hvis du vil ødelegge 'hengern din i tilleg. Ps. lykke til med spylinga;) Lenke til kommentar
d4d Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Ja, skjønner jo nå at jeg ikke burde få hjullagrene uti vannet. Står vel mellom å ødelegge hjullagrene eller båtmotoren når båten får en sinnsvak vinkel uti vannet da. 16 fot, 50 hk. Hva gjør alle andre ? Klarer ikke å løfte den satans motoren på egenhånd. Veldig morsomt å vite at hengeren står og ruster på rot mens jeg er ute i skjærgården. Dusteopplegg. Hvorfor i all verden lages båthengere på en slik måte at de går istykker når de kommer i saltvann ? Skulle tro Det Norske Veritas eller hvem det er som godkjenner båthengere, mulig Statens veivesen kunne lage en regel for dette ? Er jo ikke særlig trafikksikkert å kjøre med ødelagte hjullagere på hengeren heller og jeg synes jeg ser den personen som gidder å bytte disse en gang i året. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 *synes det er greit med 1 tonns kran på brygga. * Lenke til kommentar
d4d Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Fikk lagt den ut i dag. Gikk ganske smertefritt egentlig. Ingen hjullagre i vann og motoren traff ikke bunn. Happy camper her Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Fikk lagt den ut i dag. Gikk ganske smertefritt egentlig. Ingen hjullagre i vann og motoren traff ikke bunn. Happy camper her 5986772[/snapback] Det var bra... Lenke til kommentar
d4d Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Fikk lagt den ut i dag. Gikk ganske smertefritt egentlig. Ingen hjullagre i vann og motoren traff ikke bunn. Happy camper her 5986772[/snapback] Det var bra... 5986786[/snapback] Synd det er dårlig vær i dag da, blir vel bedre imorgen. Kribler litt i fiskestanga .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå