Gå til innhold

Båthenger i saltvann


Anbefalte innlegg

Nå skal snart båten i vannet. Jeg ønsker ikke å ødelegge båt og motor eller henger og lurer på hva som egentlig skjer når man triller båthengeren med hjulene ut i saltvann.( Tror ikke det er driftbrems på hengeren.) Er det bare å kjøre uti og spyle av etterpå eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal snart båten i vannet. Jeg ønsker ikke å ødelegge båt og motor eller henger og lurer på hva som egentlig skjer når man triller båthengeren med hjulene ut i saltvann.( Tror ikke det er driftbrems på hengeren.) Er det bare å kjøre uti og spyle av etterpå eller ?

5917943[/snapback]

 

Jepp ! Du bør nok spyle hengeren VELDIG godt med ferskvann etter sjøsetting...

Lenke til kommentar

Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete.

Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste...

Lenke til kommentar
Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete.

Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste...

5921675[/snapback]

 

Er det ikke bra nok med god ferskvannspyling etterpå, bør man heller ikke kjøre bil med tilhenger på norske saltsørpeveier...

Lenke til kommentar
Du burde ikke kjøre hengern lengre enn absolutt nødvendig, og for all del, dra ut stikken til bilen, ellers kan hele dritten gå til helvete.

Du bør heller ikke rygge hengern lengre ned i vannet enn at bare akkurat gummien på dekka er i vannet, helst ikke så vannlinja treffer innpå felgen. Saltvann tærer no sinnsykt på det meste...

5921675[/snapback]

 

Er det ikke bra nok med god ferskvannspyling etterpå, bør man heller ikke kjøre bil med tilhenger på norske saltsørpeveier...

5934060[/snapback]

 

 

Hvis du ikke vil kjøre med bil på Norske veier, greit for meg, det er også greit for meg hvis du vil ødelegge 'hengern din i tilleg.

Ps. lykke til med spylinga;)

Lenke til kommentar

Ja, skjønner jo nå at jeg ikke burde få hjullagrene uti vannet. Står vel mellom å ødelegge hjullagrene eller båtmotoren når båten får en sinnsvak vinkel uti vannet da. 16 fot, 50 hk. Hva gjør alle andre ? Klarer ikke å løfte den satans motoren på egenhånd. Veldig morsomt å vite at hengeren står og ruster på rot mens jeg er ute i skjærgården. Dusteopplegg. Hvorfor i all verden lages båthengere på en slik måte at de går istykker når de kommer i saltvann ? Skulle tro Det Norske Veritas eller hvem det er som godkjenner båthengere, mulig Statens veivesen kunne lage en regel for dette ? Er jo ikke særlig trafikksikkert å kjøre med ødelagte hjullagere på hengeren heller og jeg synes jeg ser den personen som gidder å bytte disse en gang i året.

Lenke til kommentar
Fikk lagt den ut i dag. Gikk ganske smertefritt egentlig. Ingen hjullagre i vann og motoren traff ikke bunn. Happy camper her :)

5986772[/snapback]

 

Det var bra... :)

5986786[/snapback]

 

Synd det er dårlig vær i dag da,

blir vel bedre imorgen. Kribler litt i fiskestanga ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...