EviLEddiE Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har til nå brukt 2 rammer fra Biltema, og etter at IDE-pluggen til HD igjen har røket (dette har skjedd 1 gang før slik at jeg måtte kjøpe ny), er jeg lei Biltema-dritten. Først og fremst er kravet mitt at IDE-pluggen i holderen skal tåle å bli tatt ut og satt på plass igjen uten å måtte være redd for at pluggen løsner fra kabelen. Dernest skal de kjøle bra (aluminium+vifte?), og fronten bør være alu-grå slik at den harmonerer med kassen min (Chieftec Miditower Aluminium). Til slutt må man kunne ta ut diskene - HardCano-serien til ThermalTake er da utelukket. Tenkte på IcyDock (som kan kjøpes hos Microplex og 3dfxcool), men det blir for dyrt og lite hensiktsmessig å ha 2 av dem. Prisen på hver ramme bør ikke ligge over 300-350kr. Noen forslag? Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Komplett har noen Chieftec rammer i alminium med vifte, jeg er veldig fornøyd med de. Vi har 12 stk på jobb. De koster ca 340,- så vidt jeg husker. lqpl Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg har fulgt rådet ditt, og gått for Chiefiec-rammene (den modellen med 1 vifte). Kjøpte disse på Obs! Mariero for kr 239,- stk. Er så langt meget fornøyd - det er festet et brettet klistremerke på IDE-pluggen slik at demontering kan foretas ved å dra i klistremerket. Da trenger man ikke å være redd for at pluggen skal ryke. Kjøpte dessuten også en Lepont (SuperFlower) PSU på 520W til kr 952,-. Fikk 20% avslag (førpris kr 1190) pga. ombyggingsalg..! Nå gjenstår det bare å flytte temp-sensoren litt slik at PSUen blir litt mer stillegående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå