asad Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg har kopiert en person fra et bilde til et annet, men synes det ser en smule flatt ut. Er det en måte å få mer dybde i bildet på? Det hadde vært innmari kjekt takker for eventuelle tips. Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Bevel and Emboss i Layer Style Lenke til kommentar
asad Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Bevel and Emboss i Layer Style 5919492[/snapback] tusen takk. Skal prøve dette asap! Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Nåja Jeg bruker curves for å få dybde men det er vel smak og behag. Curves for du ved å trykke på den lille svart/hvite rundingen nederst på layer paletten og velge curves og deretter trykke auto eller leke litt med settings Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 NåjaJeg bruker curves for å få dybde men det er vel smak og behag. Curves for du ved å trykke på den lille svart/hvite rundingen nederst på layer paletten og velge curves og deretter trykke auto eller leke litt med settings 5924029[/snapback] Skal prøves ikveld. Det forrige tipset funka dårlig, og bildet så bare mer kunstig ut. takk Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Du kan også prøve å lage kunstige shaddows/highligts med bruk av Burn/Dodge Tool (O), eller ved hjelp av Lighting Effects (Filter -> Render -> Lighting Effects). Med disse verktøyene kan du til en viss grad simulere og/eller forsterke en eller flere kunstige lyskilder, og dermed få et mer naturlig resultat. Men prøv å vær litt varsom i bruken av disse verktøyene, da de fort kan endre helhetsinntrykket i et bilde. Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Mm. Har faktisk brukt skygger ( "ferdiglaget") , og det fungerer veldig bra. Skal prøve burn/dodge toolet som du nevner, samt lighting effects. Begynner å se potensialet til photoshop nå. Helt utrolig program. har sitti til kl 06:00 på morgen to netter på rad nå, og redigert diverse fete bilder. Endret 15. april 2006 av asad Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Mm. Har faktisk brukt skygger ( "ferdiglaget") , og det fungerer veldig bra. Skal prøve burn/dodge toolet som du nevner, samt lighting effects. Begynner å se potensialet til photoshop nå. Helt utrolig program. 5924692[/snapback] Husk å ta høyde for den naturlige lyskilden i bildet når du bruker disse verktøyene, slik at resultatet blir mest mulig naturtro. Og ja jeg er helt enig i at Photoshop er et kraftig verktøy, etter min mening ligger den eneste begrensningen i personen som benytter seg av det. Se bare her, det er et bilde som er laget helt fra scratch, i Illustrator og Photoshop. Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Mm. Har faktisk brukt skygger ( "ferdiglaget") , og det fungerer veldig bra. Skal prøve burn/dodge toolet som du nevner, samt lighting effects. Begynner å se potensialet til photoshop nå. Helt utrolig program. 5924692[/snapback] Husk å ta høyde for den naturlige lyskilden i bildet når du bruker disse verktøyene, slik at resultatet blir mest mulig naturtro. Og ja jeg er helt enig i at Photoshop er et kraftig verktøy, etter min mening ligger den eneste begrensningen i personen som benytter seg av det. Se bare her, det er et bilde som er laget helt fra scratch, i Illustrator og Photoshop. 5924742[/snapback] Skal huske det. De bildene du linka til var helt ville. En ting bare, nå som du har nevnt det. Hva brukes egentlig Illustrator og ImageReady til, lurer særlig da på ImageReady. Skal google, men et sammendrag hadde vært digg Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg har dessverre ikke tid til å komme med et sammendrag for de overnevnte programmene akkurat nå, men du kan jo lese på Adobe sine sider, og eventuelt spørre noen andre her på forumet. Jeg skal se hva jeg får til i løpet av kvelden, men på det nåværende tidspunkt har jeg knapt med tid. Skulle du ha konkrete spørsmål innen Adobe-programvare kan du lage en tråd på forumet, eller sende meg en pm, så vil du få hjelp så sant det lar seg gjøre. Edit: Leif Endret 15. april 2006 av fargoth Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 den er grei du. takk for support. Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Imageready er i hovedsak et program man bruker for å legge til animasjon på bilder man lager i Photoshop (eller andre bilder for den saks skyld). Ganske enkelt program egentlig, mye brukt til å lage tekstanimasjon, for eksempel få den til å fly inn eller blinke osv. Illustrator har jeg egentlig ikke noe kjennskap til, men etter navnet å dømme er det vel et tegneprogram. Om du trenger hjelp eller lurer på hvordan man bruker Imageready eller Photoshop må du for all del sende meg PM Lenke til kommentar
asad Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Da er ikke imageready og Illustrator noe for meg. pressure, hyggelig å høre at jeg kan pme deg Burn tool funka veldig bra til å lage skygger, var noe sånt jeg var ute etter. Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Burn tool og dodge tool er veldig bra å bruke i signaturer for å få de lysforholdene man ønsker seg. Jeg har hatt stor hjelp av disse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå