Gå til innhold

Problem under benchmark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så helt ille. Kjenner ikke skjermkortet ditt så godt, men CPU på 1699 er helt OK tror jeg. Fikk selv 1665 med X2 4400+ på stock, og litt over 1800 @2,4. Sjekk tråden om ytelse og oc av x1900xt og xtx for å sammenligne med andre med samme kort. Men prosessoren din er det ingenting i veien med hvis den er på stock hastighet.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så helt ille. Kjenner ikke skjermkortet ditt så godt, men CPU på 1699 er helt OK tror jeg. Fikk selv 1665 med X2 4400+ på stock, og litt over 1800 @2,4. Sjekk tråden om ytelse og oc av x1900xt og xtx for å sammenligne med andre med samme kort. Men prosessoren din er det ingenting i veien med hvis den er på stock hastighet.

5921619[/snapback]

Ok, hehe, den står sikkert på stock - selv om jeg ikke kjenner til uttrykket.

Men jeg har også X2 2.4, burde ikke jeg få tilsvarende til 1800 da ?

Lenke til kommentar

Du burde kanskje det, men det har nok noe å gjøre med at 4200+ har halvparten så mye L2-cache som 4400+. I tillegg har det endel å gjøre med om du har mye annet gående i bakgrunnen regner jeg med. Du kan sikkert rydde opp litt i oppstarten og kjøre en ny test, hvis du har mye liggende. Stock betyr standard hastighet. Ser at du har kjøpt pc4000-ram, så jeg tenkte at du kanskje hadde klokket litt.

Lenke til kommentar

Jeg har 27 prossesser gående i bakgrunnen, så i forhold til det, er det jo mye. 4600 har du ja...My bad. Men 4600 har også 512kb pr. kjerne, mens 4400 har 1mb pr. kjerne. Hovedkortet ditt støtter 800mhz FSB, noe som gir en ramhastighet på 200mhz(DDR400) som er PC3200 ram. Skal du ikke klokke, klarer du deg lenge med dette. PC4000 ram er sertifisert til 250mhz(DDR500), så hvis du vil klokke prosessoren endel, trenger du ikke bekymre deg for at ikke minnet henger med. Du kan klokke til 12*250=3ghz uten at minnet stopper deg, men sannsynligvis stopper prosessoren lenge før det. (sikkert noen som arresterer meg på denne veeeeldig overfladiske forklaringen, men skitt au)

Du kan jo rydde litt i prosessene dine og ta en ny test etter en omstart og se om det gir en bedre score. Men over 5100 er veldig bra det!

Lenke til kommentar
Jeg har 27 prossesser gående i bakgrunnen, så i forhold til det, er det jo mye. 4600 har du ja...My bad. Men 4600 har også 512kb pr. kjerne, mens 4400 har 1mb pr. kjerne. Hovedkortet ditt støtter 800mhz FSB, noe som gir en ramhastighet på 200mhz(DDR400) som er PC3200 ram. Skal du ikke klokke, klarer du deg lenge med dette. PC4000 ram er sertifisert til 250mhz(DDR500), så hvis du vil klokke prosessoren endel, trenger du ikke bekymre deg for at ikke minnet henger med. Du kan klokke til 12*250=3ghz uten at minnet stopper deg, men sannsynligvis stopper prosessoren lenge før det. (sikkert noen som arresterer meg på denne veeeeldig overfladiske forklaringen, men skitt au)

Du kan jo rydde litt i prosessene dine og ta en ny test etter en omstart og se om det gir en bedre score. Men over 5100 er veldig bra det!

5930944[/snapback]

Hvordan rydder en i prosessene, hva skal en avslutte hva skal gå i bakgrunn??

Lenke til kommentar

begynn med start->kjør->msconfig. Gå til fanen oppstart, og ta vekk haken på alt du ikke trenger å ha med i oppstarten. Da skal du se at antalle prosesser går ned. Så og i alt du installerer finner på en eller annen jævlig måte veien til oppstarten. Jeg liker at minst mulig blir med.

Mer ressurser til overs, mindre fare for kræsj, og oppstart går raskere.

Er du usikker på noen prosesser sjekk ut her hva prosessen gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...