PMnormal Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Fant denne tråden på Pentax-forumet til DP. Interessant lesning. http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=18021050 Det mest oppsiktsvekkende er ikke kamera i seg selv, det har jo blitt bebudet tidligere. Det jeg synes er morsomt er at de har tatt frem modellnavnet til sin klassiske entry-level modell fra slutten av '70-tallet: K1000. Nå heter den nye modellen visst K100D, men det er nært nok. Det er i og for seg to vidt forskjellige verdener, siden K1000 var Pentax siste helmekaniske modell. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Her mener jeg pentax har gjort en bitteliten bummert. Antishake selger ikke like godt som flere megapixler. De burde brukt en annen brikke, rett og slett. Jeg ville vaert superfoernoeyd med dette, spesielt siden antishake er det jeg oensker meg mest, men 6mp begynner aa bli gammelt i dag. Det er nok for meg, men folk flest vil ha minst 8 Jeg vet da at sony ikke produserer 8mp bildebrikker i denne stoerrelsen, saa det er ikke saa rart at de ikke kan det. Men det er synd Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Her mener jeg pentax har gjort en bitteliten bummert. Antishake selger ikke like godt som flere megapixler. De burde brukt en annen brikke, rett og slett. Jeg ville vaert superfoernoeyd med dette, spesielt siden antishake er det jeg oensker meg mest, men 6mp begynner aa bli gammelt i dag. Det er nok for meg, men folk flest vil ha minst 8 Jeg vet da at sony ikke produserer 8mp bildebrikker i denne stoerrelsen, saa det er ikke saa rart at de ikke kan det. Men det er synd 5919057[/snapback] ???! Det finnes nok av 6 megapiksler kameraer. Canon går faktisk ned fra 7-8 og til 6 og satser på optikk. Det er nok det som blir trenden fremover. At Pentax satser på Antishake går også i samme strøm som Canon og sine kompakt kamera som nå også kommer med Antishake. Megapiksler er ikke alt, for folk begynner å forstå dette. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Hvis dere leser videre i tråden, så finner dere at det kommer en 10mp også. Den får sikkert as også. Årsaken til at de presenterte "K100D" i Russland er nok på grunn av at de trenger en entry-level modell som kan bli populær. Hvis den blir billigere enn DL så kommer den til å slå ann så det suser, spesiellt i markeder som Russland osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Her mener jeg pentax har gjort en bitteliten bummert. Antishake selger ikke like godt som flere megapixler. De burde brukt en annen brikke, rett og slett. Jeg ville vaert superfoernoeyd med dette, spesielt siden antishake er det jeg oensker meg mest, men 6mp begynner aa bli gammelt i dag. Det er nok for meg, men folk flest vil ha minst 8 Jeg vet da at sony ikke produserer 8mp bildebrikker i denne stoerrelsen, saa det er ikke saa rart at de ikke kan det. Men det er synd 5919057[/snapback] ?! Det finnes nok av 6 megapiksler kameraer. Canon går faktisk ned fra 7-8 og til 6 og satser på optikk. Det er nok det som blir trenden fremover. At Pentax satser på Antishake går også i samme strøm som Canon og sine kompakt kamera som nå også kommer med Antishake. Megapiksler er ikke alt, for folk begynner å forstå dette. 5919098[/snapback] Satser paa optikk ja. Det hoertes ut som en god idé paa en speilrefleks (ja du kan gjoere kitoptikken bedre, men her er allerede pentax de beste i denne klassen). Speilrefleks- og kompaktmarkedet er to svaert forskjellige omraader Megapixler er ikke alt, og folk begynner aa forstaa det, men siden dslr har et slikt stoeynivaa de har er det svaert faa negative sider med aa oeke opploesningen (til en viss grad selvfoelgelig). Denne bildebrikken er vel 3-4 aar naa, begynner aa bli paa tide med en utskiftning. En ny 6mp med enda bedre stoeyegenskaper ville vel blitt en skikkelig killer (virkelig brukbar ISO1600, 50mm1.4 og Antishake hoeres NAM ut), men det tviler jeg sterkt paa at kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå