RandiA Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Siden jeg lastet ned de siste windows update får jeg opp en "boks" Microsoft Internet Explorer som sier:" Klikk for å kjøre en Activex kontroll på denne web siden". Det er for en spesiell "hobby-chat" side jeg har vært på i flere år. Jeg klikker OK og alt er i orden. Men det er irriterendes med denne boksen. Jeg har lett etter løsninger, og fulgt ulike råd jeg har sett på nett. Også gått inn for å fjerne en oppdatering merket KB912945, men jeg finner ikke jeg har denne. Jeg har sikkerheten til Middels, bare hvis jeg setter Egendefinert kan jeg gå inn og aktivere/deaktivere Activex etc...hva nå dette er. Men jeg vil ha sikkerheten til Middels. Vet ikke hvorfor dette har kommet de siste dagene, eller hvordan jeg skal bli kvitt denne varselboksen som dukker opp. Noen som har enkle, virkningsfulle, ufarlige råd? RandiA Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Siden jeg lastet ned de siste windows update får jeg opp en "boks" Microsoft Internet Explorer som sier:" Klikk for å kjøre en Activex kontroll på denne web siden". Det er for en spesiell "hobby-chat" side jeg har vært på i flere år. Jeg klikker OK og alt er i orden. Men det er irriterendes med denne boksen. Jeg har lett etter løsninger, og fulgt ulike råd jeg har sett på nett. Også gått inn for å fjerne en oppdatering merket KB912945, men jeg finner ikke jeg har denne. Jeg har sikkerheten til Middels, bare hvis jeg setter Egendefinert kan jeg gå inn og aktivere/deaktivere Activex etc...hva nå dette er. Men jeg vil ha sikkerheten til Middels. Vet ikke hvorfor dette har kommet de siste dagene, eller hvordan jeg skal bli kvitt denne varselboksen som dukker opp. Noen som har enkle, virkningsfulle, ufarlige råd?RandiA 5917140[/snapback] 1. Denne tråden hadde passa betre i windows delen av forumet. 2. ActivX er MS gave til crackere Lenke til kommentar
px Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Dette er på grunn av en rettsak mot MS, Eolas-saken. Det gikk ut på måten de brukte plugins i browseren på (patentert, visstnok), og som en del av løsningen på saken må microsoft sørge for at nye versjoner av IE ikke krenker dette patentet. http://www.gartner.com/DisplayDocument?doc...&ref=g_homelink Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Ja vel, forstår ikke så mye av det der, men jeg hører med mange at de fikk det samme etter siste oppdatering av Windows. Men det er bare Explorer nettleseren det kommer i, så når jeg bruker for eksempel Netscape eller Firefox el.l så unngår man problemet. For jeg tror ikke det er lurt å fjerne de siste oppgraderingene RandiA Lenke til kommentar
annemarie1965 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Dette er på grunn av en rettsak mot MS, Eolas-saken. Det gikk ut på måten de brukte plugins i browseren på (patentert, visstnok), og som en del av løsningen på saken må microsoft sørge for at nye versjoner av IE ikke krenker dette patentet.http://www.gartner.com/DisplayDocument?doc...&ref=g_homelink 5917266[/snapback] Takk, det var nyttig informasjon. I dokumentet det er lenket til her står det om en patch man kan installere som midlertidig setter til side den delen av IE-oppgraderingen som skaper problemer. Noen som har en lenke til den patchen? Jeg sitter på en Mac og leter etter den for noen andre, men Microsofts sider sroper bare til meg at jeg må ha Windows og bruke IE. ;-) Endret 14. april 2006 av annemarie1965 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Du bør egentlig sette sikkerhetsinstillingen til egendefinert, og skru av ActiveX, da activex ikkje er noko anna enn eit stort sikkerhetshull imo. Å gi eit netsted tillatelse til å automatisk køyre eit skript/programm på maskina di, er det samme som å be om å få spyware/trojaner o.l. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Noe av problemet er vel at Internet Explorer ønsker å bruke Windows til å åpne alt mulig, mens f.eks. Firefox - og de fleste andre nettlesere - bruker en plugin som du selv kan velge for å utføre en slik handling. I dette tilfellet: Firefox bruker Apple's QuickTime for å spille den embeddede lydfilen, Internet Explorer spør ikke hva slags fil dette er - den vil bare åpne filen i det programmet Bill har bestemt for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå